נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חשוב לדעת על ביטוח דירה, כמה זה עולה ומה זה מכסה

חתימה על מסמך

ביטוח הדירה מגן עלינו מפני שלל נזקים, צפויים יותר וצפויים פחות, העלולים לקרות לנו בבית.

ביטוח הדירה מורכב משלושה ביטוחים עיקריים – ביטוח תכולה, ביטוח מבנה וביטוח נזקי צד ג', אליהם מצטרפים ביטוחי משנה נוספים.

להלן נעסוק בשלושה ראשי נזק אלו, נברר מהם מכסים ומהי עלותם.

 

ביטוח תכולה

תכולת הבית שלנו שווה כסף רב. התכולה כוללת, כמובן, את כל אשר נמצא בבית. בכלל כך ניתן למצוא רהיטים, מוצרי חשמל, מחשבים, תכשיטים ועוד. הביטוח מגן עלינו מפני נזקים אפשריים לתכולה מסוגים שונים. הנזקים הקלאסיים ביותר הם נזקי שריפה ונזקי פריצה.

 

ביטוח צנרת

ביטוח הדירה כולל אף ביטוח צנרת לדירה או בשמו המקצועי כיסוי לסיכוני מים ונוזלים אחרים במבנה. כך, במקרה שפיצוץ בצנרת יגרום לנזקים לתכולה תוכלו לקבל פיצוי מחברת הביטוח. כמו כן, תהיו זכאים לפיצוי גם בגין הנזק לקיר ולצנרת, אשר תיקונם צפוי לעלות לא מעט כסף.

וודאו ברחל בתך הקטנה שהביטוח כולל ביטוח לצנרת! זאת, מאחר שהצנרת סמויה מן העין וקשה לנו לעמוד על טיבה בזמן רכישת הדירה. לרוב, אנו מתוודעים אליה בזמן הפיצוץ ואז זה כבר מאוחר מידי. ביטוח הצנרת ימנע מכם חלק ניכר מעוגמת הנפש, כאשר הצנרת תתפוצץ.

תוכלו לתהות, מדוע בכלל שצנרת תתפוצץ. זו אכן תהיה טובה, אך במציאות העירונית הישראלית, בה בכל עיר ישנם בניינים ישנים רבים, מערכות הצנרת עלולות להיות שחוקות מה שיוביל לפיצוצן.

למעשה, ביטוח הצנרת כלול בחלקו בביטוח התכולה וחלקו בביטוח המבנה. מכיוון שכך, נמשיך כעת אל ביטוח המבנה.

 

ביטוח מבנה

לא רק התכולה עלולה להינזק, אלא גם המבנה. במקרי שריפה, הצפה ורטיבות, רעידת אדמה וכדומה, צפוי נזק למבנה הבית. הנזקים עלולים להיות עצומים ולהגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך. הביטוח יכסה נזקים אלו וימנע מכם הפסד של סכומי עתק. שימו לב – הביטוח אינו כנגד שווי הקרקע, אלא כנגד ערכו של המבנה בלבד.

 

ביטוח צד ג'

הדין הישראלי קובע כי אדם אחראי על שטחו. מכיוון שכך, בעל בית צפוי להיות אחראי לנזקים שנגרמו בביתו, אף שלא באשמתו. לדוגמה, שליח פיצה שהחיק בשביל הגישה ושבר את רגלו, יוכל לתבוע את בעל הבית בגין הנזק שנגרם לו. כדי שלא להיות חשופים לתביעות נכבדות אלו, ביטוח הדירה כולל ביטוח צד ג' שיגן עלינו במקרה בו נימצא אשמים וישפה את הניזוק במקומנו.

 

מחירים

מחירי ביטוח דירה הם דינמיים, ותלויים במספר גורמים עיקריים. ראשית, הם תלויים בשווי הנכס המבוטח ובשווי התכולה. שנית, הם תלויים בגיל המבנה, שטחו וחשיפתו לסיכונים. לא הרי דירה בבניין על עמודים שלא עומד בתקן לרעידות אדמה, כהרי דירה בבניין חדש ויציב. מכיוון שכך, רצוי למלא את פרטי הדירה שלכם באתר להשוואת מחירי ביטוח דירה, וזה ימצא עבורכם את הביטוח המשתלם ביותר לדירה שלכם.

 

לסיכום

ביטוח דירה מכסה נזקים לתכולה, למבנה, לצנרת ולצד ג'. השוו מחירים ובחרו בחברה המציעה לכם את פוליסת הביטוח הטובה ביותר. בהצלחה!

בניין

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים