נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מוצאים מלגה / הלוואה ללימודים במגזר החרדי?

ציוד משפטי

קשים הם חיי הסטודנט, כל שכן חיי הסטודנט החרדי.

הצורך להצליח בלימודים באקדמיה יחד עם הצורך להתפרנס ולממן את הלימודים עשויים להתגלות יחד כמאתגרים למדי.

למרבה המזל, העולם האקדמי גדוש במלגות שונות ובהלוואות נוחות לסטודנטים.

בכתבה הבאה נבדוק אם כן כיצד מוצאים מלגה או הלוואה ללימודים במגזר החרדי.

 

פונים לעזרת המומחים

היופי הגדול במלגות הוא שהמלאי שלהן הרבה יותר גדול ממה שנדמה בשמיעה ראשונה. כמעט כל סטודנט יכול למצוא את המלגה האופטימלית עבורו, מבחינת שעות עבודה, קהל יעד, סכום המלגה וכו'. הציבור החרדי לא מקופח בעניין זה ויש שפע של מלגות המתאימות עבורו, חלקן ייעודיות לחרדים ולדתיים בלבד ואחרות פונות אל קהל הסטודנטים הכללי. נשאלת רק השאלה כיצד לברור אותן ואיך למצוא המלגה האידיאלית? בעזרת המומחים כמובן. יועצי לימודים הם כתובת נהדרת בשביל להתחיל לחפש כיוון למלגות, היות והם בעלי ידע רב בנושא ויודעים להתאים את המלגה או ההלוואה המתאימה למועמד. ניתן למצוא מרכז לייעוץ לימודים בכל עיר או מועצה וכן גם יועצי לימודים איכותיים במגזר הפרטי. דוגמא טובה לייעוץ רלוונטי בנושא אפשר למצוא באתר https://e-academic.co.il.

 

רשת מלאה מלגות

האינטרנט הוא כלי יעיל מאין כמותו לחיפוש מלגות. חיפוש קצר בגוגל מניב שלל אתרים ייעודים לכך שכל עיסוקם הוא ריכוז המלגות האופציונליות השונות, לרבות הסברים מפורטים עליהן ודרכי הגשת מועמדות. גם פרסים מסוגים שונים והלוואות במחירים נוחים הם דברים שקל יחסית לחפש באינטרנט. נוסף על כך, רוב מוסדות הלימוד בארץ מפעילים בעצמם דף אינטרנט הנוגע למלגות בולטות ושולחים מיילים על בסיס תדיר לסטודנטים שלהם בנושאים כלכליים מסוג זה, כגון מלגות חדשות, הזדמנויות תעסוקה ועוד.

נכון, האינטרנט הוא לא האופציה הראשונה עבור הקהל החרדי. עם זאת הוא במידה רבה תנאי מחייב כיום בשביל השתלבות נאותה באקדמיה, גם מבחינת חיפוש מלגות. חיפוש באינטרנט מחייב את הסטודנטים להיות עצמאיים ואקטיביים יותר בנושא זה, אך מנגד הוא מציע ים של אפשרויות טובות מבלי לצאת מפתח הבית.

 

מלגות על קצה המזלג

כאמור, חיפוש באינטרנט או היעזרות במומחים הן האופציות הרלוונטיות למציאת מלגות והלוואות (וכן גם האופציה לשאול חברים וקרובים שהם סטודנטים). עם זאת לטובת הקהל העצל נציג רשימה קצרה של כמה מהמלגות הבולטות עבור הקהל החרדי.

קרן ק.מ.ח היא קרן התומכת בסטודנטים חרדים נשואים בגילי 25 עד 40, באמצעות מלגות והלוואות על סכומים משתנים. עוד מוסד רלוונטי לציבור החרדי הוא הקרן של ידידות טורונטו אשר מסייעת לסטודנטים חרדים בכ-60 מכללות ואוניברסיטאות ברחבי הארץ. בנוסף ישנה מלגה של שר החינוך עבור סטודנטים חרדים לתואר ראשון אשר מסוגלת לממן עד שליש מגובה התואר.

עוד מלגה מוכרת, לאו דווקא רק לציבור החרדי, היא מלגת פר"ח (פרויקט חונכות). במסגרת הפרויקט מלווה הסטודנט לאורך שנה נער או ילד הזקוקים לליווי אישי, ומקבל בתמורה מלגה על סך של כמה אלפי שקלים.

 

 

תלמיד מצטיין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תבשיל
מה לומדים בקורס בישול?

האם אתם פודיז בנשמה?, אבל מרגישים שחסרים  לכם הכישורים בשביל לקחת את התשוקה שלכם לשלב הבא? או אולי אתם