נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזר מס שבח

כסף ובית

אם שמעתם בעבר על החזרי מס, אתם בטח כבר יודעים שיש הרבה מאוד אנשים הזכאים להחזרי מס שונים. אצל מס הכנסה יש סכום גדול מאוד של כסף שהצטבר כתוצאה מגביית יתר של מיסים. אם שילמתם בעבר מס עודף, אתם יכולים לקבל חלק מהכסף הזה.

הרבה אנשים שיודעים שהם אכן זכאים להחזר מס לא עושים דבר כדי לקבל אותו. הסיבה לכך היא בעיקר בגלל חוסר רצון להתעסק עם הבירוקרטיה הכרוכה בכך. אחד המיסים שגביית יתר שלו היא מאוד שכיחה הוא מס שבח והרבה פעמים הוא החזר מס שבח הוא גם מסוג החזרי המס הגבוהים ביותר שניתן לקבל.

למרות זאת, הרבה מהזכאים להחזר מס שבח לא פועלים כדי לקבל את המגיע להם. מס שבח הוא מס שמאוד קשה לחישוב וכך גם החזר מס השבח. כך שתהליך בקשת החזר מס שבח יכול להיות מאוד מייגע ורבים מעדיפים להימנע מכך. אמנם היום יש מספר דרכים שיכולים להקל עליכם בהגשת בקשה להחזר מס שבח. אחת מן הדרכים האלו היא בעזרת אתר מאני בק, דרכו אתם יכולים להגיש את הבקשה ולהיעזר ברואי חשבון ויועצי מס שיעברו על הבקשה ויגישו אותה למס הכנסה.

 

מהו מס שבח?

לפני שנגיע לאיך להגיש בקשה להחזר מס שבח. צריך לדעת קודם כל מהו מס שבח.

מס שבח הוא מס הנוגע לתחום הנדל"ן. כאשר מתבצעת עסקת נדל"ן בה נמכרה דירה. על הצד המוכר לשלם מס שבח שהוא חלק מסוים מהרווח על מכירת הדירה. כלומר, המס הוא אחוז מסוים מההפרש בין מחיר קניית הדירה לבין המחיר שהיא נמכרה בו מחדש.

מס שבח נחשב אחד המיסים היותר יקרים במדינת ישראל. היום הוא עומד על כ-25% מרווח העסקה. אך יש צורך בהתחשבות בגורמים שונים כמו שיעורי המס במועד הרכישה והמכירה של הנכס. בנוסף לכך יש הרבה סעיפים ומסגרות שונים בהם יש הפחתה במס או פטור ממנו.

 

מי זכאי להפחתה במס או לפטור ממנו?

מס שבח הוא מס מאוד מורכב ומבלבל ולכן פעמים רבות אנשים נוטים לשלם יותר ממה שצריך. יש מספר מקרים בהם לרוב יש זכאות להחזר מס שבח כמו זוגות המחלקים את תשלום המס ביניהם, אנשים המצבעים קיזוזי הפסדים או אנשים העומדים בהקלות השונות שנקבעו לפי רשות המיסים או לפי תקנו מיסוי מקרקעין.

 

כיצד דורשים החזר מס שבח?

כדי לבדוק אם אתם בכלל זכאים להחזר מס שבח כדאי להתייעץ עם גורם מומחה בנושא. על מנת להקל עליכם את התהליך אתם יכולים להשתמש בשירותי האונליין של אתר מאני בק במציע לכם אפשרות לעשות את כל התהליך מהבית דרך האינטרנט. כל שעליכם לעשות הוא להעלות את המסמכים הרלוונטיים ושאר התהליך כבר יעשה עבורכם מבלי שתצטרכו להשקיע מאמץ רב.

היכנסו לאתר https://taxes-refund.co.il ובדקו האם מגיע לכם החזרי מס.

 

בית ושני אנשים לוחצים ידיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל