נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אבחנה מאוחרת של מחלה – האם זו רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית באבחון

כמעט כל אדם שאינו חש בטוב, ברמות כאלו ואחרות, יכנס אל האפליקציה או יתקשר אל קופת החולים ויקבע תור לרופא. אנחנו סומכים על הידע ועל המקצועיות של הרופאים, ומאמינים שהם יוכלו לאבחן את המצב הרפואי שלנו ולהבין ממה אנחנו סובלים. למרות זאת, ישנם מקרים בהם הרופא מאבחן את המחלה מאוחר מדי, מה שעשוי להסב נזק משמעותי למטופל. האם מדובר ברשלנות רפואית? תשובות לפניכם.

 

אבחנת תופעה רפואית

שלב האבחנה בהליך הרפואי הוא בחלק ניכר מהמקרים השלב הראשוני באינטראקציה שלנו עם צוות רפואי, כאשר אנו חשים ברע או שמים לב לתסמין שאנחנו מתחילים לסבול ממנו. לרוב האנשים זה ברור שכאשר משהו לא כשורה מבחינה גופנית, יש לפנות אל רופא על מנת שהוא יאבחן אותנו.

אבחנה של תופעה רפואית מתבצעת באמצעות סיפור המקרה מפי המטופל, תשאול ותחקור על היסטוריה רפואית וסימנים נוספים מצד הרופא וכן ביצוע בדיקות על ידי הרופא במקום ושליחת המטופל לביצוע בדיקות מתקדמות יותר. רשלנות רפואית באבחון היא לא דבר חדש, אך ישנם מקרים בהם הרופא מאבחן את התופעה הרפואית מאוחר מדי, וגם הם יכולים להיחשב לרשלנות רפואית במקרים מסוימים.

 

נזקים של אבחנה מאוחרת

החוק קובע שרשלנות רפואית היא כזאת אך ורק אם נגרם למטופל נזק משמעותי. אם למשל הרופא אבחן שאתם סובלים מצינון, אך למעשה תקף אתכם וירוס חורפי שאינו חמור במיוחד, לא מדובר בנזק משמעותי או ברשלנות רפואית. חשוב להבין מדוע אבחנה מאוחרת יכולה לגרור נזק משמעותי, כדי להבין מדוע היא נחשבת לרשלנות רפואית במקרים רבים.

ברגע שיש אבחנה למחלה מסוימת, ניתן לתכנן טיפול עבור המטופל. הטיפול הרפואי מגוון מאוד, והוא יכול לכלול מתן תרופות, טיפולי אינהלציה, פיזיותרפיה, שינוי בתזונה ועוד. אם אדם מאובחן מאוחר מדי, ייתכן שחלק או רוב הטיפולים שניתן היה לתת לו כבר לא יהיו רלוונטיים. ישנן מחלות שאבחון מאוחר שלהן יכול להיות קטלני ולגרום למותו של אדם.

 

לפי החוק – ניתן להגיש תביעת רשלנות

החוק קובע שאם אדם מסוים אובחן מאוחר מדי, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית, במידה ולאדם שאובחן מאוחר מדי אירע נזק משמעותי. יש לקשור באופן ישיר בין הנזק שאירע לאדם לבין האבחון המאוחר. אם הנזק נגרם כתוצאה מסיבה אחרת, לא ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית או טעות מקצועית?

כמו כן, חשוב להבין לפני נקיטת הליכים משפטיים האם מדובר על רשלנות רפואית או על טעות מקצועית. אם הרופא שלח את המטופל לכל הבדיקות השונות וניסה לשלול תופעות רפואיות אחרות, שמע ממנו את המקרה ובחן את ההיסטוריה הרפואית שלו אך הוא לא הצליח לאבחן את המחלה, ייתכן ומדובר בטעות מקצועית או שלא ניתן היה לאבחן באמת את המחלה באותה התקופה, כך שלא ניתן להחשיב את המקרה לרשלנות מצד הרופא.

רשלנות רפואית באבחון

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין