נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה מתודולוגיה?

מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה

סטודנטים רבים מוצאים את עצמם לא פעם עומדים אל מול מרצה שמסביר להם באופן מעמיק אודות המרכיבים של העבודה הסמינריונית שהם צריכים להגיש, כאשר פיהם פעור לרווחה. מדובר בסיטואציה מוכרת שגורמת לסטודנטים לחוות לעיתים התקף חרדה. שכן, הם שומעים מושגים שונים שלא הכירו.

מושגים שנשמעים להם מורכבים ובלתי ניתנים ליישום. אחד המושגים הללו הינו המתודולוגיה. יצאנו לבדוק באופן מעמיק מה ההסבר של המושג עם השם הארוך וחזרנו עם כל הפרטים שאתם צריכים לדעת כדי להפחית את רמת הלחץ במידה ואתם חווים כזו.

תכירו את המומחים במתודולוגיה שעומדים מאחורי המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים על מתודולוגיה, כדאי שתדעו שהמדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל מי שיודעים דבר או שניים בתחום. מדובר במי שכתבו מעל ל – 5 עבודות סמינריון במהלך החיים שלהם.

אלה אנשים שיש להם את האפשרות לומר לכם גם מתוך שינה מה היא מתודולוגיה, מה זה שאלת מחקר? ואיך בכלל כותבים עבודה אקדמית? פנינו אליהם עם כל השאלות הנחוצות וביקשנו לקבל מידע מהימן ועדכני שנוכל להעלות למדריך שאנו כותבים בנושא. לשמחתנו, קיבלנו המון פרטים שאפשרו לנו להבין בעצמנו במה מדובר. כך שנותר לנו רק לסכם את הפרטים למדריך הנוכחי ולהציג בפניכם את המידע.

 

מה זה מתודולוגיה?

מתודולוגיה זה בעצם חלק חשוב מאוד בעבודה הסמינריונית שלכם. מסתבר שהרבה סטודנטים מוצאים את עצמם תוהים מה זה מתודולוגיה בשלבים הראשוניים של כתיבת עבודת הסמינריון. שכן, זה המושג הבולט ביותר שמופיע בדף ההנחיות, בראש העמוד. מתודולוגיה היא חלק בלתי נפרד מעבודת הסמינריון.

שכן, לא ניתן לערוך ניסוי מדעי ולהפיק ממנו נתונים שונים בלעדיה. אפשר לומר שהמתודולוגיה היא אוסף של שיטות ונהלים שנעשים במהלך מחקר כדי שניתן יהיה להפיק ממנו נתונים חשובים למטרת הסקה של מסקנות.

 

2 סוגי המתודולוגיה העיקריים

יש 2 סוגי מתודולוגיה עיקריים. השיטה ה – 1 היא השיטה הכמותית שמסתמכת על ניסויים מדעיים שונים. בשיטה זו מופקים נתונים כמותיים שצריך לבצע עליהם ניתוח סטטיסטי מעמיק. השיטה ה – 2 היא שיטת המחקר האיכותי שמתבצעת תוך איסוף מידע בדרכים שונות, למשל:

  • סקרים
  • ראיונות
  • תצפיות

 

מסתבכים עם המתודולוגיה?

אם אתם מסתבכים במציאת המתודולוגיה המתאימה ביותר לעבודה שלכם, כדאי שתשאלו את עצמכם לאיזה תחום אתם מתחברים יותר. האם אתם אנשים של מספרים ונתונים כמותיים? או שמא, אתם אנשים של מילים? השאלה הזו תכוון אתכם אל עבר הבחירה הנכונה עבורכם.

 

לסיום

קוראים יקרים, זה היה המדריך המקיף שאפשר לכם להבין מהי מתודולוגיה באופן מעמיק ואיך תוכלו לבחור אותה על הצד הטוב ביותר. נאחל לכם כעת שיהיה בהצלחה ושתבחרו את השיטה המתאימה ביותר עבורכם מבין ה – 2 שהוצגו בפניכם לעיל.

מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בלוג כללי
זבנג סקס
עוד חורף לבד? אפשר גם אחרת

החורף הגיע ואיתו מגיעות תחושות הבדידות הרגילות. אי אפשר שלא להרגיש את תחושת העצב הזו שמגיעה כשאין מישהו/י מיוחד/ת

איפה עוד אפשר למצוא PVC
האם PVC הוא חומר מסוכן?

חומרים מכל הסוגים נמצאים סביבנו, מקיפים אותנו בבית, במקום העבודה, ברחוב ואפילו בסופר, כאשר לעיתים קרובות אנחנו לא יודעים

פפיון
איך להתאים עניבה לחליפה

החליפה המסורתית היא אחד מסגנונות הלבוש הנפוצים ביותר בארץ ובעולם. אירועים עסקיים, אירועים פרטיים, ערבי גאלה ומועדים נוספים גורמים