נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לפלח קהל בצורה נכונה בפייסבוק

רשת חברתית

רשת הפייסבוק היא כיום רשת חברתית הכוללת יותר מ- 2 מיליארדים של משתמשים ברחבי העולם, מתוכם מעל 6 מיליון רק בישראל.

זו הסיבה שפרסום באמצעות הפייסבוק הוא כלי יעיל לצורך הגעה לקהל רחב של משתמשים.

יחד עם זאת, על מנת שהמוצר ישווק לקהל היעד שלו, יש צורך לדעת כיצד לפלח את קהל היעד מתוך כלל משתמשי הרשת החברתית.

 

פרסום באמצעות הפייסבוק

כאשר בעל אתר מעוניין לקדם את עצמו באמצעות הפייסבוק, הוא יכול לעשות זאת על ידי הטמעת פרסום אשר יופיע בקרב משתמשי הפייסבוק בעת שהם גוללים את הפיד שלהם, כאשר בחלקו העליון של הפרסום יצוין כי מדובר בפרסומת.

כחלק מהגדרות רכישת קמפיין פרסום בפייסבוק, יידרש בעל האתר לפלח את הקהל אליו ממוענת הפרסומת וזאת על פי מספר פרמטרים. העיקריים שבהם נוגעים למאפיינים גאוגרפיים, מאפיינים דמוגרפים ותחומי העניין של קהל היעד.

 

פילוח הקהל לפי מאפיינים דמוגרפיים

המונח פילוח דמוגרפי מתייחס בין היתר לגיל המשתמשים, השכלתם, המגדר שלהם והשפה בה הם מתקשרים ברשת החברתית. פילוח על פי מאפיינים דמוגרפיים מאפשר לפנות לקהל גדול כאשר מדובר במוצר הפונה לחתך דמוגרפי רחב. מנגד, מאפשר הפילוח הדמוגרפי סינון ברמה גבוהה לצורך פנייה לקהל בעל מאפיינים ייחודיים.

לדוגמה, בעל עסק המעוניין לפרסם ספרי לימוד לצורך הכנה לבחינת לשכת עורכי הדין, יידרש לפלח את קהלו לפי טווחי גיל של מסיימי התמחות בערכית דין, שהם דוברי עברית ובוגרי אוניברסיטה או מכללה שיש בהן פקולטה למשפטים.

 

פילוח הקהל לפי מיקום

אחד מאמצעי הפילוח החשובים ביותר, הוא פילוח הקהל פי מיקומו ביחס לשירות אותו העסק או האתר מציעים. כך לדוגמה, בעל מסעדה הממוקמת בדרום הארץ, אשר מעוניין לפרסם את המסעדה בפייסבוק, יידרש לבחור את הטווח הגאוגרפי של קמפיין הפרסום, על מנת שרק המשתמשים המתגוררים בו ייחשפו לפרסום.

 

פילוח הקהל לפי תחומי עניין

קהל המשתמשים בפייסבוק משתף באופן פומבי מידע רב אודות תחומי העניין והתחביבים שלו. בין אם מדובר בציון נתונים אלו מיוזמתו ובין אם על פי חברותו במספר קבוצות בעלות מכנה משותף. על כן, מומלץ לפלח את הקמפיין הפרסומי לפי תחומי עניין שיש קשר של ממש בינם לבין המוצר המפורסם בקמפיין.

רשת הפייסבוק מאפשרת לבצע פילוח על פי תחומי עניין מגוונים, בהם ניתן למנות צרכנות בתחום הביגוד ואביזרי האופנה, חיבה לכושר, חיבה לסוג מסוים של מוזיקה, חיבה לתחום הרכבים, מעקב אחרי פוליטיקה מקומית ומעקב אחרי אירועי ספורט.

 

פרסום בפייסבוק – הסוד הוא בפילוח הקהל בצורה נכונה

בעבר, בעל עסק שהיה מעוניין להגיע אל קהל לקוחות מסוים, היה נדרש לבחור בין פרסום בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות הארצית או בעיתונות המקומית. רשת הפייסבוק יצרה פלטפורמת פרסום אופטימלית, משום שהיא מאפשרת למפרסם לפנות לקהל יעד מובחן. זאת, לאור יכולתה לבצע פילוח מדויק של אוכלוסיית הגולשים שעבורה מיועד המוצר המפורסם.

איש דיגיטל

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בלוג כללי דיגיטל
זבנג סקס
עוד חורף לבד? אפשר גם אחרת

החורף הגיע ואיתו מגיעות תחושות הבדידות הרגילות. אי אפשר שלא להרגיש את תחושת העצב הזו שמגיעה כשאין מישהו/י מיוחד/ת

מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה
מה זה מתודולוגיה?

סטודנטים רבים מוצאים את עצמם לא פעם עומדים אל מול מרצה שמסביר להם באופן מעמיק אודות המרכיבים של העבודה