נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם כדאי להשקיע בקופת גמל?

מחשבון

רבים מהאנשים מוצאים עצמם בתהיות וחששות לגבי עתידם, בעיקר לגבי שלב הפנסיה לאחר גיל הפרישה.

רוב החששות מתנקזות לתחום הכלכלי, שלב הפנסיה הינו גיל בו אתה ללא עבודה וללא הכנסה, וכל הוצאותיך הן על חסכונותיך ועל קצבאות שונות.

 

לשם כך קיימות מספר דרכים לחסוך כסף לפנסיה וביניהם נמצאות קופות הגמל השונות, קרן השתלמות וקרן הפנסיה. במאמר זה נרחיב על קופת הגמל: מה היא קופת הגמל? כיצד היא עובדת והאם כדאי להשקיע בקופת גמל?

 

מה היא קופת הגמל וכיצד היא עובדת?

קופת גמל הינה כלי לחיסכון פנסיוני, הנועד להציע תחליף לקרן הפנסיה המוכרת ולביטוח המנהלים בה העובד יכול לחסוך בעזרת ההפקדות השוטפות שבמסגרת הפרשות הפנסיה חובה. קופות הגמל מתאימות לשכירים ולעצמאים כאחד. קופת הגמל מקנה לחוסך הטבות מס במועד הפקדת הכסף, ובמשיכתו יש להעביר את הסכום שנחסך לקרן הפנסיה ולקבלתו כקצבה חודשית. מקופת הגמל לא ניתן למשוך את הכספים לפני גיל 60, וגם לאחר גיל 60 אם תבקשו למשוך את כל הקופה כתשלום חד פעמי תאלצו לשלם מיסים בגובה 35 אחוזים.

ישנה סוג נוסף של קופת גמל הנקראת "קופת גמל להשקעה". קופת גמל להשקעה די דומה במאפייניה לקופת הגמל הרגילה אך יתרונותיה הן שניתן למשוך את הקופה בתשלום חד פעמי בכל שלב ובכל עת, מבלי להגיע לגיל 60 ומבלי לצאת לפנסיה. קופת הגמל להשקעה אינה מוכרת כחסכון פנסיוני ולכן אינה מחליפה קופת גמל רגילה או קרן פנסיה. קופת גמל להשקעה אינה מקנה הטבות מס לחוסך בעת ההפקדה ומתאימה לצורך חיסכון לכל מטרה, למשל: חסכון עבור הילד. בשונה מקופת הגמל הרגילה, קופת הגמל להשקעה מוגבלת בסכום הפקדה שנתי של 70,900 ש"ח.

 

האם כדאי להשקיע בקופת גמל?

התשובה לשאלה האם כדאי להשקיע בקופת גמל היא חד משמעית, כן. ונסביר, קופת גמל הינה כלי חשוב על מנת להבטיח את עתידכם הכלכלי לאחר גיל הפרישה. גם אם קופת הגמל אינה מגדילה את הונכם באופן משנה חיים ובעלת תשואה גבוהה, היא חשובה לביטחון הכלכלי בעתיד. אין לדעת מה העתיד יביא ואילו משברים כלכליים אתם והעולם יחווה, ולכן קופת גמל מעניקה לכם את הביטחון שתמיד יש לכם חיסכון נוסף בצד שיעניק לכם לחיות בכבוד לאחר הפרישה. בנוסף, קופת גמל וקופות גמל להשקעה הן בעלות תשואה על הכסף וכאן ההתרון שלהן על סוגי חסכונות אחרים. לאחר שהכסף מופקד הוא מושקע ע"י גורמים מקצועיים באפיקי השקעה שונים בהתאם לסוגי ההשקעה והסיכון שבו התעניין החוסך, וכך גודל הסכום שחסכתם.

 

 

מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל