נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חשוב להכיר – כך תוכלו להתמודד עם ביטוח לאומי

חישוב כספי

התמודדות נכונה עם ביטוח לאומי צריכה להיות מבוססת על איסוף כמה שיותר מסמכים שתומכים בטענה המרכזית, הגשת בקשה מסודרת, הגעה אל ועדה רפואית ואז השוואה בין הפיצויים לבין הקבוע בחוק.

בכל התהליך הזה, כדאי גם להתייעץ עם עורכי דין שמכירים את התחום ובקיאים בו

המוסד לביטוח לאומי מרכז תחת קורת גג אחת את הטיפול בשורה ארוכה של נושאים שונים. כפועל יוצא מכך, כמעט כל אזרח או אזרחית במדינה מוצאים את עצמם לפחות פעם אחת בחיים מתמודדים עם המוסד לביטוח לאומי. מצד שני, זה גם עלול לסרבל את ההתמודדות מול המוסד לביטוח לאומי ובמקרים מסוימים אף להגיע למצב של אובדן או שלילת זכויות.

החדשות הטובות הן שניתן להתמודד טוב יותר עם המוסד לביטוח לאומי. בשביל לעשות את זה, חשוב להכיר את השלבים המתאימים עבור התמודדות מן הסוג הזה ולאחר מכן לפנות אל בעלי מקצוע כמה שיותר מוקדם.

 

מהם שלבי ההתמודדות עם המוסד לביטוח לאומי?

כדי להתמודד עם המוסד לביטוח לאומי צריך לאסוף כל מסמך או טופס שתומכים בטענה המרכזית של המבוטח. את הטענות הללו מרכזים בצורה מסודרת לצורך הגשת הבקשה, שמתבצעת גם היא לפי נהלים של המוסד לביטוח לאומי ולפי הוראות חוק שמתעדכנות לעיתים קרובות.

אחרי שמגישים בקשה לביטוח לאומי, היא נבחנת תחת עיניים מקצועיות. ברוב המקרים, יש צורך בוועדה רפואית שתחליט לדוגמא האם לאשר או לשלול את הזכאות של אנשים מסוימים לקבלת ההטבות. אז אם מקבלים זימון לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, רצוי להתכונן אליה עם טענות ברורות ומבוססות.

 

מה עושים אחרי שהמוסד לביטוח לאומי מקבל החלטה?

בתסריט החיובי, הוועדה הרפואית או כל גוף רשמי אחר של המוסד לביטוח לאומי אכן יאשרו את הבקשה של המבוטח. בתסריט השלילי, הבקשה תישלל ותהיה אפשרות להגשת ערעור.

אם הבקשה מאושרת, צריך להשוות בין גובה הפיצויים שאושרו לבין תקנות החוק. בדיקה כזו ניתן לבצע על פי מידע שיש באתר המוסד לביטוח לאומי או באמצעות פניה ישירה אל מוקדי השירות. במידה ומדובר על תביעות תאונת עבודה או לדמי אבטלה, צריך גם להגיש את המסמכים הרלוונטיים למעסיק.

 

איך עורך דין עוזר להתמודד עם ביטוח לאומי?

עורך דין שמכיר מקרוב את המוסד לביטוח לאומי יכול לעזור בהתמודדות ובתהליך הארוך. קודם כל, לעורך הדין יש את הניסיון הרלוונטי על מנת לדעת איזה טפסים להגיש ואיזה מסמכים לצרף אליהם.

שנית, עורך הדין מקבל ייפוי כוח שמאפשר לו להתנהל ישירות מול המוסד לביטוח לאומי – במקום שהלקוח יצטרך להשקיע בזה זמן וכסף. גם בהמשך, אפשר להיעזר בשירותי עורך דין שמכיר את הנושא של פיצויים וזכויות סוציאליות על מנת להתכונן לוועדה הרפואית.

 

כף זכות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין