נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדוע אסור לוותר על קצבת זקנה

דולרים

בימים האחרונים אנו מקבלים הודעות זועמות מצד גולשים שמציינים כי ההורים שלהם, אנשים בגילאי פרישה ומעלה, אמרו להם כי הם מוותרים על קצבת הזקנה והם רוצים להתקיים מהכסף שיש ברשותם וברשות הילדים שלהם. עובדה זו גרמה גם לנו לצאת מהכלים והחלטנו שאנו עוצרים את רצף כתיבת המדריכים שלנו, כדי להוציא מדריך מקיף בנושא שיציג מדוע אסור להם לוותר על הקצבה.

 

תכירו את הגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך החשוב

רגע לפני שנציג בפניכם את הפרטים שיגרמו לכם להבין למה אסור לוותר על קצבת הזקנה, עליכם לדעת כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל מי שלא וויתרו על הקצבה. היה לנו חשוב לשמוע מהם למה הם לא וויתרו עליה ולהבין מהם היתרונות שהם רואים מהצד שלהם. שוחחנו עם מעל  ל – 10 אנשים שבזכותם, קיבלנו את המידע המדויק ביותר שנבחר להיות מוצג במדריך החשוב הזה. אנו רוצים להודות בהזדמנות זו לכל מי שלקחו חלק במדריך זה. שכן, בזכותם, הוא הפך להיות מדויק יותר והוא צפוי גם להעלות את המודעות בנושא.

 

קצבת זקנה – מי זכאי לה בכלל?

יכול להיות שהגעתם אל המדריך הנוכחי ואינכם יודעים בכלל אם ההורים שלכם או אתם עצמכם זכאים לקבלת קצבה שכזו. נציין תחילה כי אם אתם רוצים לבדוק את זכאותכם, תוכלו לגלוש אל אתר הקו למעסיק שם יש את הפרטים המקיפים ביותר שיגלו לכם את התשובה. מי שזכאי לקבל את הקצבה הוא בעיקרון אזרח ישראלי שמבוטח לפחות 3 שנים בביטוח לאומי. אם לא די בכך, עליו להיות גם בן 67 או בת 62. התנאי הנוסף שצפוי לקבוע את קבלת הקצבה הוא הכנסות עד רף מסוים בהתאם לקבוע בחוק.

 

למה אסור לוותר על קצבת הזקנה?

קצבת הזקנה שהזכאים צפויים לקבל מתחילה ב – 1,500 ₪ והיא יכולה רק לעלות (בהתאם לתנאים שונים). מדובר בסכומים שאדם מבוגר צריך לקבל ללא עוררין. אם אתם תוהים למה אסור לוותר על כך, נציין בפניכם כי אין פה עניין שקשור לחוק. אסור לוותר על קצבת זקנה פשוט בגלל שנותנים לכם כסף, אז אתם צריכים לקחת אותו. במיוחד אם מדובר בכסף ממדינת ישראל.

 

יש לכם קרובי משפחה ששוקלים לוותר על הקצבה?

אם אתם מכירים מישהו או מישהי שחושבים לוותר על קצבת הזקנה, אתם צריכים לפנות אליהם בהקדם האפשרי ולהראות להם את המדריך הנוכחי. תציינו בפניהם שמדובר בלא מעט כסף. אפשר להעביר את הכסף לחיסכון שיצבור ריבית או להעביר אותו לילדים והנכדים.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מדוע אסור לכם לוותר על קצבת זקנה. כעת, כשיש לכם את המידע, נותר לכם לשמור את הכסף לעצמכם ולא לוותר על קבלתו. מקווים שתבצעו החלטה נבונה ומאחלים לכם הצלחה.

מחשבון

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל