נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דירוג אשראי של תעודת זהות בנקאית

mohamed_hassan / Pixabay

מדיי שנה, באדיבות מדינת ישראל, מחויבים הבנקים למסור ללקוחותיהם דו"ח המרכז את כלל המידע הנוגע לפעילויות הבנקאיות שלהם. דו"ח זה מופץ כתוצאה מעבודתם של "ועדת זקן", אשר החלה חוק זה בשנת 2016, במטרה לשרת את אינטרס התחרותיות בענף הבנקאות.

לתעודת זהות זו השפעה רבה על התנהלותכם העתידית, שכן מדובר בהערכה המשפיעה באופן ישיר על ההלוואות אותן תוכלו לקבל, וכמו כן על התנאים אותם יציב לכם הבנק. אין ספק כי דירוג אשראי של תעודת זהות בנקאית הוא מסמך שמומלץ ללמוד כבר היום מה עומד מאחוריו.

 

מהי תעודת זהות בנקאית

תעודת הזהות הבנקאית היא למעשה דוח המרכז את כלל הפעולות הבנקאיות שהפרט עשה, לאורך שנת עסקים שלמה. התעודה ניתנת לעסקים קטנים או לחילופין ללקוחות פרטיים ומורכבת משני דוחות:

  1. דוח מקוצר – הכולל בתוכו סיכום של כלל הפעולות שנעשו בשנה החולפת בסיכומן, ביניהם: יתרות ופקודות חיסכון, פעילויות עו"ש, וכמו כן סך הפקדות, הלוואות, ערבויות ועוד.
  2. דוח מפורט – הרחבת הנתונים הרשומים בדו"ח המקוצר, כולל פירוט הפעולות.

 

מהו דירוג האשראי

דירוג האשראי הוא למעשה הציון שלכם בכל הנוגע להתנהלותכם הפיננסית. מדובר בסיכום שלל פרמטרים הבוחנים את התנהלותכם עם כספיכם. הבנק נעזר בדוח זה על מנת להעריך סיכונים במתן הלוואות, ומשתמש בדירוג כבסיס לתנאיי החוזה. חשיפת דירוג האשראי בפני לקוחות הבנק נעשים לטובת שקיפות אל מול הלקוחות.

הבהרה: חשוב לציין כי מדובר אך ורק בהערכת הבנק אתכם, ולאו דווקא בהתנהלותכם השוטפת אל מול חברת האשראי.

 

למה זה חשוב?

  • הבנה מעמיקה של דירוג האשראי יכולה לפתוח דלתות רבות למשא ומתן על התנאים אותם מעניק לכם הבנק. כלל השירותים אותם אנו מקבלים מצד הבנק כגון עמלות, ריביות ותנאים נוספים מושפעים ישירות מדירוג זה, ונתונים לשינוי באם תרצו בכך.
  • דוח זה הוא בעל פוטנציאל לשימוש עתידי אל מול חברות ובנקים אחרים, המציעים לכם הצעות ניהוליות או הלוואות. במידה ודירוג האשראי שלכם טוב, תוכלו להתמקח ביתר קלות על התנאים המוצעים לכם.
  • בסופו של דבר מדובר בכלי להערכת ההתנהלות הכלכלית שלכם. במידה ואתם מנהלים עסק או רוצים לעקוב אחר התנהלותכם מתוך ממד של אחריות בלבד, דוח זה מאפשר לכם לראות היכן אתם עומדים ביחס לשנים קודמות, או לחילופין, ביחס לסביבה שלכם.

 

השימוש בכלים אלו ניתן לנו לטובת העלאת התחרותיות בין בנקים, ומיועד לעודד אותנו להתמקח ולהילחם על תנאים מיטיבים. אל הדוח ניתן לגשת הן מאתר הבנק, והן בעזרת שירותי הדואר. חשוב לציין כי באתר הבנק הדוחות הנשמרים הם אך ורק שלוש שנים אחורה, לכן חשוב לשמור את הדוחות כקובץ מורד או מודפס, על מנת שתהיה לכם גישה אליהם בעתיד הרחוק.

כרטיסי אשראי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל