נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מתקינים מערכת אזעקה לבית?

אזעקה לבית

התקנת מערכת אזעקה לבית יכולה להיות מעט מסובכת, אך ניתן לעשות זאת עם הכלים הנכונים וקצת ידע בסיסי בחיווט ובנייה. כמובן, שהכי כדאי פשוט לפנות לחברה מקצועית להתקנת מערכות אזעקה ביתיות. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כמה שלבים כלליים שיש לבצע בעת התקנת מערכת אזעקה.

 

תכנון המערכת

קבעו אילו על אזורים בבית שלכם אתם רוצה להגן באמצעות מערכת האזעקה. שימו לב לדלתות, חלונות ואזורים פגיעים אחרים. כמו כן, תצטרכו לבחור את סוג החיישנים והגלאים שברצונך להתקין, כגון חיישני תנועה, מצלמות אבטחה פשוטות או גלאי שבירת זכוכית. כדי לתכנן את מערכת אזעקה לבית בצורה מיטבית, כדאי לפנות לחברה המתמחה בתחום – למשל GS SYSTEM.

תכנון מערכת

בחירת מערכת

ישנם סוגים רבים ושונים של מערכות אזעקה לבית, החל מערכות עשה זאת בעצמך פשוטות ועד למערכות מורכבות יותר הדורשות התקנה מקצועית. שקלו את התקציב שלכם ואת הצרכים שלכם בעת בחירת מערכת. זכרו שאתם יכולים לקנות את מערכת האבטחה ממקור אחד – ולשכור שירותי התקנה ממקור אחר. תצטרכו להחליט גם אם לחבר את המערכת למוקד ביטחון חיצוני מרכזי.

 

התקנת לוח הבקרה

לוח הבקרה הוא ה-"מוח" של מערכת האזעקה, ויש להתקין אותו במקום מרכזי בביתכם, למשל ליד הכניסה הראשית. חשוב לעקוב אחרי הוראות היצרן כדי להרכיב את הפאנל בצורה מושלמת. כדי לחבר את הפאנל למקור מתח – אתם חייבים לשכור את שירותיו של חשמלאי מקצועי.

 

התקנת החיישנים והמצלמות

אחרי שבחרתם מערכת, קניתם אותה וחיברתם את לוח הבקרה שלה לחשמל – עליכם להתקין חיישנים וגלאים באזורים עליהם תרצו להגן. פה נכנסת לתמונה התוכנית שעשיתם עוד לפני שקניתם את המערכת. כמובן שההתקנה חייבת להיעשות בהתאם להוראות היצרן לכל סוג מכשיר. ההתקנה עשויה לכלול קידוח חורים בקירות או תקרות, עיסוק בחשמל והרכבת החיישנים במקומות הרלוונטים.

 

חיבור החיישנים ללוח הבקרה

אחרי שהתקנתם את לוח הבקרה והתקנתם את החיישנים השונים – הגיע הזמן לחבר ביניהם. לעיתים צריך ליצור חיבור פיזי באמצעות חוטים מהחיישנים ללוח הבקרה, ולעיתים החיבור הוא אלחוטי – הכל בהתאם להוראות היצרן. הקפידו לבדוק כל חיישן בנפרד כדי לוודא שהוא פועל כראוי לפני שתמשיכו לחיישן הבא.

 

בדיקת המערכת

לאחר שכל החיישנים מותקנים ומחוברים, בדקו את המערכת בשלמותה כדי לוודא שהיא פועלת כהלכה. הפעילו את המערכת והפעילו כל חיישן כדי לוודא שהאזעקה נשמעת ולוח הבקרה מקבל את האות ממנו. כמובן שאם תשכרו חברת התקנה מקצועית – לא תצטרכו לעשות את כל זה. מומחי אבטחה עם ידע נרחב בתחום, יוודאו שהבית שלכם מאובטח כראוי.

 

סיכום

לסיכום, חשוב לציין שמדובר בשלבים כלליים, והתהליך המדויק של התקנת מערכת אזעקה לבית עשוי להשתנות בהתאם לסוג המערכת שתבחרו ולפריסה של הבית שלכם. אם אינכם מרגישים בנוח להתקין את המערכת בעצמך, כדאי לשכור מתקינים מקצועיים כדי לוודא שהכל בסדר.

אזעקה לבית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
בדק בית
מה בודקים בבדיקת בדק בית?

בדק בית הוא ההזדמנות האחרונה של הקונה לגלות בעיות בבית לפני הרכישה. וזו הזדמנות עבור המוכר לטפל בבעיות הללו

מקלחת ושירותים
שלושה פריטי חובה לשירותים

השימוש בשירותים יכול וצריך להיות חוויה מרעננת ונעימה תוך שמירה מירבית על היגיינה ועל אסתטיקה. הדרך הנכונה לעשות זאת