נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הובלות עם מנוף – איך לעשות את זה נכון?

אתר בנייה

הובלת דירה או ציוד כבד היא פעולה מסורבלת ומאתגרת. צוות ההובלה צריך להתמודד בהצלחה עם כמויות אדירות של ציוד, ולהוביל אותו בבטחה אל מקומו החדש. לעיתים מתעוררים בעת המעבר רגשות מעורבים וחששות כבדים בנוגע להגעת כלל הציוד בשלמותו. כדי להבטיח זאת, לעיתים אין ברירה ויש צורך בהזמנת מנוף. מאמר זה יפרט כיצד לעשות זאת נכון ואיך להימנע מטעויות נפוצות.

 

בחירת המנוף המתאים לעבודה

הובלות עם מנוף הן הובלות מאתגרות, אשר דורשות תשומת לב מרבית לפרטים. אחד מהפרמטרים הראשונים שיש לקחת בחשבון, היא התאמתו של המנוף הנבחר למשימה. כאשר מזמינים את המנוף, חשוב מאוד לוודא שהוא מתאים באופן מושלם לצרכים שלכם. התאמה זו צריכה לכלול בין השאר גובה מרבי מספק, אשר יאפשר לזרוע המנוף להיכנס ממש אל תוך חלון הדירה. פרמטר נוסף, הוא גודלה של המשאית הנושאת את זרוע ההובלה. על המשאית לעיתים להיכנס לרחובות קטנים במיוחד, ועלייה להיות בגודל מתאים שיאפשר לה לעמוד בצד הדרך די זמן כדי להשלים את ההעברה. חשוב גם לדעת, שחלק ממשאיות המנופים מכילות תא אחסון ציוד ייעודי לצד הזרוע, מה שלעיתים מאפשר לוותר על משאית תובלה, כמובן כתלות בכמות הציוד האחר אשר יש צורך להעביר.

 

איזון נכון של המטען עם וו ההרמה

נוסף על בחירה של מנוף מתאים, חשוב מאוד לדעת לעבוד עם המנוף הנבחר נכון. אחד מהדברים העיקריים אשר גורמים לנזקים לציוד המועבר באמצעות מנוף, הוא ממש לא תפעול לא נכון של הזרוע עצמה, אלא עיגון לא נכון של המטען אל וו ההרמה. המטען המורם חייב להיות קשור ועטוף ברצועות ייעודיות, אשר מסוגלות לשאת משקל כבד ביותר. חשוב לוודא שהרצועות מחזיקות את המטען היטב, ולא מאפשרות לו להחליק החוצה מהן. נוסף על כך, עליכם לוודא שהרצועות אינן תופסות את המטען בנקודת חולשה מבנית. אם לא תעשו זאת, יתכן מאוד שהרצועות עצמן, עם המשקל המופעל עליהן, יגרמו להרס של הציוד המועבר, בעיקר אם מדובר בפריטים עדינים כמו פסנתרים או ארונות יוקרתיים.

 

הכוונה עדינה וטעינה חכמה

תפקידו של הצוות בשטח העבודות, אינו מסתכם אך ורק בעיגון המטען אל וו ההרמה. צוות התובלה אשר נמצא בשטח הוא למעשה כלי חשוב ביותר בארגז הכלים של מפעיל המנוף. על הצוות הקיים לוודא שהעבודה מתבצעת באופן מושלם, ולתת למפעיל המנוף תמונת מצב שוטפת, כולל מיקומו של המטען בחדר. ההכוונה הזו היא חיונית להוצאתו של המטען בשלמותו מהבית, והימנעות מפגיעה בקירות או בפועלים בחדר. לאחר שהמטען ייצא החוצה, על הצוות לטעון אותו בצורה חכמה עם שאר הציוד במשאית. הטעינה הסופית צריכה להתבצע כאשר אין ציוד מתחת למטען המועמס, ובאופן זהיר ועדין במיוחד.

הרמת ציוד כבד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
3 סיבות לשכור רכב
3 סיבות לשכור רכב

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום השכרת הרכב. שכן, נהגים רבים ברחבי הארץ והעולם בוחרים להשתמש בתדירות גבוהה ברכבי

טרקטורון
איך בוחרים קסדת כביש?

המרכיב הבטיחותי חייב להיות השיקול המרכזי בעת בחירת קסדה. על פי הנתונים, קסדות מצילות חיים ומונעות נזק מוחי. לכן