נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו סדר הפעולות שחובה לעשות לאחר קבלת כתב אישום בעבירות מין

מהו סדר הפעולות שחובה לעשות לאחר קבלת כתב אישום בעבירות מין

קבלת כתב אישום בעקבות ביצוע עבירות מין זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך מורכב שצריך להתבצע תוך יישום של 3 פעולות חשובות. הישארו כאן ותגלו מהן 3 הפעולות האלה, כדי שתוכלו ליישם אותן לפי הסדר ולהיות בטוחים שתפעלו בהתאם לחוק. 

 

כתב אישום עבירות מין – ההגדרה

חשוב לציין תחילה את ההגדרה של המונח שלשמו התכנסנו כאן היום. נסביר שמדובר במסמך משפטי שמאשים אדם בביצוע עבירות מין שנחשבות לפי החוק לעבירה פלילית. נדגיש שכתב האישום צריך לכלול את שמו המלא של הנאשם, תאריך הלידה שלו והכתובת המעודכנת. לצד הפרטים הללו, יש להוסיף הסבר נרחב אודות העבירה שמיוחסת לו (תאריך, מיקום ועובדות שמהוות בסיס להאשמה נגדו).

כתב אישום עבירות מין – ההגדרה

הפעולה ה – 1: פנייה לעורך דין פלילי

אי אפשר לעסוק בכתב אישום בעבירות מין מבלי לציין את הפנייה לעורך דין מוסמך בתחום. שכן ,זו הפעולה הראשונה שנאשם צריך לעשות. חשוב להדגיש שהפנייה צריכה להתבצע כלפי עורך דין פלילי עבירות מין שנחשב לטוב ביותר בתחום. שכן, זה יכול לבחון את האפשרות לביצוע אחד מההליכים החשובים הבאים:

  • תיקון כתב האישום
  • ביטול כתב האישום
  • הסכמה על הסדר טיעון

 

הפעולה ה – 2: הגעה לדיון בבית משפט

הפעולה השנייה שצריכה להתבצע לאחר קבלת כתב אישום עבירת מין היא התייצבות בבית המשפט שנמצא בקרבת מקום המגורים של הנאשם או בקרבת המקום שבו התרחשה העבירה (לכאורה) על ידי הנאשם. במהלך הדיון, עורך הדין יציג את הסדר הטיעון במידה והושג כזה. במצב שבו אין הסדר טיעון, עורך הדין ימסור את התשובה של הנאשם לכתב האישום. לאחר ביצוע הליך זה, ייקבע מועד לדיון הוכחות.

הפעולה ה – 2 הגעה לדיון בבית משפט

הפעולה ה – 3: לקיחת חלק פעיל בביטול כתב אישום או בתחילת הליך פלילי

יש מצבים מסוימים שבהם עורך הדין מוביל להליך של ביטול כתב אישום בעבירות מין. מי שהצליחו להגיע למצב שכזה, יכולים להמשיך הלאה בשגרת חייהם. אחרים עשויים לגלות את השלב שצפוי להתרחש לאחר מכן – שלב ההוכחות שיוביל לקיום ההליכים הבאים:

  1. תחילת התביעה: הבאת ראיות מצד הרשויות
  2. פרשת ההגנה: הבאת ראיות מצד הסנגור
  3. שלב ההכרעה של בית משפט: מאפשר לדעת אם הנאשם נחשב לזכאי או אשם

חשוב לציין שיש עוד שלב אחד אחרון ומכריע שבא לידי ביטוי במידה ואדם הוגדר כאשם. במצב שכזה, הוא ייקח חלק בשלב הטיעונים, בסיומו יתאפשר לו לשמוע את גזר דינו.

 

השורה התחתונה

עד כאן 3 הפעולות שחובה לבצע לאחר קבלת כתב אישום בעבירות מין. מי שמצאו את עצמם בתרחיש שכזה, צריכים לפנות תחילה לעורך דין פלילי שבקיא בתחום, כדי שזה יציג בפניהם את המשך ההליך ויכין אותם לקראתו באופן מקצועי.

מהו סדר הפעולות שחובה לעשות לאחר קבלת כתב אישום בעבירות מין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין