נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הלוואה בערבות המדינה – מי זכאי לה ואיך דואגים לזה בפועל?

לְהַלווֹת

במאמר הבא ניתן מענה לשאלות שכל אדם (בין אם הוא שכיר שרוצה לפתוח עסק או בעל עסק קיים שמעוניין להרחיב) שרוצה לקחת הלוואה בערבות המדינה נתקל בהם: מי זכאי, באילו תנאים חייבים לעמוד, מהם הדרישות והמדדים והאם הם משתנים אם מדובר בעסק חדש או בהתרחבות של עסק ותיק. 

 

מה הייחודיות של הלוואה בערבות המדינה?

נתחיל בכך, הלוואה בערבות המדינה להקמת עסק נבחנת על ידי גוף מתאם שנבחר ע"י מדינת ישראל, והבקשות המתקבלות יהיו למטרות קבועות: השקעה בשיפוץ העסק או בציוד הנדרש לו, הרחבת העסק על ידי מימון הון חוזר, הלוואה ליזמים צעירים שרוצים לפתוח עסק חדש. המדדים לקבלת הלוואה בערבות המדינה הם קבועים וברורים ואינם ניתנים למשא ומתן ולכן חשוב לערוך בדיקה מקדימה ולבדוק האם אתם מתאימים טרם הגשת הבקשה.

 

שלושת הקריטריונים לקבלת הלוואה בערבות המדינה:

  • הגוף המתאם (הקרן) והבוחן יבדוק האם אתם מנוסים ובעלי ידע נרחב בתחום שבו אתם עוסקים. תנאי זה אינו תלוי בעובדה האם יש לכם כבר עסק פועל או אם אתם תפקדתם עד היום כשכירים ומעוניינים בפתיחת עסק חדש.
  • הדבר השני שהקרן תבדוק היא ההתנהלות הפיננסית שלכם בבנק וזאת היא תוכל לדעת על פי: צ'קים או הוראות קבע שחזרו בתקופת הזמן האחרונה, ניהול דפי החשבון שלכם, תביעות משפטיות, היסטוריית התיקים בהוצאה לפועל אם יש.
  • הדבר השלישי והאחרון יבדוק האם העסק הוא עסק ריווחי וטוב. אם מדובר בעסק קיים האם הוא עסק בתנועה, בצמיחה, בעל קהילת לקוחות קבועים או חדשים. אם מדובר בהלוואה לעסק חדש האם הוא חדשני ויש לו ביקוש בשוק?

 

איך מחשבים את גודל ההלוואה שניתן לקבל?

בואו נחלק את החישוב ל2 אופציות אפשריות:

עסק קיים: אם יש ברשותכם עסק קיים, הקרן תבדוק כי הוא יכול לממן את בעליו בהכנסה חודשית מינימלית של שמונת אלפים ₪ בחודש. כל הכנסה נוספת תשמש להחזר הלוואה. לדוגמא, אם בעל עסק מרוויח חמש עשרה אלף ₪ בחודש, שבעת אלפים ₪ מהרווח שלו ישמשו להחזר הלוואות. אם יש ברשותו הלוואות קודמות בגובה של חמשת אלפים ₪, מכאן שיש באפשרותו להפריש אלפיים ₪ להחזר ההלוואה בערבות המדינה. מכאן ניתן לחשב כי יש באפשרותו להחזיר 270 אלף שקלים. לפי החישוב הזה, לבעל העסק הספציפי הזה יש אפשרות לקבל הלוואה בערבות המדינה בסך של 250 אלף שקלים.

עסק חדש: בעל עסק בחדש, בהנחה שהוא עונה על 2 הקריטריונים הקודמים שציינו, צריך להוכיח כי יש לו לקוחות המעוניינים במוצר או בשירותים שברצונו לספק.
אם אין בחזקתכם עסק כלל, יהיה עליכם להביא מכתבי כוונות מלקוחות פוטנציאלים ולהוכיח כי הם מעוניינים בשירותים שלכם.

אם יש דברים שעדיין לא ברורים, אתם מוזמנים להתייעץ איתנו ביזלנד הלוואות לעסקים.

לְהַלווֹת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל