נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה לומדים בלימודי תואר שני במדעי המחשב?

תואר שני במדעי המחשב

תעשיית ההייטק בישראל נמצאת בפריחה אדירה, והביקוש לאנשי מפתח בתחום הולך ועלה כל הזמן. שער הכניסה לעולם ההייטק הוא בדרך כלל בעזרת תואר ראשון במדעי המחשב או על בסיס ניסיון רלוונטי בתחום. יחד עם זאת, עבור מי שרוצה להגיע לליבה של העולם הזה, תואר ראשון לא בהכרח יספיק, וכנראה שכדאי לו להרחיב את השכלתו בעזרת תואר שני בתחום.

 

לימודים מתקדמים במדעי המחשב

תואר ראשון במדעי המחשב הפך לאחד התארים המבוקשים ביותר בארץ, ויש לכך סיבות טובות. התואר הזה מאפשר לכם לקבל כרטיס כניסה לעולם ההייטק, על כל המשתמע מכך. ברגע שתתחילו לעבוד בתעשייה, סביר להניח שתמצאו את התחום שאותו אתם יותר אוהבים, אולם במקרים רבים תרגישו שחסר לכם ידע מעמיק בתחום על מנת להביא את עצמכם לידי ביטוי.

התחושה הזו סבירה בהחלט, כיון שבתואר הראשון אנחנו לומדים נושאים רבים בצורה כללית, בלי להעמיק בהם באמת. הפתרון לדבר הזה הוא לפנות ללימודי תואר שני במדעי המחשב, וכך לזכות להעמיק באותם נושאים. כדי שתבינו בדיוק על מה מדובר, אנחנו כאן כדי לספר לכם על כמה דברים שכלולים בתואר השני.

תואר שני במדעי המחשב

אלגוריתמיקה

אלגוריתמיקה היא הבסיס לכל מדעי המחשב, והיא למעשה עוסקת בדרך שבה אנחנו מנסחים את הפקודות שלנו למחשב. האלגוריתמיקה בתואר השני מתקדמת יותר, והיא נועדה לאפשר לנו לכתוב אלגוריתמים מסובכים יותר אך גם כאלו שיעבדו בצורה מהירה.

 

סיבוכיות

תורת הסיבוכיות היא ענף שנחשב יחסית תיאורטי במדעי המחשב, אולם יש לו השלכות פרקטיות בכל מקום. הסיבוכיות חוקרת את זמן החישוב וכמות הזיכרון שאותה המחשב דורש עבור ביצוע של פעולה מסוימת או אלגוריתם. הבנה מעמיקה של התחום תאפשר לכם לעבוד בצורה יעילה יותר בעת כתיבת תוכנות.

 

למידת מכונה

למידת מכונה היא תחום שנמצא רק בשלבים הראשוניים שלו, אולם לא מעט פיתוחים בתחום כבר נמצאים בשוק. בלמידת המכונה אנחנו מנסים לגרום למחשב להבין כיצד נכון לבצע פעולות מסוימות, וכך הוא יוכל להחליף את האדם בביצוע של אותן פעולות. במהלך התואר השני נעמיק בתחום הזה יחד עם למידה מעמיקה של הסתברות על מנת להפוך את המחשב למכונה לומדת.

תואר שני במדעי המחשב

בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית נחשבת לדבר הבא בעולם מדעי המחשב, והיא עדיין נמצאת בשלבי פיתוח. למידה משמעותית של התחום הזה דורשת ידע מעמיק, וזו הסיבה המרכזית שבגינה התואר השני הוא המקום הנכון ללמוד את התחום הזה, ולא בתואר הראשון.

 

לסיכום

התואר השני במדעי המחשב נועד להעניק לכם השכלה רחבה יותר בתחומים שונים הקשורים לעולם הזה. בין השאר תעמיקו בנושאים כמו למידת מכונה, בינה מלאכותית, סיבוכיות, חישוביות ואלגוריתמיקה מתקדמת. בניגוד לתואר הראשון שבו הכרתם את כל הנושאים הללו בצורה מאוד תמציתית, התואר השני מאפשר לכם להיכנס פנימה ולהכיר אותם ברמה הרבה יותר גבוהה.

תואר שני במדעי המחשב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תבשיל
מה לומדים בקורס בישול?

האם אתם פודיז בנשמה?, אבל מרגישים שחסרים  לכם הכישורים בשביל לקחת את התשוקה שלכם לשלב הבא? או אולי אתם