נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחזור משכנתא מה זה? ואיך נכון לעשות זאת

שעון ומטבעות

אנשים שקרובים אליכם מייעצים לכם לבדוק פרטים אודות הליך של מחזור משכנתא אבל אין לכם מושג במה מדובר? הגעתם למקום הנכון.

אנחנו הזדקקנו בעצמנו לא מזמן להליך שכזה. בתחילה, בדיוק כמוכם, לא ידענו מה כולל ההליך.

לכן, נפגשנו עם מומחה למשכנתאות וביקשנו ממנו לסכם לנו את כל המידע בנושא. הנה כל הפרטים שהוא הציג בפנינו:

 

כמה מילים בנוגע ללקיחת משכנתא

לא מעט אנשים חותמים על משכנתא כשהם נמצאים בשלב מסוים של חייהם, בעבודה מסוימת, עם מספר מסוים של ילדים (או בלי ילדים בכלל). אם נהיה מדויקים יותר, נוכל לומר שיש אנשים שלוקחים משכנתא בשלב שבו הם מרוויחים משכורת ממוצעת. כעבור 3 שנים או יותר, הם עשויים למצוא את עצמם עם משכורת גבוהה בהרבה מזו שהייתה להם כשהם חתמו על המשכנתא. מצב שכזה, מוביל את מרבית האנשים להחליט שהם רוצים להגדיל את סך התשלום החודשי למשכנתא כדי לסיים את התשלומים בשלב מוקדם יותר.

 

מה זה מחזור משכנתא?

הליך של מחזור משכנתא הינו הליך ייחודי שמגיע מתוך הבנה כי החיים הם דינאמיים. כמו שהחיים שלנו משתנים, גם המשכנתא שלנו צריכה להשתנות. מחזור המשכנתא מאפשר בעצם לשנות את התנאים במהלך נטילת המשכנתא. המחזור יכול לכלול שינויים שונים, למשל:

  • שינוי בתנאי הריבית
  • החלפה של מסלול קיים באחד אחר
  • התאמה של המשכנתא אל תנאי השוק הקיימים

מדובר בשינויים מהותיים שיכולים לחסוך לנוטלי המשכנתאות לא מעט כסף. המומחה מחברת אנבר משכנתאות שייסע לנו בכתיבת מדריך זה ציין שמידי יום אנשים בוחרים לבצע הליך של מחזור משכנתא בין היתר בגלל הידיעה שהם משלמים ריביות לא מתאימות.

 

מתי נכון לבצע הליך של מחזור משכנתא?

אם אתם לא בטוחים שעכשיו זה הזמן הנכון לכם לבצע הליך שכזה, כדאי שתדעו שיש 2 מצבים שיכולים להעיד על כך שאתם צריכים לבצע את ההליך בהקדם:

  1. כאשר ההחזר החודשי מכביד

אם ההחזר החודשי שאליו התחייבתם בתחילה "חונק" אתכם ומקשה עליכם לגמור את החודש, אתם צריכים לבדוק אפשרות להליך של מחזור משכנתא כדי להפחית את ההחזרים תוך שינוי מסלול או פריסה שונה על פני זמן ממושך.

 

  1. אם אתם יכולים לשלם יותר מידי חודש

מדובר בתרחיש שצוין קודם לכן. אם יש לכם כסף נזיל בחשבון הבנק, אתם צריכים לבדוק אפשרות למחזור משכנתא. כך הכסף יגיע ליעד הנכון ולא לבזבוזים.

 

סיכום

עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם יודעים לא רק יודעים מה זה אומר "מחזור משכנתא", אלא אתם גם יודעים איך עושים את זה. כך שנותר לכם רק ליצור קשר עם המומחים, לשמוע מהם המסלולים שעומדים בפניכם ולבחור את המסלול המתאים ביותר. לנו נותר לאחל לכם הצלחה רבה בהמשך הדרך ולהתראות במדריך הבא.

שעון בית ומטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל