נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם היתרונות בהחזרי מס לידועים בציבור?

החזרי מס

ישראלים רבים זכאים להחזרי מס אך אינם מודעים לכך ולכן מפסידים כסף רב. החזרי המס יגיעו לכם במידה ושילמתם מס גבוהה ממה שהייתם אמורים לשלם, ובמיוחד אם יש לכם נקודות מס המקנות לכם הנחות בתשלומי המס. הזכאות לנקודות המס מגיעה בעיקר בשל סטאטוסים משפחתיים ומצבים רפואיים. עבור ידועים בציבור, קיימים יתרונות ייחודיים למול מס הכנסה. אז מהם יתרונות אלה והאם זה יכול לעזור לכם לקבל החזרי מס?

 

למה שתקבלו החזרי מס?

החזרי מס ניתנים לאנשים אשר שילמו מס גבוהה ממה שהיו צריכים לשלם. הדבר קורה בעיקר בשל שיטת חישוב תשלום המס אשר נעשית לפי שיעור הכנסה שנתית, למרות שבפועל הדבר יכול להשתנות. כמו כן, במהלך שנת המס קורים אירועים שונים אשר יכולים לזכות אתכם בנקודות מס, אך לרוב אלה לא יהיו מגולמים באותה שנת המס ותמשיכו לשלם למס הכנסה כמו ששילמתם בשאר השנה.

 

ידועים בציבור – הסבר קצר

מעמד ידועים בציבור הינו מעמד דומה למעמד הנישואים, אך נחשב לפחות ממנו. מעמד זה מיועד עבור זוגות אשר אינם מעוניינים להינשא דרך גורם דתי (כמו הרבנות) או שאינם יכולים לעשות זאת לפי חוקי דתם (כמו למשל נישואים מעורבים). אומנם מדובר במעמד שאינו נישואים, אך הוא מוכר ע"י גורמים רבים וכן למול מס הכנסה. אם אתם ידועים בציבור, כדאי לברר לגבי החזרי מס לידועים בציבור.

 

נקודות זיכוי מס לידועים בציבור

כאמור, הגדרת ידועים בציבור אינה שקולה להגדרת נישואים, אך לפי תיקון חוק היא מאפשרת נקודות זיכוי במס הכנסה בדיוק כפי שמגיע לזוגות נשואים, כמובן בהתאם לתנאי נקודות הזיכוי במס הכנסה. כך למשל אם זוג נשוי יהיה זכאי לנקודות מס בגין ילדיהם המשותפים, כך גם יהיו זכאים זוגות המוכרים כידועים בציבור לאותן נקודות מס בדיוק.

 

מהם היתרונות לידועים בציבור בהחזרי מס?

ידועים בציבור, בדומה למקרים רבים אחרים, יכולים לבקש החזרי מס עד שש שנות מס אחורה. כמו כן, מומלץ עבורם להיעזר באיש מקצוע או חברה מקצועית אשר יגישו עבורם את בקשת הבירור להחזרי מס או יסייעו להם בתהליך. כך יוכלו להבטיח שיקבלו את כל כספם בחזרה. כדאי לציין כי כאשר תהיו זכאים להחזרי מס, תהיו זכאים גם לריבית של 4% על הכסף שנוכה ללא צורך.

 

מה ההבדל בין נשואים לידועים בציבור בבקשה להחזרי מס?

ההבדל המהותי בין זוגות נישואים לזוגות ידועים בציבור בבקשה להחזרי מס, הוא אופן הגשת הבקשה. בעוד זוגות נשואים יגישו את הבקשה יחד, זוגות ידועים בציבור יצטרכו להגיש אותה כל אחד בנפרד.

 

לסיכום – האם ידועים בציבור זכאים להחזרי מס?

אומנם מדובר בתהליך הגשת בקשה שהוא מעט שונה ובנפרד, אך ידועים בציבור יהיו זכאים להחזרי מס בדיוק כמו זוגות נשואים.

החזרי מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל