נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חמישה טיפים לתחזוקת דוד שמש

עיגול אינפורמציה

אמנם לא שאלתי את כלל האזרחים, אבל אני מרגיש מספיק בטחון כדי להצהיר כי לא נמצא האדם שיהיה מרוצה נוכח תקלה בדּוּד השמש. הבעיות הנפוצות בדּוּד (נזילה, קצר חשמלי ועוד) גוררות נזק כלכלי ולעיתים אף מזיקות לרכוש ולנוכחים סביב, לצד כמובן הבקשה המתרפסת מהשכן אם אפשר להתקלח אצלו. לפיכך, נרצה לתחזק את דּוּד השמש בצורה אדוקה ואחראית כדי להימנע מתקלות.

 

חכם עיניו בראשו

על אף המאמץ והערנות הכרוכים בתחזוקה של דּוּד השמש, במבחן עלות מול תועלת, אין ספק שתחזוקת הדּוּד עדיפה בהרבה על התקלות עצמן. ניהול ופיקוח על דּוּד השמש בשגרת היום-יום הוכחו כחסכוניים יותר הן מבחינה כספית והן מבחינה סביבתית, וכמובן במניעת תקלות לא רצויות.

למידע נוסף על עולם דּוּדי השמש, נוסף על הצעות מחיר ומגוון בעלי מקצוע אמינים ואחראיים, כנסו לאתר "מים חמים".

 

אז מה כדאי לעשות?

  1. אתם לא לבד – עול תחזוקת הדּוּד אינו נופל בשלמותו על בעליו. מומלץ ולעיתים אף צריך להיעזר באנשי מקצוע מוסמכים לשם טיפול מונע תקלות בדּוּד השמש. אנשי המקצוע ידעו לאבחן את מצבו המכני של הדּוּד, נוסף על הצטיידות בכלים המתאימים עבור טיפולי תחזוקה שונים כגון ניקוי אבנית או חלודה.
  2. התאמת נפח הדוד להיקף השימוש בו – טיפ רלוונטי גם לקראת קניית הדּוּד וגם במהלך השימוש בו, במקרה והמשפחה מתרחבת. דּוּדי השמש הנפוצים מגיעים בנפח של 80, 120 או 150 ליטר, ויש לבחור את הנפח המתאים בהתאם להיקף השימוש הצפוי בדוד. שימוש תכוף מדי בדוד קטן יגרום לחימום איטי של המים וגם יגדיל את החשש מנזילות כתוצאה משימוש יתר, ומנגד שימוש מועט מדי בדוד בעל נפח גדול יהווה בזבוז כסף. משפחה של ארבעה נפשות, לדוגמא, תבחר ככל הנראה בדּוּד בנפח 120 ליטר.
  3. השקיעו בתוספים יעלים – ישנם מוצרי עזר לדּוּד אשר הוכחו כיעילים למניעת תקלות ובלאי. למשל, התקנה של מסנן אבנית למכל הדּוּד יכולה למנוע סתימות כתוצאה מהצטברות אבנית. דוגמה נוספת ואף פשוטה יותר היא התקנת טיימר להפעלת הדּוּד, אשר מפקח על כמות הזמן בו הדּוּד פועל וכתוצאה מכך מונע בלאי מיותר ובזבוז כסף.
  4. להימנע מחימום יתר – לאחר תקופה מסוימת של שימוש בדּוּד השמש, ניתן לדעת טוב יותר אודות יכולותיו ומאפייניו ולהתאים את פעולות התחזוקה לפיכך. חשוב להבין כמה זמן לוקח לדּוּד לחמם מים ולא להפעיל אותו יותר מדי. מעבר לכך, יש לזכור כי אין צורך להפעיל את הדּוּד "ליתר בטחון" בימי שמש.
  5. תחזוקת קולטי השמש – מדובר בעיקר בהסתכלות תקופתית על הפאנליים הסולאריים, הכוללת בדיקה וניקיון של הצטברות חלודה ואבק, אשר פוגעים ביעילות הפאנלים בספיגת קרני השמש וכתוצאה מכך מאריכים את משך זמן חימום המים.

 

בלון דיבור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
בדק בית
מה בודקים בבדיקת בדק בית?

בדק בית הוא ההזדמנות האחרונה של הקונה לגלות בעיות בבית לפני הרכישה. וזו הזדמנות עבור המוכר לטפל בבעיות הללו