נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נקודות זיכוי מס הכנסה – מה זה?

קופת חיסכון

פעם תהיתם לעצמכם למה הסכום שגובים מכם לטובת מס הכנסה שונה מהסכום שגובים מעמיתים\ מכרים שלכם? ובכן, מדובר בנקודות זיכוי מס הכנסה שנרשמות עבור כל אחד בהתבסס על תנאים שונים לזכאות.

נקודות הזיכוי הן הדרך של הממשלה להעניק לאזרחים הנחות במעמד הניכוי של מס הכנסה, ולהיטיב עם אוכלוסיות שעונות על הקריטריונים שהציבה לטובת קבלת נקודות הזיכוי.

לא יודעים האם נקודות זיכוי מס הכנסה מופיעות בתלוש השכר שלכם? זה הזמן להכיר את הנתון החשוב הזה! ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב להכיר אודות נקודות זיכוי מס הכנסה.

 

זכאות בסיסית לכל אזרח

כל אזרח ישראלי שהוא זכאי לקבל שתי נקודות זיכוי, להן מתווספת 0.25 נקודת זיכוי עבור הנסיעות שהעובד מבצע למקום עבודתו (זה טרם חישוב המרחק והדרך, המהווים נתונים משתנים). נשים זכאיות לקבל חצי נקודת זיכוי נוספת. הסיבה לכך נעוצה ברצון המדינה לעודד נשים להשתלב בשוק העבודה.

 

עילות לזכאות לנקודות זיכוי מס הכנסה

מעבר לתנאי הזכאות הבסיסי, ישנן עוד סיבות שבגינן תירשם זכאות לקבלת נקודות זיכוי. להלן חלק מהסיבות:

  1. אם לילד\ ים שגילו\ם לא עולה על 18- מזכה בנקודת זיכוי אחת.
  2. עובד\ת חד הורי\ת עם ילד\ים שגילם לא עולה על גל 18- מזכה בנקודת זיכוי נוספת.
  3. חיילים משוחררים- זכאות ל2 נקודות זיכוי.
  4. תואר אקדמי- מזכה בנקודת זיכוי לפרק זמן של 3 שנים.

כאמור, ישנן סיבות נוספות שעשויות לזכות בנקודות זיכוי. אם אתם שכירים, בתלוש השכר שלהם יופיע מקטע מפורט של כלל העילות לזכאות לנקודות זיכוי.

 

מתי תירשם זכאות להחזרי מס?

עובד אשר נקודות זיכוי מס הכנסה שלו לא חושבו כראוי, וכתוצאה מכך גבו ממנו מס עודף, יהיה זכאי לקבלת החזרי מס. החישוב השגוי עשוי להיגרם כתוצאה מדיווח לא מהימן של נתונים, מהעברה של נתונים שלא בזמן או מטעות חישובית של המעסיק. כדי לא להפסיד את נקודות הזיכוי מס הכנסה, כדאי לבצע בדיקה להחזרי מס, אשר תסייע לכם בבקרה על תקינות ניכוי המס.

 

בדיקת החזרי מס עבור נקודות זיכוי מס הכנסה

בדיקת החזרי מס נועדה לבצע בירור מול רשות המיסים בנוגע למס שנוכה. במידה ויימצא שהסכומים ששולמו היו גבוהים שלא לצורך, יתקבל החזר מס ישירות לחשבון הבנק. כיום ישנן מספר דרכים לבצע את הבדיקה הזו ולהגיש את הבקשה להחזרי מס לרשות המיסים. האפשרות האולטימטיבית היא פנייה לחברה ייעודית שמתמחה בהחזרי מס, אשר מציעה את השירותים של מספר בעלי מקצוע מעולם המיסים. הם עוסקים בכל ההליך מאלף עד תו, כאשר השלב הראשון הוא מתן ייעוץ ראשוני ומשם יש ליווי מתמשך של הצוות עד לקבלת ההחזר עצמו. כאן תוכלו לקרוא על כך בהרחבה: https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/.

 

לחיצת יד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל