נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עושים ביטוח דרך סוכן כך תוכלו להתכונן לפגישה בהתאם

בית

סוכן ביטוח הוא מי שעוסק ברישיון במכירה של פוליסות ביטוח, אותן מנפיקות חברות ביטוח, ומעניק עזרה למבוטח בעת הגשת תביעה לחברות הביטוח. בשנים האחרונות חל בארץ מאבק עקוב דמים בין סוכני הביטוח לחברות הביטוח הגדולות. עסקות הביטוח הינן ותמיד היו תחום מורכב אשר קשה מאוד להתמצא בו.

רבים האנשים המתקשים להבין ולערוך השוואות בין פוליסות שונות או להבחין מה עדיף – סוכן ביטוח או חברת ביטוח גדולה. אין ספק שסוכני ביטוח קיימים בכדי לתת מענה וסיוע לאזרחים אל מול חברות הביטוח הגדולות. עם זאת, מדובר על טיווח שלעיתים מנוצל לא כהלכה ומהווה עול כספי נוסף על מבוטחים ועל האזרחים ככלל ולכן עולה השאלה מה עדיף.

כיום למעלה מ – 70%  מהביטוחים בישראל נמכרים עדיין בידי סוכני ביטוח הקשורים לחברות ביטוח מסורתיות, למעט ביטוחי רכב ודירה. לכן אין ספק שהבחירה בסוכן ביטוח הייתה ונשאירה הנכונה ביותר. הוסיפו לקרוא וגלו כיצד ניתן להתכונן לפגישה שלכם עם סוכן הביטוח.

 

מיהו סוכן הביטוח?

כפי שצוין, סוכן ביטוח הוא בעל מקצוע ורישיון למכירת פוליסות ביטוח דרך חברות ביטוח. שלב שני של הסיוע של סוכן הביטוח הוא במתן ליווי ללקוח בעת הגשת התביעה לחברות הביטוח. רישיון סוכני ביטוח הינו מוסדר בחוק הפיקוח ובהתאם לחוק זה סוכן ביטוח בארץ נזקק לרישיון שניתן לאחר תקופת התמחות ועמידה בכמה מבחנים.

הרישיון ניתן לפי תחום עיסוק, לדוגמה – ביטוחי בריאות, ביטוח פיננסי, ביטוחי חיים וכדומה. לאחר שמוכר הסוכן את הפוליסה, נדרש הוא לתת שירות למבוטח לאורך כל תקופת חיי הפוליסה. לפי חוק, מחויב סוכן הביטוח לתת גם סיוע ללקוחותיו גם במצב של הגשת תביעה אל מול חברות הביטוח, במילוי טפסים למשל.

כידוע, קשה לזכות בתביעה אל מול חברותה ביטוח, וכמעט כ – 50% מהבקשות נדחות ולכן סיוע של סוכן ביטוח מנוסה עם מילה אל מול חברות הביטוח היא קריטית עבורכם ולכן גם מעוגנת בחוק כמחויבות הסוכן. סוכן ביטוח יכול לעבוד כעצמאי או תחת בית סוכנים. מידע נוסף ניתן למצוא באתר https://www.avner.org.il.

 

כיצד נערכים לפגישה אל מול סוכן הביטוח שלכם?

חשוב לזכור שמנהלי הסדרים של חברות המעסיקות סוכני ביטוח, הם סוכנויות גדולות מאוד, שרובן בבעלות חברות ביטוח. לכן, יש לדעת שסוכני ביטוח או מנהלים של הסדרים כאלה הם בעלי אינטרסים ולכן מומלץ להערך לפגישה. כך תעשו זאת:

  • פגישת ייעוץ מקדימה: ניתן לפנות ליועץ פנסיונר. קיימים כמה כאלה בשוק המציעים את תמיכתם בהכנת עבודת הרקע עבורכם, לגבי תמונת המצב שלכם וישלח אתכם לפגישה עם טפסים מוכנים ובהירות. כך תגיעו לפגישה רעננים ומודעים למצבכם.
  • ערכו שיעורי בית בעצמכם: בכל מקרה, ערכו שיעורי בית גם בעצמכם, למדו את המושגים והשכילו את עצמכם.

איש עם עניבה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל