נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושה הנדסאי אלקטרוניקה?

איש תחזוקה

אין אחד שלא מגיע לשלב של בחירת מקצוע לחיים. זה יכול להיות מיד לאחר התיכון, כחלק ממסלול צבאי, בשנות העשרים וחלק אפילו בוחרים ומשנים את מקצועם בשלב מתקדם יותר של החיים. בכל מצב, כשניגשים למגוון המקצועות המוצעים, לא תמיד ניתן להבין למה הלימודים יובילו ואת המקצוע הממשי שנרכש בתהליך. אז מה זה לימודי הנדסאי אלקטרוניקה ומה העבודה שמבצע אחרי שסיים את ההכשרה?

 

אורך הלימודים האקדמיים

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה אורכים כבין שנתיים לשלוש שנים – בהתאם להתאמת הקורסים השונים ללוח הזמנים של הלומד. מבנה הלימודים בכללי כולל ברובו בעיקר סמסטרים משולבים של יום וערב, ועוד כמה סמסטרי יום קבועים. אלו המעוניינים לקחת את המקצוע צעד אחד קדימה ולעבור ללימודי תואר באלקטרוניקה, יכולים לעשות זאת דרך מסלול מקוצר אליו זכאים הנדסאי חשמל.

בין הקורסים השונים אותם עוברים התלמידים ניתן למצוא קורסים כלליים בנושאי אלקטרוניקה, מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, מערכות וצלילה לתתי נושאים רבים ומעניינים.

 

מהן דרישות הכניסה ללימודים?

דרישות הכניסה ללימודי הנדסת אלקטרוניקה אינן מסובכות אבל כן בעלות ייחודיות מסוימת. מבחנית השכלה קודמת ללימודים האלה, נדרשת תעודת בגרות מלאה, או לחלופין תעודות המראות ציוני בגרויות חיוביים במקצועות בסיסיים כמו אנגלית, מתמטיקה ולשון (עברית). בנוסף, הלומד נדרש להיות בעל עבר של לפחות 12 שנות לימוד, ובעל תעודת סיום של מכינה טכנולוגית כלשהי או מכינה לפני לימודים גבוהים (קדם אקדמאית). מעבר לדרישות אלה, על התלמיד להיות בן 35 ומעלה.

חשוב לזכור שהדרישות ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה שונות בים המוסדות השונים בארץ כך שבמידה ומתעניינים בלימודים אלה, יש לבחון מה הן הדרישות המתאימות לכל אחד ובאילו מוסדות מקבלים אותו.

 

קורסים וידע שנרכש בלימודים

בין הקורסים השונים אותם עוברים התלמידים ניתן למצוא קורסים כלליים בנושאי אלקטרוניקה, מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, מערכות ועוד. בתוך נושאים אלה ניתן לראות קורסים שצוללים עמוק יותר אל תתי נושאים מעניינים וחשובים לפיתוח יכולות ההנדסאי והרחבת הידע שלו במקצוע, ביניהם קורסים של מערכות ספרתיות, מערכות תכנות, מעבדות בנושאי אלקטרוניקה ספרתית ותקבילית, אפילו מעבדות חשמל ולימודים של תורת החשמל והרשת.

 

מה אופציות העבודה של הנדסאי אלקטרוניקה?

תעודת ההכשרה והידע הממשי שרוכש הנדסאי אלקטרוניקה בעת לימודיו פותחות לו אופציות תעסוקה רבות. רוב העבודות שיבואו עם לימודים אלה יהיו בתחום הטכנולוגי, עבודה מרובה עם מחשבים לאורך שעות ארוכות. התפקידים שמקבלים הנדסאי אלקטרוניקה כוללים עבודות בתחומי הייצור, הפיתוח ולעיתים גם תפקידי ניהול. בנוסף, רוב אופציות העבודה יבואו יחסית במהירות לאחר קבלת התעודה, ורוב המשכורות בשוק העבודה נוחות ובטוחות.

 

לסיכום…

הנדסאי אלקטרוניקה עובר הכשרה ולימודים שונים המספקים לו ידע נרחב בתחומי האלקטרוניקה והחשמל – כך שבהתאם הוא זוכה לקבלת עבודות שונות ומעניינות בנושאים אלה. הנדסאי אלקטרוניקה יכולים לנוע בעבודתם בין תחומי ההפקה השונים של מערכות ודברים נוספים, כל זאת באמצעות הכשרה יחידה של הנדסאי אלקטרוניקה.

איש תחזוקה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תבשיל
מה לומדים בקורס בישול?

האם אתם פודיז בנשמה?, אבל מרגישים שחסרים  לכם הכישורים בשביל לקחת את התשוקה שלכם לשלב הבא? או אולי אתם