נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה זמן נדרש להשלים בקשה להחזר מס

החזר מס

החזרי מס. מושג שנשמע בירוקרטי, כרוך במאמצים רבים ואחד שאולי בכלל יבוא לרעתכם. אם כך חשבתם – טעות בידכם. החזר מס הוא סכום כסף המגיע לכם בעקבות תשלום של סכום גבוה מהנדרש למס ההכנסה, בעקבות הנחה המגיעה לכם במס.

הסכומים יכולים להיות גבוהים, וחשוב שתעמדו על זכאותכם לקבלם ממס ההכנסה. עם זאת, החזר המס אכן כרוך בהגשת בקשה הכרוכה במסמכים וטפסים, מה שיכול לקחת זמן. במאמר הבא, נציג כמה זמן נדרש להשלים בקשה להחזר מס.

 

בקשה להחזר מס

הגשת בקשה להחזר מס עובדת לפי כמה שלבים, אשר כל אחד מהם יכול לקחת לכם זמן מה אם אתם עוסקים בכך בפעם הראשונה ומלקטים את הטפסים והאישורים הנדרשים. ניתן לעשות את התהליך באופן עצמאי (ועם הזמן אתם תעשו זאת מהר יותר), אך בכניסה לאתר טאקסז תוכלו לצמצם את הזמן הנדרש להגשת הבקשה עוד מראש.

 

שלב האישורים והטפסים

בעת הגשה להחזר מס יש לדווח גם על הכנסותיהם של בן או בת הזוג. את כלל הטפסים ניתן למצוא בקטלוג הטפסים באתר רשות המסים, והם כוללים מסמכים ואישורים המעידים על הכנסותיכם מכלל המקורות. בנוסף, יש להמציא את כלל הטפסים המגיעים על זכאותכם להקלה במס.

 

כמה זמן זה לוקח?

שכירים ימלאו טופס 135 מהאתר, ויידרשו להנפיק טופס 106 מהמעסיק, מה שלא לוקח זמן רב. לעומתם, עצמאיים יידרשו למלא טופס 1301. מילוי הטופס בפעם הראשונה עלול לקחת כמה ימים ואף יותר, אך עם הזמן ההיכרות איתו תסייע במילוי מהיר. איסוף האישורים על הזכאות להטבות במס עלולים לקחת גם הם מספר ימים מול הרשויות הרלוונטיות.

 

שלב הגשת הבקשה מול לשכת פקיד השומה

לאחר המצאת הטפסים הנדרשים, מגיע שלב מילוי טופס הגשת הבקשה עצמו והגשתו פיזית ללשכת פיקוד השומה הקרובה לביתכם.

 

כמה זמן זה לוקח?

זהו השלב הקצר ביותר. מילוי הטפסים הנדרשים להגשת הבקשה (ולא כוללים את האישורים הנלווים אותם נדרש לצרף) יכול לקחת כמה שעות בודדות. יש לשים לב כי נדרש להגיע ללשכת פקיד השומה אליה אתם משתייכים. גם בשלב זה, חברה מקצועית תוכל לסייע לכם ולהגיש את הבקשה במקומכם באמצעות ייפוי כוח.

 

עד לקבלת הכסף

לאחר הגשת הבקשה ובמידה ואושרה, תקבלו את כספכם בהמשך שנת המס. הכסף ייכנס ישירות לחשבונכם בתוספת ריבית.

 

כמה זמן זה לוקח?

רשות המסים, במידה ואושרה בקשתכם, תכניס את הכסף לחשבונכם בחודש יולי הראשון לאחר הגשת הבקשה או עד שנה מיום הגשת הבקשה, הראשון מבין השניים.

 

לסיכום

הליך הגשת בקשה להחזר מס הוא הליך חינמי, ורשות המסים מנסה לפשט אותו ככל הניתן. עם זאת, מכיוון שהאישורים, הטפסים והשגתם מהרשויות והגורמים הרלוונטיים לוקחים זמן מה, ניתן להסתייע בחברה אשר תחסוך לכם את הזמן ותעשה זאת בשבילכם.

מקלדת וסימן שאלה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל