נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם מגיע לי פטור ממס הכנסה עקב מחלת הסרטן

מטבעות

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שחלו במחלות קשות ובעקבות כך, הם בודקים ובצדק את הזכויות שמגיעות להם.

בחרנו להתמקד הפעם בבירור אודות פטור ממס הכנסה עקב מחלת הסרטן.

נפגשנו עם מומחים בתחום כדי לבדוק האם לחולי סרטן מגיע לקבל פטור ממס הכנסה או שמא מדובר בהנחה חלקית? כל זאת ועוד יובא בשורות הבאות.

 

החזר מס לחולי סרטן

כידוע, לא מעט חולים שלוקים במחלת הסרטן נאלצים לעבור מידי תקופה טיפולים מורכבים וקשים. טיפולים אלו עשויים להשפיע בסופו של דבר על התפקוד היום יומי שלהם, כך שרבים מהם לא מסוגלים לתפקד כפי שהיו בעבר והדבר. המטופלים שעונים על הקריטריונים הבאים זכאים לקבלת החזר מס הכנסה:

  1. מטופלים שעברו ניתוח להסרת גרורות
  2. מטופלים שעוברים טיפולים כימיים או הקרנות

 

מהם הזכויות של חולי סרטן?

חולי סרטן לא תמיד מודעים לזכויות שלהם. רבים מהם מגלים במקרה כי הם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה. ראוי לציין בהזדמנות זו כי חולי סרטן מוכרים כבעלי אחוזי נכות גבוהים יחסית והדבר מזכה אותם בקבלת פטור מלא מתשלום מס הכנסה. לפי החוק, אדם שנקבע כי הוא נכה ב-100% או נכה שסובל ממחלות שמסתכמות יחד לדרגה שגובהה מעל 90%  זכאי לקבל פטור ממס הכנסה.

 

מהו גובה הפטור המקסימלי?

סכום ההחזר ממס הכנסה יכול להגיע לסכום מקסימלי של כ-600,000 ₪ במידה ומדובר בהכנסות של חולה סרטן ממקור עבודה (כלומר, בעקבות משכורת). במקרים שבהם מדובר בהכנסות שלא נובעות ממקור הכנסה (למשל בעקבות נכסים, השקעות כלשהן וריביות) סכום ההחזר יכול להגיע לכ-700,000 ₪.

 

4 נקודות שכל חולה סרטן צריך לדעת

כידוע, חולי סרטן לעיתים מוצאים עצמם עסוקים בטיפולים ואין להם את הפניות כדי לבדוק פרטים הנוגעים למס הכנסה. לכן, ריכזנו 4 נקודות חשובות בנושא:

  • כל חולה סרטן שעובר טיפולים כלשהם יכול להיות מוכר באופן מידי כנכה בעל 100% נכות בביטוח הלאומי (ובעקבות כך, לקבל פטור מלא ממס הכנסה)
  • חולי סרטן שמוזמנים לוועדה בביטוח הלאומי לא צריכים להגיע למקום
  • חולה שקיבל אישור מטעם הוועדה יכול לקבל החזר מס עד כ-6 שנים רטרואקטיבית
  • בדיקת הזכאות מתבצעת ללא תשלום

 

אפשר להסתייע ביועצי מס

אם אין לכם את הזמן והפניות להתעסק עם כל הנוגע להחזרי המס והוועדות הרפואיות, כדאי שתדעו שתוכלו להסתייע בשירותיהם של יועצי מס מוסמכים. יועצים אלו מוודאים תחילה כי אתם עומדים בקריטריונים של הביטוח הלאומי ומס הכנסה ולאחר מהן, הם עוברים על המסמכים, מכינים את מסמכי הבקשה לוועדה ומסייעים בכל הבירוקרטיה שצפויה לבוא לידי ביטוי בהמשך. לסיכום, חולים במחלת הסרטן זכאים לקבלת פטור מלא ממס הכנסה. אם חליתם לאחרונה ואתם עומדים בקריטריונים שצוינו לעיל, דעו שמגיעים לכם החזרים.

קופת חיסכון

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל