נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו סוגי כספים אבודים ניתן לאתר בעזרת פרויקט הר הכסף?

חפירת כסף

הר הכסף הוא פרויקט שהקים משרד האוצר במטרה לעזור לכם לאתר את הכספים האבודים שלכם.

איתור כספים אבודים הוא הפעולה של מציאת כספים שבבעלותכם אבל אינכם יודעים איפה הם נמצאים או ששכחתם מקיומם.

על מנת לבצע את האיתור עליכם לחשוב ולשחזר אילו חסכונות, פיקדונות או חשבונות רדומים יש ברשותכם. בעזרת הר הכסף תוכלו לבצע את איתור הכספים האבודים בחינם – לפרטים נוספים על הר הכסף.

 

אדם פלוס מחשב וכסף

 

מה הם בעצם סוגי הכספים האבודים שניתן לאתר בעזרת פרויקט הר הכסף

ישנם מספר סוגים של כספים אבודים שתוכלו לחפש, מצוא ולהשיב אליכם בעזרת הר הכסף.

  1. חשבונות בנק– חסכונות, פיקדונות או חשבונות שאינם בשימוש (שעברו עשרה חודשים ומעלה מאז הפעולה האחרונה שהתבצעה בהם על ידי בעליהם) יכולים להכיל כספים שהשארתם בהם ושכחתם מהם. על פי נתונים- כעשרה מיליארד ₪ נמצאים בחשבונות לא פעילים בבנקים ורק 15 אחוזים מהם הם חשבונות של אנשים שנפטרו.
  2. חסכונות פנסיוניים– במידה ויש לכם חסכונות פנסיוניים, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים או קופות גמל לא פעילים שבעבר הפקדתם בהם כספים (כשכירים או כעצמאים), ייתכן שגם שם תוכלו למצוא כספים אבודים. אלו יכולים להיות אפילו קופות גמל או חסכונות שקרובי משפחה הפקידו לכם כסף בהם ובכלל לא ידעתם או לא זכרתם אותם
  3. ביטוחים– פוליסות ביטוח או מוצרי ביטוח שונים (שמשמשים כמוצרים פנסיונים) שפג תוקפם או שאינם רלונטיים עבורכם יותר, עלולים גם להכיל כספים אבודים. בין אם מדובר על ביטוח מנהלים, ביטוחים לטווח קצר או ביטוחים שהם חלק מהפנסיה, ייתכן שנותר בתוכניות אלו כספים ששכחתם מקיומם.
  4. ירושות– ייתכן שאחד מקרובי המשפחה שנפטרו הוריש לכם חשבונות בנק, חסכונות או ביטוחי חיים. כל אחד מאלו עלול להכיל גם הוא כספים אבודים שלא ידעתם שהם ברשותכם. כדאי לברר ולבדוק זאת.

פרויקט הר הכסף הוא יעיל ומצוין. הוא יכול לעזור לכם לערוך חיפוש, לאתר ולהשיב אליכם כספים אבודים, אבל ראשית עליכם לבצע את הסריקה הזאת בעצמכם. עברו על מסמכים מהבנק, שאלו קרובי משפחה, בררו עם סוכן הביטוח שלכם, חפשו בהיסטוריה הכלכלית שלכם. יכול להיות ש"השארתם מאחוריכם" סכומים זעומים אבל ייתכן גם שהכספים האבודים שלכם מכילים סכום נאה של כסף שלא הייתם רוצים לוותר עליו. לכן שווה לבדוק את הנושא בצורה מקיפה ומעמיקה.
אז זה לא משנה על איזה סוג כסף אבוד מדובר, כדאי לכם עוד היום להתחיל לברר האם הוא קיים ואם כן, על ידי פניה לגופים השונים שהכסף נמצא אצלם, להשיב אותו בחזרה אליכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הכסף שלכם שווה הרבה יותר

שמעתם על תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? ידעתם שבזכותו תוכלו להרוויח יותר וליהנות מהטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל