נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים קסדת כביש?

טרקטורון

המרכיב הבטיחותי חייב להיות השיקול המרכזי בעת בחירת קסדה. על פי הנתונים, קסדות מצילות חיים ומונעות נזק מוחי. לכן לפני רכישת קסדה, יש למדוד אותה ולוודא שהיא יושבת טוב ואינה מרגישה כבדה מדי. במאמר זה נתייחס לשיקולים המרכזיים בבחירת קסדת כביש.

 

בטיחות לפני אופנה

בחירה נכונה של קסדה היא צעד חיוני, שעשוי להציל את חייו של רוכב אופנוע במקרה של תאונה. על פי נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), קסדה לאופנוע מפחיתה בכ-70% את הסיכוי לפגיעת ראש ומפחיתה ב-42 אחוזים את הסיכוי למוות. בהתחשב בנתונים אלה יש להתייחס, בראש ובראשונה, לקסדות כאל פריט בטיחותי מציל חיים ולא לבחור קסדה רק בגלל שהיא נראית טוב. רלב"ד ממליצים גם לרוכבים לא להסתפק בקסדת חצי, שכן היא מגדילה את הסיכוי לפגיעה בפנים, אלא לחבוש קסדת כביש מלאה לאופנוע.

 

נוחות

גם אם קסדה לאופנוע מסוימת מוכתרת כבטוחה בעולם, אם היא לא נוחה לרוכב היא לא תעזור לו. קסדה לא נוחה לרוכב תסכן את בטיחותו, ולכן כאשר רוכב אופנוע צריך לבחור בין מספר אופציות, עליו לבחור בקסדת כביש מלאה לאופנוע, תקנית, אך גם הנוחה ביותר עבורו. אחת הדרכים למנוע תסבוכות היא להגיע לחנות הקסדות ולמדוד אותה ולא לרכוש אותה דרך חנות מקוונת. במקרים רבים, קסדה שלא יושבת טוב על הראש אינה במידה המתאימה.

 

כובד משקלה

מרכיב נוסף בסוגיית נוחות קסדה לאופנוע היא סוגיית המשקל. שיפורים טכנולוגיים בשנים האחרונות אפשרו פיתוח קסדות חזקות שמשקלן נמוך יחסית, גם כאשר מדובר בקסדת כביש מלאה לאופנוע. קסדות אלה, לרוב, יקרות יותר אך שוות את המחיר. קסדה כבדה מדיי עלולה לגרום לנזק מצטבר שיגרום בהמשך הדרך לכאבי צוואר, במיוחד עבור אופנוענים שמבלים שעות בכביש, מדי יום. מרכיב נוסף שמשפר את חווית חבישת הקסדה הוא המבנה האווירודינמי שלה שיכול להקל על ההתנגדות בעת נסיעה. קסדה כבדה עלולה לפתות רוכבים מסוימים להסתפק בקסדת חצי, הנחשבת לפחות בטיחותית.

 

יושבת טוב

קסדה בטיחותית היא כזאת שיושבת טוב על הראש. בעת תאונה, תפקידה של קסדה לאופנוע לספוג את המכה בעת התאונה ולבלום או לצמצם ככל האפשר את הזעזוע למוח. אם הקסדה תהיה משוחררת מדי, קרי, גדולה מדיי, הראש עלול לחטוף את המכה מהקסדה עצמה. לכן צריך להיות מגע של הראש עם החלק הפנימי והרך של הקסדה, מבלי שהיא תלחץ על הראש יותר מדיי. הלחץ צריך להיות מתון לאור העובדה שבמשך הזמן החלק הפנימי יתאים עצמו לפנים של הרוכב. ישנם מקרים בהם קסדת כביש מלאה לאופנוע כוללת ריפוד פנימי שניתן לשלוף אותו וכך גם להתאים אותו יותר למבנה הראש.

 

דבר אליי – התממשקות עם הטלפון הנייד

מרכיב בטיחותי נוסף בבחירת קסדה קשור לשיפור ריכוזו של הנהג. בעידן הסמרטפונים, רוכב אופנוע שמקבל שיחת טלפון באמצע נסיעה עלול לאבד את הריכוז. ישנם רוכבים שמנסים לפצות על כך באמצעות הצמדת המכשיר הנייד לקסדה. זהו אלתור מסוכן במקרה של תאונה. לכן, אפשר למצוא פתרון עם קסדת כביש מלאה לאופנוע הכוללת מערכת שמע ודיבורית המתממשקת עם הטלפון הנייד. נסיעה בטוחה

אופנוע שטח

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
3 סיבות לשכור רכב
3 סיבות לשכור רכב

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום השכרת הרכב. שכן, נהגים רבים ברחבי הארץ והעולם בוחרים להשתמש בתדירות גבוהה ברכבי