נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכסף שלכם שווה הרבה יותר

stevepb / Pixabay

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התיקון ואיך זה יכול לשרת אתכם.

 

תיקון 190 – מה משמעותו?

תיקון 190 הינו תיקון במס הכנסה המיועד בעיקר לבני ה-60 ומעלה ומטרתו להביא להגדלת האפשרויות לחסכונות במסלולי קופות קמל בטווחים בינוניים וארוכים. תיקון 190 מאפשר לבני 60+ ליהנות מדמי ניהול זולים, מהטבות מס בעת פירעון הכספים אשר הפקידו בקופות הגמל וכן מהטבות נוספות ואטרקטיביות במיוחד. בנוסף, התיקון מאפשר לאלו שלקראת גיל הפרישה לבחור את אופן משיכת כספם מהקופה – משיכת הון או משיכה קצבתית קבועה הפטורה ממס.

 

זה יכול להתאים גם לי?

בהחלט. אין צורך להיות בעל הון על מנת להנות מההטבות של התיקון. גם אלו הזכאים לקצבת זקנה מזערית (4,525 שקלים בחודש) יכולים להנות מהטבות המס, וכן גם אלו שאין להם קרן פנסיה.

אלו שאין ברשותם קרן פנסיה יוכלו להפקיד באופן חד פעמי לקופת הגמל ולהקצות את הכסף בקופה לקצבה חודשית קבועה. כמו כן, גם צעירים מתחת לגיל 60 יכולים להנות מההטבות הניתנות במסגרת התיקון, אך עליהם לקחת בחשבון כי לא יוכלו לפרוע את הונם ולהנות מהטבות המס לפני הגיעם לגיל 60.

 

יתרונות וחסרונות של התיקון

תיקון 190 מאפשר הטבות רבות עבור אלו הבוחרים להשקיע בקופות גמל לפי תיקון זה, אך גם חסרונות. היתרונות הבולטים של התיקון הם בעיקר הטבות המס המשמעותיות החלות על משיכת כספי החיסכון, בין אם מדובר במשיכה תקציבית קבועה או במשיכה הונית.

בנוסף, אלו אשר יבחרו בקופות גמל לפי התיקון ייהנו מיתרונות נוספים: דמי ניהול זולים במיוחד לעומת מסלולים נוספים (עד 4% דמי ניהול מהפקדות ועד 1.05% דמי ניהול מהצבירה); פטור מעמלות שונות החלות בניהול השקעות לרבות עמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך.

מגוון רחב ביותר של אפיקי השקעה המותאמים אישית ויכולת מעבר בין מסלולים בצורה קלה וללא חובת תשלום של מס; ניהול כספי החיסכון והשקעה בצורה המקצועית ביותר אצל מומחים בשוק ההון; כספי חיסכון נזילים המאפשרים משיכה כמעט בכל עת לאחר גיל 60 וכן בצורות שונות – משיכת הון או משיכה בצורה של קצבה חודשית.

יחד עם זאת, משיכת הכספים כן תהיה מוגבלת ואלו הם החסרונות של התיקון. כאמור המשיכה מוגלת רק לאחר גיל 60. המשיכה תתאפשר לאחר שהוכיח בעל הקרן כי הופקדו עבורו 3 קצבאות פנסיוניות.

בנוסף, חלק מסכום המשיכה יהיה מוגבל כך שאם ירצה בעל הקרן למשוך סכום העומד על 34,848 שקלים יוכל לעשות זאת לאחר שיאושר לו מרשות המיסים, וזאת לאחר הגשת הטופס המיועד. כמו כן, יוכל למשוך בצורה הונית באופן חד פעמי מהקופה רק אם קצבת הזקנה שלו עולה על הסכום המזערי.

 

ערימת מטבעות ועטים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים