נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש חסרונות לקופת גמל להשקעה

דולרים

בעידן של היום, אנשים רבים מחפשים כיצד להרוויח כמה שיותר באמצעות כמה שפחות מאמץ.

אך על מנת להצליח באמת להגיע למצב שכמעט ולא עובדים והכסף משכפל את עצמו כיצד להתעניין קצת יותר בעולם ההשקעות.

עולם ההשקעות הוא עולם שיכול להיות מאוד משתלפ כאשר יש את הידע המתאים, אך הוא עלול גם להקשות על חיי אילו שלא יבינו בו וייכנסו אליו.

אז מהי בעצם קופת גמל להשקעות? וכיצד היא קשורה לכל עולם ההשקעות? האם קיימים לה חסרונות או יתרונות? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

קופת גמל להשקעות היא המפתח להצלחה כשמבינים בדבר

קופת גמל להשקעה היא בעצם אפיק חסכון חכם במיוחד, אשר מאפשר לצבור כסף לאורך טווח של שנים ארוכות או אפילו למשך זמן קצר. קופת הגמל להשקעות מאפשרת צבירה של כספים נזילים הניתנים למשיכה ברגעים שונים.

הקופה מיועדת לציבור הרחב ומאפשרת ייתרון לרוצים בחיסכון פיננסי לקראת פרישה מהעבודה. הקופה מאפשרת בעצם הפקדת כספים במשך תקופה מסויימת אשר יעלו ויגדילו את הרווח שלהם וערכם עם השנים.

 

היתרונות הקיימים בקופת גמל להשקעה

קופת גמל בהשקעה נוסדה בעצם בכדי לעזור לאנשים לחסוך כסף לקראת גילאי הפרישה ובכך להגיע לפנסיה עם יותר כסף ביד. קופות הגמל נוסדו בשנת 2016 על ידי משרד האוצר, שרצה לעזור ליוצאים לפרישה לחסוך כמה שיותר כסף עד גיל הפרישה. לקופה קיימים יתרונות רבים.

  1. קופת הגמל היא נזילה – ניתן למשוך כסף מהקופה בכל רגע נתון, כך שבמידה ואדם נקלע לחובות כלכליים שונים הוא יכול לפתוח את קופת הגמל שלו ולהשתמש בכספים שצבר בה עד כה.
  2. קבלת פטור מס רווחי הון – בעת פתיחת הקופה לאחר גיל 60 ומעלה, תהיו פטורים ממס כאשר תפתחו את הקופה. כלומר כל הכסף בשלמותו שצברתם יישאר שלכם.
  3. פתיחה בכל גיל – פתיחת קופת גמל להשקעה ניתנת לביצוע בכל גיל שתרו, כך שתוכלו לפתוח קופות גמל לילדכם מגיל צעיר ולחסוך להם כסף שיוכלו להשתמש בו כאשר יהיו בפנסיה.

 

החסרונות הקיימים בקופת גמל להשקעה

רבים סוברים כי בקופת גמל להשקעה אין חסרונות כלל וכלל. אך חשוב להבין שכמו בכל אמצעי או משאב שקיים בעולם, גם בשירותים הנהדרים של קופת גמל קיימים חסרונות שונים. כלל גמל להשקעה כולל בתוכו גם חלקים פחות טובים.

  1. מגבלת הפקדה שנתית – על כל אדם שבוחר בשירותי קופת גמל ישנן גם מגבלות הפקדה. כלומר, כל אדם יכול להפקיד רק עד 71,000 שקלים בשנה ולא יותר. זאת מכיוון שהמדינה אומנם רוצה שתצליחו לחסוך כסף.

אך הקופה נועדה יותר עבור האוכלוסיות החלשות שצריכות את הערך המוכפל של הכסף במהלך השנים ולא עבור אילו שיש להם כסף נזיל מעל 71,000 שקלים בשנה.

  1. אין כיסויי ביטוח – הביטוח שלכם לא יוכל להפקיד כסף של קופת גמל להשקעות כיוון שבעת פרישה הביטוח מכסה תחומים אחרים בחייכם.

זכרו לחסוך ולשמור

חשוב להבין שבמידה ואתם בוחרים להשתמש בקופת הגמל כאמצעי חיסכון, עליכם לדעת מתי נכן ומתי פחות נכון להשתמש ולנצל את הכסף שלכם בקופה.

קופה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל