נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך: איך לתכנן נכון תאורה לבית ומה חשוב לדעת לפני

jniittymaa0 / Pixabay

תכנון של דירה חדשה או של שיפוץ הדירה קיימת, הוא תהליך ארוך ומורכב. צריך לבחור את סגנון הבית, להתאים לכך את הריהוט, פרטי הנוי ואפילו את הרצפות. אך משום מה רבים שוכחים לתכנן תאורה לבית. וכשאני מדברת על תאורה לבית אני לא מתכוונת לקנייה של מנורה בחנות לאביזרי חשמל. אני מדברת על תכנון מדוקדק ומדיוק של סוג גופי התאורה, מיקומם ושילובם הנכון בכל חלל וחלל.

מתי מתחילים לתכנן?

התשובה לכך היא הכי מוקדם שאפשר. אם אתם קניתם בית מקבלן והוא בשלבי בנייה התחלתיים, תראו אילו שינויים אפשר עדין לעשות במיקום נקודות המאור בחללים השונים. אולי תרצו להזיז אותן או להוסיף עוד נקודות. כמו כן, התוכניות של הקבלן יתנו לכם מושג על איך החללים מחולקים ואיפה נמצאת כל נקודת תאורה.

אם מדובר בבית בנוי שאתם משפצים או סתם מעצבים מחדש. חשוב להוסיף את תכנון התאורה כבר בשלב הראשוני של תכנון השיפוץ. אם מדובר בשיפוץ גדול שבו אתם שוברים קירות וממש בונים את הבית מחדש, יתכן שתרצו להוסיף נקודות מאור. אם מדובר בשיפוץ קטן יותר מומלץ להתאים את התאורה לריהוט החדש ולעיצוב של החדר.

עיצוב תאורה לבית

איך בוחרים?

בשביל להחליט מהו סגנון התאורה הנכון לכם, ראשית אתם צריכים לזכור שמלבד העובדה שהתאורה בחדר מדגישה את עיצוב החדר, התפקיד הראשון שלה הוא פונקציונלי בעיקרו. אתם צריכים להבחין בתפקיד שיש לחלל בחיי היום יום שלכם. לדוגמה, הסלון הוא בדרך כלל החדר המרכזי בבית ולכן אנחנו נרצה בו תאורה חזקה. אך מנגד אנחנו גם נרצה לעיתים להשרות בו אווירה רומנטית ורגועה. לכן נצטרך לבחור ולמצוא את שילובי התאורה המתאימים שיעניקו לנו את כל האווירות שאנחנו נרצה.

דוגמה נוספת היא חדר העבודה/חדר הילדים, בחדרים אלו אנחנו צריכים אור ממוקד לאזור העבודה, זהו אזור קטן יחסית בחדר. לכן כאן נרצה להשתמש במנורות שולחן או מנורת קיר אשר יעניקו אור ממוקד וחזק לאזור המתאים.

המבחר

היום תחום התאורה הפך להיות תחום אופנה לכל דבר. בכל שנה מעצבים רבים מוציאים קולקציות שלמות של גופי תאורה. כל קולקציה ייחודית בסגנון שלה, בהתאמה שלה לעיצוב החלל והבית כולו. אני אוהבת לחלק את תחום גופי התאורה ל-3 קטגוריות, הראשונה היא גופי תאורה צמודי תקרה, מהסגנון המודרני יותר. גופים מהסוג הזה מתאימים מאוד לבתים מודרניים והם אינם בולטים בסביבה.

הקטגוריה השנייה היא נברשות, כאן מדובר על גופי תאורה תלויים שיכולים להגיע בשלל רחב של צורות וסגנונות. הם יכולים להתאים גם לעיצוב מודרני וגם לעיצוב כפרי יותר.

הקטגוריה האחרונה והאהובה עלי היא קטגוריית גופי התאורה הקטנים. בפעול הם לא באמת קטנים, הם פשוט מפיצים אור ממוקד יותר. גופים מהסגנון ניתן למצוא בצורה של גוף עומד, מנורת שולחן או מנורת קיר. גופים כאלה ניתן לשלב בתוך כמעט כל חלל והם יאפשרו לכם לשחק בצורה טובה יותר עם עוצמת ומיקוד האור בחדר ובכך להתאים את האווירה לצורך הספציפי והמידי שלכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
בדק בית
מה בודקים בבדיקת בדק בית?

בדק בית הוא ההזדמנות האחרונה של הקונה לגלות בעיות בבית לפני הרכישה. וזו הזדמנות עבור המוכר לטפל בבעיות הללו