נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית או לא? כך תדעו!

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתייחסת לרשלנות או התנהגות בלתי הולמת של איש מקצוע בתחום הבריאות הגורמת לנזק או פציעה למטופל. קביעה האם מצב מסוים מהווה רשלנות רפואית יכולה להיות מורכבת. הדבר מצריך בחינה מדוקדקת של העובדות, הראיות וסטנדרט הטיפול המצופה מאנשי מקצוע בתחום הרפואה. אספנו כאן את השיקולים המרכזיים שיכולים לעזור לכם לקבוע אם מדובר ברשלנות רפואית או לא.

 

הגדרת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות, כגון רופא, אחות או מוסד רפואי, אינם מצליחים לספק את סטנדרט הטיפול המתאים למטופל, וכתוצאה מכך גורמים לפציעה, נזק או מוות. סטנדרט הטיפול הוא רמת המיומנות, הידע והטיפול שאיש מקצוע סביר יספק בנסיבות דומות. אם איש מקצוע בתחום הבריאות חורג מסטנדרט מקובל זה, הדבר עלול להיחשב לרשלנות רפואית.

עובד מערכת הבריאות

 

קביעת חובת הזהירות

כפי שכל עורך דין רשלנות רפואית יסביר, כדי לקבוע רשלנות רפואית, חיוני לקבוע כי התקיימה חובת זהירות בין איש המקצוע והמטופל. חובת זהירות מרמזת על בעל מקצוע לו יש חובה חוקית להעניק רמה מסוימת של טיפול למטופל. אם התקיימה מערכת יחסים כזו, על איש המקצוע בתחום הבריאות לעמוד בסטנדרט הטיפול המצופה ממנו.

 

הפרת חובת הזהירות

לאחר קביעת חובת הזהירות, חיוני להעריך אם איש המקצוע הפר חובה זו. הפרת חובה מתרחשת כאשר צוות רפואי אינו עומד בסטנדרט הטיפול המצופה ממנו. הפרה זו יכולה לנבוע משגיאות באבחון, טעויות ניתוחיות, טעויות במתן תרופות או אי השגת הסכמה מודעת מהמטופל. הפרת חובה היא מרכיב מכריע בקביעת רשלנות רפואית.

 

סיבתיות ונזקים

כדי להוכיח רשלנות רפואית, חיוני לבסס קשר סיבתי בין הפרת חובתו של הצוות הרפואי לבין הפגיעה או הנזק של המטופל. משמעות הדבר היא להראות כי מעשיו או רשלנותו של הצוות הרפואי גרמו ישירות לנזק שנגרם למטופל. נזקי רשלנות רפואית יכולים להקיף מגוון רחב של נזקים פיזיים, רגשיים וכלכליים.

  • נזקים פיזיים עשויים לכלול: כאב, סבל, נכות, אובדן תפקודי גוף או צורך בטיפולים רפואיים נוספים או ניתוחים.
  • נזקים רגשיים יכולים לכלול חרדה, דיכאון, הפרעת דחק פוסט טראומטית או אובדן הנאה מהחיים.
  • נזקים כספיים הם גם היבט משמעותי בתיקי רשלנות רפואית. אלה יכולים לכלול הוצאות רפואיות, הן בעבר והן בעתיד, אובדן שכר או כושר השתכרות ועלות שיקום או טיפול ממושכים. במקרים קשים, בהם הנפגע נותר נכה לצמיתות או עם צרכים רפואיים משמעותיים, הנזקים יכולים להיות גבוהים ביותר.

קשר סיבתי ונזקים

 

עדות מומחה

במקרים של רשלנות רפואית, לעדות מומחה יש תפקיד משמעותי בקביעה אם פעולותיו של הצוות הרפואי חרגו מסטנדרט הטיפול. עדים מומחים, כגון אנשי רפואה בעלי מומחיות בתחום הרלוונטי, יכולים לחוות דעתם האם מעשיו של הנתבע היו רשלניים. עדותם מסייעת לבית המשפט להעריך את המקרה ולקבוע אם התרחשה רשלנות רפואית.

 

תקופת ההתיישנות

שיקול קריטי נוסף בניהול תיק רשלנות רפואית הוא תקופת ההתיישנות. קיימת מגבלת זמן מסוימת במסגרתה יש להגיש תביעת רשלנות רפואית. אי הגשת התיק בתוך פרק זמן זה עלולה להביא לדחיית התיק. הכרחי להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית בהקדם על מנת להבטיח עמידה בחוק ההתיישנות ולשמור על זכויותיכם המשפטיות.

תיק רשלנות רפואית

 

סיכום

קביעה אם מצב מהווה רשלנות רפואית או לא, מחייבת בחינה מעמיקה של מרכיבים שונים, לרבות רמת הזהירות, הפרת חובה, קשר סיבתי, נזקים, עדות מומחים ותקופת ההתיישנות. פנייה לייעוץ משפטי לעורך דין לרשלנות רפואית מוסמך חיונית כדי לנווט במורכבות של מקרים כאלה. אם אתם חושדים שאתם או אדם אהוב נפלתם קורבן לרשלנות רפואית, התייעצו עם עורך דין כדי להבין את זכויותיכם ולבחון את האפשרות לתבוע פיצוי על ההפסדים שלכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין