נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צ'ק ליסט לקראת רכישת דירה ראשונה עם משכנתא

משאית

נראה לנו שמגיע לכם מזל טוב! אחרי שנים של זוגיות שבהן גרתם בדירות קטנות וצפופות ושילמתם עליהן שכר דירה מופקע, הגעתם לשלב שבו אתם מחפשים את דירת החלומות שלכם.

אחרי שמצאתם אותה הבנתם שלא תהיה לכם ברירה אלא להשתמש בהלוואת משכנתא, ואתם מחפשים כעת את מסלול ההלוואה הטוב ביותר עבורכם.

על מנת שלא תצטרכו להתמודד עם כל הסיפור הזה בעצמכם, החלטנו להכין לכם צ'ק ליסט לקראת רכישת דירה ראשונה עם משכנתא.

אז בואו נתחיל ונראה איך אפשר לעשות את זה בצורה הכי טובה ויעילה שיש.

 

הון עצמי יש? השלב הראשון לפני שתיגשו לבקש משכנתא

רכישת דירה ראשונה עם משכנתא היא רעיון נהדר, אולם גם אחרי שהוא עולה לכם בראש תצטרכו להיערך אליו בהתאם. הבנקים, הגופים הפיננסיים, חברות הביטוח, החברות הפרטיות והחברות החברתיות לא יתנו לכם משכנתא רק לפי החיוך היפה שלכם, והם צריכים איזשהי הוכחה שיש לכם יכולת החזר. הון עצמי הוא הדרך לוודא את העניין הזה, ובדרך כלל תידרשו להציג אישור על קיום סכומים ששייכים לכם בגובה עשרות אלפי ומאות אלפי שקלים כדי שבכלל יוכלו להתחיל ולדבר איתכם על משכנתא.

 

צ'ק ליסט לקראת רכישת דירה ראשונה עם משכנתא

אין לכם הון עצמי? אל חשש – עדיין יש דרכים להשיג את המשכנתא. עניין שנקרא "הלוואות משלימות" מאפשר לכם להשיג כספים להון עצמי מחברות חיצוניות לבנק, כך שתוכלו להגיע אל הבנק עם הון עצמי משלכם, שכמובן תצטרכו להחזיר גם אותו למי שהלווה לכם את הכסף להון עצמי.

יכולת החזר – אחד הדברים החשובים ביותר לקראת רכישת דירה ראשונה עם משכנתא

עוד פקטור שיכריע אם הבנק שלכם יחליט לאשר לכם את המשכנתא או שלא הוא יכולת ההחזר שלכם. במידה ואתם עלולים להיתפס בתור מי שאין להם יכולת החזר ריאלית, הבנק לא יאשר לכם לקיחת משכנתא. לעומת זאת, תלושי שכר יציבים והוכחות נוספות שיוכלו להבטיח שאתם יכולים לא רק ללוות כסף אלא גם להחזיר אותו אל הבנק לאט לאט הם מסמכים חשובים מאוד שיהוו גורם קריטי בהחלטה של הבנק בעניין המשכנתא שלכם.

 

חשבו היטב כמה כסף אתם צריכים

אתם יכולים באופן כללי לנסות ולבקש סכומים גבוהים של כסף, אולם בסופו של דבר גובה המשכנתא ייקבע גם הוא בהתאם ליכולת ההחזר וכן בהתאם להון העצמי שלכם. בדיוק בגלל הסיבה הזאת חשוב להגיע עם בקשת משכנתא ריאלית ולא גבוהה מדי, כזו שתוכיח שאתם בהחלט רציניים בעניין החזר הכספים אך במקביל אכן זקוקים לכסף על מנת לרכוש את הדירה.

 

משכנתא – לא חייבים לקחת מהבנק

זוגות שנמצאים לקראת רכישת דירה ראשונה עם משכנתא תוהים פעמים רבות האם יש באפשרותם להשיג את הכסף שלא דרך הבנקים. בין אם כבר ידעתם את זה ובין אם לא – זה הזמן לעשות סוף לשמועות ולהבהיר בצורה חד משמעית: בהחלט יש אפשרות כזו. גופים פיננסים אחרים כמו חברות הביטוח או חברות פרטיות יכולות להוות גם הן אפשרות ללוות כספים למשכנתא, וחשוב להכיר את כל האפשרויות לפני שאתם מקבלים החלטה, שכן יכול מאוד להיות שתנאי הלוואה של גוף מסויים יהיו טובים יותר מאשר תנאי הלוואה של גוף אחר.

 

אז איך בוחרים?

בגלל שההתלבטות היא קשה ופעמים רבות קבלת ההחלטה הולכת ונהיית מסובכת יותר, כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיוכל לעזור לכם לראות את התמונה המלאה ולקבל החלטות. לבדיקה במשכנתא אינפו היכנסו לאתר האינטרנט ותוכלו להנות מייעוץ מקצועי ומושכל.

 

ציוד לפני מעבר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
מנעולן אמין
6 טיפים למציאת מנעולן אמין

מציאת מנעולן אמין חיונית להבטחת הביטחון והבטיחות של הבית או העסק שלכם. בין אם אתם צריכים להתקין מנעולים חדשים,