נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

 כללים לבחירת אוכל לכלבים

חיית מחמד

מעוניינים לשמור על תזונה ראויה עבור בעל ארבעת הרגליים שלכם? כחלק מתפיסת בריאות הוליסטית, מזון איכותי לכלבים יכלול רכיבים בשריים, דגנים מלאים וכן ויטמינים ומינרלים נחוצים. מזון איכותי לכלבים הוא מקור הזנה טוב לשמירה על פעולת מעיים תקינה, שמירה על בוהק הפרווה, חיזוק עצמות והארכת חייו של הכלב.

נציין כי מזון ברמה גבוהה עבור כלבים לא יכיל רכיב של תירס שאינו בריא עבור הכלבים וכן יכיל בשר בכמות של שליש מהפורמולה. קראו את כללי הברזל בבחירת אוכל לכלבים שהינו אולטימטיבי לכלב שלכם. וואף וואף.

 

כיצד להתאים אוכל איכותי לכלב?

אין הוראה אחידה לגבי סוג המזון הרצוי עבור כל כלב באשר הוא שכן יש שוני בסוג המזון המועדף לפי גיל, גזע וטעם אישי. גם לסעיף התקציב חשיבות בבחירת מוצר המזון לכלב שכן קיים טווח מחירים רחב עבור שקי מזון לכלבים. מחיר שק מזון עשוי לנוע בין: 100 ש"ח ל-450 ש"ח. חשוב להזכיר כי השקעה במזון איכותי היא השקעה באיכות חייו ואורך חייו של הכלב.

נציין כי בשוק המזון לכלבים ניתן למצוא גם מזון רפואי המכיל מגוון סוגי מזונות לפתרון בעיות מעיים, מחלות השמנה, בעיות במפרקים ונשירה. יש לקבל המלצה מוטרינר מוסמך על מנת להתאים את סוג המזון לבעיה הספציפית. בנוסף, ניתן לרכוש מזונות על בסיס דגים או כבש על מנת להתאימם לכלבים שאינם מעכלים מזונות מבוססי עוף.

 

התאמת מזונות לכלבים על פי גיל

סביר להניח שתזונת הבייבי שלכם אינה כוללת מנת בשר שומני או חטיפים עתירי נתרן. כך גם בתזונת כלבים יש להתאים מוצרי מזון לגיל הכלב.

 

  • המזון המומלץ לשלבים הראשונים בהתפתחות

מזון מומלץ לגורים הינו מזון עתיר בקלוריות וכן בעל שיעור גבוה של שומן וחלבונים. הסיבה: תקופה זו הינה השנה הראשונה לחייהם ויש להתאים את הרכב המזון להרכב חלב האם האידיאלי להתפתחותם התקינה. בנוסף, חשוב להתאים את גודל הכופתאות ללסת הקטנה של הגור על מנת שיוכל לעכלן וללעוס אותן בקלות.

יש לדעת כי מזון בשלב זה המותאם לגופו של הכלב עשוי למנוע בעיות בריאותיות בהמשך כמו למשל: מזון לגורים הנמנים על גזע גדול, עשוי למנוע את התפתחותם בהמשך לממדים ענקיים.

 

  • המזון לכלב בוגר

מזון זה נועד להארכת חיי הכלב. הוא יורכב מכמויות שומן וקלוריות מופחתות ויסייע לשמירה על משקלו של הכלב.

 

התאמת מזון נכון לכלב אלרגי

כלבים רגישים נדרשים לתזונה איכותית במיוחד נטולת מרכיבים אלרגניים: אוכל היפואלרגני ללא עוף ותירס המבוסס על בשר כבש או דגים וכן ללא תירס כאשר הדגנים בתערובת הם אורז או שיבולת שועל.

 

מזון לכלבים הסובלים מהשמנת יתר

יש להתאים לכלבים בעלי עודף משקל – אוכל לייט העשיר בסיבים תזונתיים ומופחת קלוריות ושומן. בנוסף, יש לדלל את השימוש בחטיפים או לעבור לאכילה של חטיפים דלי קלוריות לשמירה על מאזן קלורי תקין.

קערת אוכל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים
המאלפים מבית שמש
למה כדאי לאלף כלב

לעיתים רבות אנו נתקלים באנשים ששואלים אותנו למה אנחנו משקיעים מאמץ וזמן באילוף הכלב שלנו. מדובר בשאלה די תמוהה