נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התיישנות תאונת עבודה ביטוח לאומי

תאונות עבודה

הגשתם תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקים שנגרמו לגופכם בעקבות תאונה במקום העבודה? עליכם לעשות את זה כמה שיותר מוקדם, מאחר והתאונה יכולה להתיישן עד קבלת התביעה והדיון בה. התיישנות תאונת עבודה במסגרת ביטוח לאומי יכולה להיות יותר מורכבת ממה שאנחנו חושבים. במאמר זה נסביר לכם את כל מה שעליכם לדעת בנוגע להתיישנות תאונת עבודה בביטוח לאומי.

 

פרטים כלליים

כולנו רוצים לחשוב שהמעסיקים שלנו דואגים לנו ורוצים את הטוב ביותר עבורנו. בין היתר הם גם אמורים לדאוג לתנאי עבודה מינימליים, נוחות במקום העבודה ושלא ייגרם נזק פיזי לעובדים במקום. במידה ואחד מאלה לא מתקיימים, או שנעשה נזק לגופכם – אתם יכולים להגיש תביעת נזיקין בגין התאונה. זאת לאחר הגשת תביעה לביטוח לאומי וקבלת דמי פגיעה.

לאחר קבלת דמי הפגיעה, ניתן להגיש תביעה גם מול המעסיק עצמו. הגשת תביעת תאונת עבודה נגד המעסיק מחייבת את העובד להוכיח שהנזק הרפואי שנגרם לו בעקבות התאונה במקום העבודה, נגרם בשל התנהלות קלוקלת ורשלנית של המעסיק. עבור מקרים קשים כאלה, רצוי להתייעץ עם עו"ד תביעות ביטוח שיעזור לכם בכל צרה או תביעה. תקופת ההתיישנות של תאונת עבודה היא 7 שנים מרגע התרחשות התאונה.

 

חריגים

בחוק ההתיישנות קיימים שני חריגים. הראשון, מועד גילוי נזקי התאונה. דבר זה חשוב מאחר ותקופת ההתיישנות מתחילה להיספר מהרגע שהעובד הפצוע גילה את הנזק שנגרם לו, והבין מה הקשר של הנזק לתאונה במקום העבודה. על פי החוק, על הנפגע יש להגיש תביעה בגין נזקיו לא מאוחר מ-7 שנים מיום התאונה.

מועד גילוי נזקי התאונה הוא חשוב. קחו בחשבון שישנם נזקים שעלולים לתקוף את הגוף לאחר מספר עשורים, כמו סרטן במפעלים מזיקים וכן הלאה. חריגה נוספת מחוק ההתיישנות מתקיימת כאשר הנפגע היה בחוסר הכרה או במצב נפשי לא יציב. אם בעקבות נסיבות אלה הוא לא יכל להגיש את תביעת תאונת העבודה בטווח הזמן האפשרי, יוכל הנפגע להגיש תביעת נזיקין שוב לאחר שיחזור להכרה או כשמצבו הנפשי ישתפר.

ספירת הימים להתיישנות התביעה תתחיל רק אחרי שהנפגע ישוב למצב רפואי או נפשי יציב המעניק לו אפשרות להגיש את התביעה. או כאשר ימונה לנפגע אפוטרופוס, שהוא יהיה רשאי להגיש את התביעה במשך 7 השנים לאחר מינויו כאפוטרופוס.

 

מועד ההתיישנות נעצר רק לאחר הגשת התביעה לבית המשפט

יש להבהיר שני עניינים חשובים בנוגע להתיישנות תאונת עבודה. קודם כל, כשמדברים על מועד הגשת התביעה, מתכוונים להגשת התביעה לבית המשפט ולא למזיק – גורם התאונה בעל העסק, או חברת ביטוח, כפי שנוטים לחשוב לעיתים. כל עוד לא מוגשת התביעה עצמה לבית המשפט, ספירת תקופת ההתיישנות ממשיכה. זאת גם אחרי שהודעת לחברת הביטוח או למזיק על תאונת העבודה, הפגיעה והכוונה לתביעה.

תאונות עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין