נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שיקום נזקי צנרת ונזילות מים – מהי השיטה הטובה ביותר?

צינור

על מנת לשקם נזקים בצנרת שחוקה וסדוקה, הגורמת לנזילות, יש לאתר את מקור הנזילה וכך למנוע החלפת צנרת והוצאה כספית כבדה.

מה השיטה הטובה ביותר לשיקום הנזקים?  על כך במאמר הבא.

 

אילו נזקים בצנרת גורמים לנזילות מים?

בראש ובראשונה נזקים בצנרת הגורמים לנזילה הם כתוצאה מבלאי ושחיקה. במרבית המבנים ישנה צנרת מגובלנת שאורך החיים שלה הוא 15 שנה. בעבר השתמשו בצנרת שאינה מגובלנת ואז אורך החיים של הצנרת יכול היה להגיע מקסימום ל-10 שנים בממוצע. בבתים ישנים עדיין ניתן לפגוש צנרת כזו. כיום בדירות ובתים חדשים משתמשים בצנרת מחומרים פלסטיים שאינם מחלידים וגורמים לסדקים אך נקודות החיבור שלהם עלולות להישחק ולגרום לנזילה. כאשר מגלים רטיבות בבית רוב הסיכויים שהנזילה תגיע מסדק בצנרת שיתרחב במשך הזמן בהדרגה ויגרום לנזילה חמורה. כאשר הנזילה סמויה יהיה קשה לאתר אותה ולכן יהיה צורך להזמין חברה מקצועית לאיתור נזילות. היתרון הגדול הוא האיתור המדויק שלא יחייב לשבור ולהרוס את כל הצנרת, הקירות או הריצוף על מנת לבצע תיקון נזילות מהקירות.

 

איך תדעו שיש נזילה בבית?

לא סתם מזמינים חברה לאיתור נזילות ללא סיבה. כאשר יש נזילה של מים בבית מתגלים סימנים מקדימים הבאים לידי ביטוי בקילוף הקירות, כתמי רטיבות, נפיחות הקירות, בועות צבע, עובש, ריח רע, שינוי או דהיית הצבע. בנוסף, חשבון המים טופח ושעון המים פועל גם כשמערכת המים סגורה. במידה ומדובר על דירה חדשה ייתכן ויש בעיות בצנרת שאת תיקונן ניתן לתבוע מהקבלן. במקרים אחרים ייתכן והנזילה מגיעה מהשכנים או כתוצאה מאיטום לא ראוי של הגג, הכיורים, האמבטיות וכו'.

 

כיצד משקמים נזקי צנרת ונזילות מים?

על מנת לתקן נזילות ולשקם את הצנרת יש להזמין חברה מקצועית שגם מאתרת את מקור הנזילה וגם מתקנת מבלי לגרום לנזקים כבדים. אם מדובר על איטום לקוי ניתן בקלות להשתמש בחומרי איטום כמו סיליקון או דבק מיוחד. במידה והבעיה בצנרת ויש צורך לשקם אותה ואת הקירות, החברה המקצועית תעבוד שלב אחר שלב כדי להגיע לתוצאות אופטימליות. בשלב הראשון החברה תאתר את מקור הנזילה בציוד טכנולוגי חדשני כמו מצלמה תרמית, סיבים אופטיים, בלון וכד'. בשלב השני החברה תפתח את המקום בו נמצא החלק שממנו יוצאת הנזילה ותתקן אותו בצורה ממוקדת מבלי לשבור קירות וריצוף שאין צורך לשבור אותם. בשלב השלישי החברה תסגור ותאטום את המקום ממנו הגיעה הנזילה ולבסוף תבצע שיקום באמצעות צביעת הקירות בצבע איכותי ועמיד למים. את הצביעה החברה תבצע רק לאחר ייבוש מוחלט של הקירות. כמובן שלפני הצביעה יתבצעו עבודות של קילוף הטחב ומריחת סיד או טיח. לסיכום, המהירות והאיתור המוקדם של הנזילה יהיו קריטיים ביחס לנזקים ולהוצאות כספיות גדולות.

 

אינסטלטור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
מנעולן אמין
6 טיפים למציאת מנעולן אמין

מציאת מנעולן אמין חיונית להבטחת הביטחון והבטיחות של הבית או העסק שלכם. בין אם אתם צריכים להתקין מנעולים חדשים,