נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קופת הגמל שלכם יכולה לעשות עבורכם יותר

לחיצת יד

קופות גמל הינן אחד מאפיקי ההשקעה הפופולריים ביותר בישראל. קופת הגמל מעניקה שלל יתרונות מס לעמיתים וחוסכת תשלומים רבים אשר היו משולמים בהשקעות אחרות. עם זאת, רבים מהעמיתים אינם מנצלים את מלוא הפוטנציאל של קופות הגמל. בעזרת סוכן הביטוח שלכם, תוכלו למצות פוטנציאל זה ולהפיק עוד יותר מקופת הגמל שלכם.

 

קופות גמל בישראל

קופות גמל בישראל מוגדרות בחוק קופות הגמל באופן הבא: "קופת גמל.. – קרן או תכנית ביטוח שניתן לגביהן אישור קופת גמל". תחת הגדרה זו חוסות רבות מקרנות ההשקעה במשק, ובכללן קרנות הפנסיה וכן קרנות ההשתלמות. עם זאת, כאשר עוסקים בקופות גמל בשיח הציבורי, מקובל להתייחס אל קופות הגמל לתגמולים או קופות הגמל להשקעה.

קופות גמל לתגמולים או להשקעה מאפשרות לחוסכים להפקיד כספים אצל בית ההשקעות. בית ההשקעות ישקיע את הכספים שהופקדו אצלו ואתם תהנו מהריביות. בתמורה, תשלמו לבית ההשקעות דמי ניהול ועמלות עבור פעולות שיבוצעו בקופה ועבור ניהולה השוטף.

ניתן להפריש כספים לקופת הגמל באופן עצמאי. כמו כן, שכירים במקומות עבודה מסוימים זכאים להפרשות לקופת הגמל על ידי  המעסיק. המעסיק יפריש כספים הן על חשבונו והן על חשבון העובד אל קופת הגמל של העובד.

הכספים בקופת הגמל יצטברו ויטפחו. בהגעה לגיל הפרישה, ניתן יהיה למשך את הכספים מקופת הגמל לתגמולים מבלי לשלם כל מס על הרווחים. זאת, בזמן שעל תשואות הוניות אחרות תחויבו במס בשיעור של 25% מסך הרווחים.

חשוב לדעת כי ניתן לעבור מחברת ניהול השקעות אחת לשנייה, מבלי למשוך את כספיכם מקופת הגמל. כך, תוכלו להמשיך וליהנות מהחיסכון במס גם אם תבחרו להחליף בית השקעות דרכו תחסכו בקופת הגמל שלכם.

עץ

טיוב קופת הגמל

ישראלים רבים מפרישים כספים במשך שנים לקופות גמל, מבלי שהם עוקבים אחר התשואות בקופת הגמל או אחר דמי הניהול והעמלות אשר הם משלמים. בכך, הם לא ממצים את פוטנציאל הרווח הקיים בקופות הגמל. בדיקת קופות גמל תציג לכם מידע אודות הרווחים שלכם ודמי הניהול אשר אתם משלמים בקופת הגמל שלכם. השוואת התשואות, העמלות ודמי הניהול במסלקה הפנסיונית, תאפשר לכם לבחור בקופת גמל משתלמת יותר. לחלופין, תוכלו להתמקח עם חברת ההשקעות שלכם על סמך המידע שתפיקו מבדיקת קופת הגמל.

לאור התחרות הקיימת בשוק ובשל כך שלקוחות רבים אינם מתמקחים מספיק על דמי הניהול, מיקוח עיקש צפוי להניב תוצאות מרשימות. חברות ההשקעות יורידו את דמי הניהול והרווחים שלכם – יגדלו.

את בדיקת קופות הגמל תוכלו לבצע בעצמכם. לחלופין, ניתן לבצעה באמצעות סוכן הביטוח שלכם שאף ידע להפיק יותר משמעות מהמידע שיתקבל ולטייב לאורו את קופת הגמל שלכם.

 

לסיכום

לסיכום, מי שיערוך בדיקת קופות גמל, יוכל להפיק יותר מקופת הגמל שלו. באמצעות מעבר לקופות גמל עם תשואות גבוהות יותר ודמי ניהול נמוכים יותר, קופת הגמל שלכם תעשה עבורכם יותר.

קופה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל