נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם החובות שלא נכללים בהליך פשיטת רגל?

מהם החובות שלא נכללים בהליך פשיטת רגל_1

פשיטת רגל נתפסת לעתים קרובות כאמצעי לטפל בהתחייבויות פיננסיות מכריעות, אך חשוב להכיר במגבלותיה ובסוגי החובות שלא ניתן לפתור באמצעות פשיטת רגל. מטבע הדברים, הבנה זו חיונית עבור אנשים השוקלים פשיטת רגל כפתרון לקשיים הכלכליים שלהם.

 

הבדלים בין סוגי חובות בפשיטת רגל

קנסות כספיים מייצגים קטגוריה של חובות שלרוב אינם נכללים בהליכי פשיטת רגל. קנסות אלו יכולים לכלול עונשים בגין עבירות תנועה, כרטיסי חניה וקנסות מנהליים.  ההיגיון מאחורי החרגה זו הוא שקנסות כאלה מוטלים כתוצאה מהפרות ספציפיות המשרתות מטרה של ענישה או רגולציה. הכללת קנסות אלו בהליכי פשיטת רגל תפגע ביעילותם של העונשים הללו כגורם מרתיע או כאמצעי לשמירה על התקנות.

 

חובות שנוצרו כתוצאה מפעולות הונאה

קטגוריה משמעותית נוספת של חובות שאינם נכללים בהליכי פשיטת רגל היא חובות הנובעים מפעולות הונאה. כאשר חוב נוצר באמצעות הונאה, הוא בדרך כלל פטור מהפטר בפשיטת רגל. הסיבה לכך היא שהונאה כרוכה בהטעיה מכוונת לשם רווח אישי או כדי לגרום הפסד לצד אחר. מתן אפשרות לסילוק חובות כאלה באמצעות פשיטת רגל יתגמל למעשה התנהגות לא ישרה, ויערער את המערכות המשפטיות והפיננסיות.

 

מה לגבי חוב מזונות?

אפשר כמובן לקבל הסבר מפורט באתר של עו"ד אורי גילת, אבל לא פחות חשוב לאסוף מידע בצורה עצמאית. כך לדוגמא לומדים על חובות למזונות בני זוג, שאינם נכללים בדרך כלל במסגרת הליכי פשיטת רגל.

מזונות נחשבים לחובה אישית למתן תמיכה כלכלית לבן זוג לשעבר בעקבות גירושין או פרידה. חוב מסוג זה נעוץ באחריות המשפטית לשמור על שלומו של בן הזוג לשעבר, במיוחד כאשר יש פער במשאבים הכספיים. לפיכך, פעמים רבות אסור לסלק חובות מזונות באמצעות פשיטת רגל, למעט מקרים נדירים וחריגים בהם נסיבות ספציפיות מצדיקות פעולה כזו.

 

עם מי אפשר להתייעץ לגבי החוק הקיים?

התייעצות עם עורך דין מקצועי תסייע להבין את אופי החוב. אחרי שמבינים ממה בדיוק מורכב החוב, מהם שיעורי החוב השונים ביחס לסוג שלו, ואיך מתייחס החוק לכל סוגיה כזו – קל יותר לבנות תכנית פירעון מסודרת. במקביל, התפקיד של עורך דין הוא לוודא שהחייב מנצל את כל הזכויות שאמורות להגן עליו. רק באופן הזה ניתן לפתוח דף חדש בפשיטת הרגל ובהליכי חדלות פירעון שונים.

 

לסיכום

בעוד שפשיטת רגל יכולה לספק הקלה מסוגים מסוימים של חובות, היא אינה מהווה פתרון גורף לכל ההתחייבויות הפיננסיות. קנסות כספיים, חובות שנגרמו עקב הונאה ותשלומי מזונות בדרך כלל אינם נכללים בהליכי פשיטת רגל. הבנת החרגות אלו חיונית לכל מי ששוקל פשיטת רגל כאמצעי להתמודד עם האתגרים הפיננסיים שלו. קיים צורך בהערכה מקיפה של מצבו הכלכלי והבנה ברורה של המגבלות וההיקף של הליכי פשיטת רגל.

חובות1

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין