נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך שומרים על יציבות כלכלית במשפחה עם ילד עם מוגבלויות?

מחשבון

גידול ילד בעל מוגבלויות אינו פשוט בעיקר כשיש ילדים נוספים במשפחה.

גם כך השקעה בחוגים, קייטנות, בילויים או בייביסיטר הן הוצאות לא קטנות ועל אחת כמה וכמה כשישנן הוצאות מיוחדות הנוגעות לילד בעל מוגבלות.

למרות זאת ניתן לקבל סיוע.

המאמר יפרט כיצד שומרים על יציבות כלכלית במשפחה עם ילד בעל צרכים מיוחדים.

 

אלו הוצאות יש למשפחה של ילד עם מוגבלות?

כאשר יש ילד בעל מוגבלות במשפחה עוטפים אותו בחום ואהבה ורוצים להעניק לו את הטוב ביותר על מנת שיחיה חיים מאושרים ובריאים. ישנם ילדים עם נכויות קשות שזקוקים לכיסא גלגלים או לאביזרי שיקום אחרים, ילדים הזקוקים לשהייה במעון קבוע או מעונות יום, ילדים הזקוקים לסייעת צמודה בשילובם במוסדות חינוך רגילים, ילדים הזקוקים לטיפולים רפואיים או לטיפולים פרא רפואיים כמו ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור, טיפול תחושתי ועוד. בנוסף, ההורים נעדרים לא מעט מהעבודה לצורך טיפול בילדם בעל המוגבלות על חשבון ימי מחלה, אך כעצמאים הם מפסידים הרבה כסף כשאינם עובדים. כמו כן ההורים עסוקים בהסעות של ילדם לצרכים טיפוליים, מוציאים הרבה כסף על תרופות או מזון רפואי מיוחד ועוד מעבר להוצאות הרגילות שיש לכל משפחה.

 

איך שומרים על היציבות הכלכלית?

באמצעות עמותת קול הזכויות – לילדים עם צרכים מיוחדים ניתן לקבל סיוע שיפחית את הנטל הכלכלי במשפחות עם ילדים בעלי מוגבלויות. ילד עם מוגבלות זכאי לתבוע קצבת נכות מהביטוח הלאומי ו/או קצבת ניידות במידה והוא עומד בתנאים. העמותה מסייעת למשפחות לקבל ייצוג מול הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ולתבוע את הדירוג המגיע להן עבור הנכות של הילד. בנוסף, ניתן לקבל סיוע מהמדינה בכל הקשור לטיפולים רפואיים ופרא רפואיים, תרופות ומזון מיוחד בהתאם לתקרה, ציוד רפואי ושיקומי, אבחונים, הסעות והטבות נוספות כחלק מהזכויות של הורים לילדים בעלי מוגבלויות. למשל, ניתן לקבל הנחה בתשלומי הארנונה, המים והחשמל, הטבות במס, רשות להיעדר מהעבודה על חשבון ימי מחלה, הנחה על מס רכישה, סיוע בהעסקת עובד זר וכד'. כל הזכויות הללו יכולות להוריד בצורה משמעותית את הנטל הכלכלי ולכן חשוב להיות מודע להן.

 

כיצד מקבלים את הזכויות על מנת לשמור על יציבות כלכלית?

מכיוון שישנן לא מעט זכויות חשוב להתמקד במה שקשור למוגבלות של הילד ולצרכים שלו. לפיכך, ההמלצה היא להתייעץ עם אדם מקצועי, עובד סוציאלי או עמותה המעניקה סיוע למשפחות אלו. יש לאגד את כל המסמכים הרפואיים, האבחונים והטיפולים המומלצים, למלא את הטפסים לצורך קבלת הזכויות ולתביעת גמלה מהביטוח הלאומי ולעמוד על הזכויות גם אם יש צורך בייעוץ של עורך דין. ניתן לקבל עורך דין מטעם המדינה בהתאם לעמידה בתנאים מסוימים, דבר שגם יכול לסייע לתביעת הזכויות בעת הצורך.

 

מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל