נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכנתא לדירה שניה

מחשבון עם בית קטן מעליו

גם כאשר קונים דירה שנייה להשקעה ניתן לקחת משכנתא. אך התנאים וההצעות של הבנק משתנים לעומת דירה ראשונה. מה כן אפשר לקבל ובאילו תנאים?

קניית דירה, קרקע או כל נכס יכולה להיות על מנת לגור בה אך ישנן קניות ורכישת נדל"ן אשר נעשות לצרכי השקעה עתידיים ולאו דווקא על מנת להיכנס למגורים בדירה. בדומה לכך שישנן משכנתאות לדירות ראשונות עבור מגורים, גם עבור דירה שנייה ניתן לקחת משכנתא, אך זאת יגיע בהתאם לכמה תנאים ושינויים שיוצאים מנקודת הנחה שללווה המשכנתא יש סכום כסף יותר גדול בשל העובדה שהוא מחזיק ביותר מדירה אחת.

 

הבנק יציע לכם פחות

ראשית, חשוב לדעת כי משכנתא עבור דירה שנייה מוגבלת בגובה ההלוואה וההשתתפות שהבנק יכול לתת למבקשי המשכנתא. בעוד עבור דירה ראשונה המימון יכול להיות עד 75 אחוזים מערך הדירה שגם בדומה למשכנתא ראשונה נקבע על ידי שמאי מוכר מהבנק. בעבור דירה שנייה המגבלה היא 50 אחוזים, מה שאומר שתקבלו מימון נמוך יותר מהבנק.

 

בדקו טוב מה ההון העצמי שלכם

כאשר מבקשים משכנתא ראשונה מהבנק, המימון שהוא צפוי לתת הרבה יותר גבוה מדירה שנייה ובהתאם ההון העצמי שתצטרכו לשים על קניית דירה שנייה הרבה יותר גבוה ויחד איתו יכולים לגדול גם ההחזרים החודשיים.

לפני הגשת בקשה למשכנתא לדירה שניה בדקו מה ההון העצמי שקיים לכם בהתחשב בהוצאות ובהכנסות המשוערות שלכם. לעיתים דירה שנייה נמכרת די מהר ועל כן, כדאי לוודא כי תוכלו לעמוד בהחזרים הגבוהים בכל חודש בשל הפריסה לפחות חודשים.

 

התחשבות בדירה הראשונה

כחלק מחישוב הסכום אותו הבנק מוכן ללוות וגם באיזו ריבית הוא מוכן לתת את ההלוואה, ישנה התחשבות בבעלות על הדירה הראשונה שיש ללווה אשר מבקש את המשכנתא באם יש לו בעלות מלאה עליה או עדיין מחזיר משכנתא עליה.

  1. בעלות מלאה על הדירה – כאשר הדירה הראשונה בבעלות מלאה של הלווה, ללא משכנתא, ניתן אפילו להשתמש בה כדי לקבל הלוואה על שתהיה מבוססת על הדירה הראשונה שכבר קיימת.
  2. עדיין בתהליך החזר משכנתא ראשונה – במידה והלווה עדיין לא החזיר את כל המשכנתא הראשונה שלו, בעצם קבלת משכנתא שנייה הוא מגדיל את החוב מול הבנק ועל כן, סביר כי הריביות והתנאים יהיו קשים יותר עבור השנייה.

 

גם אם אתם בתהליך של משכנתא ראשונה, ובטח אם בתהליך של משכנתא שנייה, חשוב לחפש מידע בנושא משכנתאות ולקבל ייעוץ שיהיה מותאם למצב הפיננסי של הלווה לפני כניסתו לתהליך של בקשת וקבלת משכנתא. על באופן כללי – על הדירה השנייה תהיו מוגבלים במימון מהבנק בגובה של 50 אחוזים מערך הדירה ובאם עוד יש לכם משכנתא על דירה ראשונה, סביר כי הריביות והתנאים לקבלתה יהיו מחמירים ומקשים יותר.

מחזיק מפתחות עם בית קטן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל