נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שלשוה דברים שכדאי לדעת על מצבות

מגן דוד

מי מאיתנו לא נפגש עם המוות בסיטואציה כזו או אחרת.

לעיתים, תהיה זו פטירה של דודה מבוגרת, סבא או סבתא שלנו, או חבר קרוב, ולעיתים אנשים שאינם קרובים לנו כל כך אך אנו חשים בחסרונם.

לאחר פטירתם של אותם אנשים, הם נטמנים בבית הקברות אותו הם בחרו מראש או שקרוביהם בחרו עבורם. לאחר הקבורה, מוספת על מקום הקבורה מעין אבן הנקראת מצבה. המצבה, כשמה כן היא, מוצבת על מקום קבורתו של הנפטר ובה בדרך כלל מפורט תאריך קבורתו, שמו המלא, וכן משפט קטן או שניים אודות חייו.

לכאורה נראה כי רכישתה ובחירתה של מצבה זהו עסק פשוט, בו לא נדרשים קרוביו של הנפטר להשקיע מחשבות רבות מדי, אך לא כן. רכישתה ובחירתה של מצבה זהו עסק מורכב, המצריך הסבר אודות סוג המצבה, מבנה המצבה, מחיר המצבה ועיצוב המצבה.

נציג בפניכם כעת מספר דגשים חשובים, הקשורים למצבות, שלאחריהם, במידה ותזדקקו לכך, תגלו הבנה רבה שתקל עליכם ברכישת והתקנת המצבה.

 

סוגי מצבות

מצבה סטנדרטית

המצבה הסטנדרטית, היא מצבה מאבן אחת, עומדת. אותה אבן יכולה להיות ממספר סוגי אבנים שונות. לדוגמה, אבן ירושלמית, אבן גלילית או אבן בזלת וכן עוד ממגוון רחב של  אבנים. על המצב ייכתב מעט על המנוח, בצורה של חריטה בתוך האבן, או לחלופין בצורה של מעין הדפסה על לוח שיש המותקן על אבן המצבה. מצבה כזו, של אבן הנצבת על הקבר היא צורת הקבורה הנפוצה בישראל.

 

מצבה זוגית

מבנה נוסף של מצבות, המיועד בדרך כלל לבני זוג הרוצים להיקבר אחד ליד השני, הוא מצבה זוגית, שכשמה כן היא, מעין מצבה רחבה, המפוצלת בראשה לשתי אבנים עליהן כתובים בהתאמה שמותיהם של בני הזוג.

 

מצבת סנהדרין

סוג נוסף של קבורה, הזוקק מצבה מסוג שונה, הוא קבורת סנהדרין. בצורת קבורה זו, מכניסים את המנוח למעין קיר בו יש מספר רב של גומחות בהן טמונים נפטרים נוספים. עבור כל גומחה כזו, בה קבור נפטר, מותקנת מעין מצבה ריבועית שמעין סותמת את צידה של גומחת הקבר.

 

הכיתוב על המצבה

הכיתוב על המצבה, צריך להיות כיתוב מכובד, שבקריאה פשוטה יהיה ניתן להסיק ממנו מעט אודות גדולתו של המנוח ומספר פרטים אודות לידתו, חייו ופטירתו. כיום, ישנה אפשרות להוסיף תמונה של המנוח בהדפסה ייחודית על שיש, וכן להוסיף ציטוט אהוב על המנוח או ציטוט ופסוק המאפיינים את המונח.

 

עלות

עלותה של מצבה פשוטה, תנוע בדרך כלל מאוזר 2,500 ש"ח ל- 5,000 ש"ח כתלות בצורת העיצוב וגודל המצבה. עלותה של מצבה זוגית, תנוע בין 12,000 ל- 17,000 ש"ח.

 

לסיכום

שקלו היטב את הגורמים שהוצגו לעיל, ובחרו את המצבה הטובה ביותר ליקיריכם.

 

בית קברות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
רכב עם גג
קלנועית – למי זה מתאים?

הקלנועית מהווה פיתרון תחבורתי זול, חסכוני, בטוח ויעיל. אם אתם בדיוק שוקלים לרכוש אחת ותוהים האם היא מתאימה לכם