נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 טיפים למנהל המתחיל

Free-Photos / Pixabay

אז התחלתם בקטן ולאט – לאט התקדמתם וקודמתם הלאה עד שהפכתם למנהלים. למדתם להכיר את עבודתכם בצורה מעמיקה ויסודית וכעת אתם נדרשים לפקח ולנהל עוד מספר אנשים נוספים פרט לעצמכם. אבל איך עושים זאת? מאיפה מתחילים? כיצד מתמודדים עם האתגרים שבדרך? במאמר זה נאספו מספר טיפים שימושיים שיעזרו לכם לצלוח את המשימה בקלות:

 

למד על הסביבה שלך ועל צוות עובדייך

הקדישו זמן, לימדו והבינו באיזה סביבה אתם נמצאים. הבינו מה מצופה מכם בתור מנהלים, מהן המטרות אותם עליכם להשיג כמנהלים וכקולגות. בנוסף לכך, חשוב שתקדישו זמן להבנת המארג האנושי של הצוות אותו אתם עתידיים לנהל – מהי האווירה ויחסי הכוחות בצוות וכיצד ניתן למנף אותה קדימה, מהן החוזקות של חברי הצוות וכיצד ניתן לרתום אותן לביצוע המשימה. אנשים שונים מתנהלים באופן שונה, ומשכך עליכם להתאים את ניהולכם בהתאם לעובד הנמצא מולכם.

 

אל תפחד לקחת אחריות ולהחליט לבד

כמנהל, מצופה ממך לקבל החלטות רבות לבד. אל תהסס ואל תפחד לקבל החלטות, גם אם הן משמעותיות וחשובות. אתה יכול להתייעץ עם גורמים נוספים טרם קבלת ההחלטה, אך זכור שבסוף ההחלטה היא שלך, ותצטרך לעמוד מאחוריה גם במידה ויהיו מתנגדים להחלטתך.

 

למד כיצד הכי יעיל להוציא לפועל את תוכניותיך

כחלק מתפקידיך כמנהל תצטרך להוציא לפועל תוכניות שונות. לשם כך עלייך לנהל באופן יעיל את הזמן שלך, לקבוע לעצמך יעדים ולהכין תוכנית מפורטת כיצד תשיג אותם. בנוסף לכך, חשוב שתדע להאציל תחומי אחריות לעובדייך. תוכל להאציל תחומי אחריות על ידי קביעת שיחות או פגישות, על ידי קביעת דד – ליין הגיוני לכל משימה ומשימה, ועל ידי הענקת ליווי וסיוע לעובדייך במידה ויצטרכו. אל תפחד לבזר סמכויות, וזכור שביזור זה עשוי להוריד ממך עומס ולפנות לך זמן להתעסק במשימות מורכבת וחשובות יותר. תדע לשחרר ולסמוך על עובדייך. אם תיתן אמון מלא בעובדייך, הם יחושו בכך ויעשו הכל בכדי לא לאכזב אותך.

 

למד להבדיל בין עיקר לטפל

בתפקיד החדש אליו נכנסת ככל הנראה תצטרך לטפל בהמון תחומים ונושאים. יהיו משימות דחופות מאוד לביצוע, ויהיו כאלה שפחות. יהיו משימות שיצטרכו טיפול וליווי הדוק שלך, ויהיו כאלה שתוכל לשחרר הלאה. למד להבחין בין המשימות הקריטיות והחשובות לבין אלו שלא. למד מהו התחומים בהם אתה צריך להתעסק, ואילו תחומים אתה צריך לשחרר. המלצה זו חשובה מאוד מכיוון שמנהל שמעמיס על עצמו יותר מידי משימות הוא מנהל שמבזבז אנרגיה רבה ובסופו של יום, מבלי לשים לב הוא פוגע בביצועיו.

במידה ותצטרכו ליווי וסיוע בארגון המשימות שנוספו לכם מתוקף תפקידכם החדש, ישנם מספר חברות שיוכלו לעזור לכם. בין החברות המובילות בתחום תוכלו למצוא את חברת אדקו. חברת אדקו בעלת ניסיון בתחום וביכולתה להוריד מכם עומס ולטפל במקצועיות במשימות השונות הנמצאות תחת אחריותכם.

 

מנהל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
יישום
מה זה הטמעת מערכות?

חברות ועסקים רבים מבינים את החשיבות שיש לשימוש במערכות מחשב מתקדמות על מנת לייעל תהליכים שונים בתוך העסק. השימוש