נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

על סקסונה ועוד מקומות שלא הכרתם בגרמניה

רצועת חוף

לייפציג היא בירת מדינת סקסוניה שבמרכז גרמניה.

ללייפציג היסטוריה שמתחילה כבר מהמאה ה-12.

בגלל מיקומה המרכזי הפכה לייפציג מהר מאוד לעיר סחר גדולה וחשובה. במאה ה-15 נבנתה אוניברסיטת לייפציג בעיר שעד היום נחשבת לאחת האוניברסיטאות החשובות ביותר בגרמניה.

האוניברסיטה נתנה ללייפציג צביון תרבותי ומדעי חשוב והפך אותה להרבה יותר מעיר מסחר מרכזית.

הפילוסוף והמתמטיקאי לייבניץ נולד וגר שם וגם המלחין יוהן סבסטיאן באך גר בלייפציג יותר מ-25 שנה (עד מותו), מאוחר יותר (במאה ה-19) אף נבנה שם בית הספר הגבוה למוזיקה ותיאטרון בו לימדו מלחינים ומחזאים מפורסמים כמו מנדלסון – ברתולדי שייסד את בית הספר, שומאן, ואגנר ועוד.  

 

יתרון שהוא גם חיסרון

מקיומה של לייפציג אמנם הקנה לה יתרונות רבים בגדילתה ופריחתה, אך מאידך גם הפך להיות חסרונה המובהק במלחמת שלושים השנה (במאה ה-19) שהתרחשה ליד לייפציג ופגעה מאוד בעיר, ובמלחמת העולם השנייה בה הופצצה לייפציג ונהרסה כמעט לגמרי. לאחר מלחמת העולם השניה שוחזרו המבנים העתיקים של לייפציג בהקפדה, ולייפציג הפכה להיות העיר השניה בגודלה (אחרי ברלין) במזרח גרמניה. כיום, כאשר גרמניה מאוחדת לייפציג היא העיר ה-13 בגודלה בגרמניה. לייפציג נחשבת עד היום לאחת הערים היפות ביותר בגרמניה והיא מושכת אליה מבקרים רבים מדי שנה.

 

תנועה, אטרקציות ועוד

בדומה לערים אחרות בגרמניה, גם בלייפציג תוכלו לקנות כרטיס לייפציג אשר יתן לכם תנועה חופשית בתחבורה הציבורית והנחות לאטרקציות שונות בעיר. הכרטיס יכול להיקנות ככרטיס יחיד, כרטיס משפחתי או כרטיס קבוצתי, למשך יום אחד, יומיים או שלושה. המחירים משתנים בהתאם לכרטיס שתקנו.

בלייפציג תוכלו למצוא מוזיאונים שונים ומעניינים כמו מוזיאון היסטורית העיר הנמצא בהיכל העירייה הישן ומספר את ההיסטוריה המעניינת של לייפציג, מוזיאון באך אשר מספר על חייו ויצירותיו של אחד מגדולי המלחינים בעולם עם טכנולוגיה מודרנית אשר תעזור לכם להתחבר אל האווירה, המוזיאון לאומנות יפה המציג עבודות אומנות מימיי הביניים ועד תקופה המודרנית, ומוזיאון גראסי הכולל בתוכו שלושה מוזיאונים שונים- המוזיאון לאתנוגרפיה, המוזיאון לכלי נגינה והמוזיאון לאומנות שימושית.

בנוסף למוזיאונים תוכלו לחוות מההיסטוריה של העיר בביקור בכנסיית תומס, שם עבד באך ואף נקבר שם, ובאנדרטה לזכר קרב האומות שהיא אנדרטה מרשימה ביותר המציינת את תבוסתו של נפוליאון בלייפציג.

מעבר להיסטוריה תוכלו להנות גם מהגנים הבוטניים המרשימים של לייפציג היושבים על שטח של 35 דונם, והם הגנים הבוטנים העתיקים ביותר בגרמניה, וגן הזואולוגי של לייפציג היושב על שטח של 270 דונם ובו 850 מינים שונים של בעלי חיים אשר את חלקם לא ניתן למצוא באף גן חיות אחר באירופה.

 

היום מתחיל בלילה

בין לבין סיור באטרקציות השונות של לייפציג תוכלו להנות ממגוון גדול של מסעדות ובתי קפה מודרניים ואפשרויות רבות לצמחונים וטבעוניים בתחום הקולינריה.

את הלילות תוכלו להעביר בפאבים והמועדונים הרבים או ללכת לישון באחד המלונות שבעיר. ישנו מגוון גדול של מלונות מאכסניות פשוטות וגדולות לחדרי אייר בי אן בי ועד למלונות חמישה כוכבים מפנקים. המלונות מפוזרים בכל העיר, וכיוון שיש תחבורה ציבורית טובה ונוחה למדי בלייפציג תוכלו להגיע מחדרכם לאטרקציות השונות בקלות יתרה. העיר עצמה בטוחה ואין חשש להסתובב ברחוב או לטייל עד שעות מאוחרות. בכל זאת, זו לא מקסיקו פה.

בדומה לרוב גרמניה, העונה התיירותית והנוחה מבחינת מזג אוויר להגיע ללייפציג הם חודשי הקיץ החמימים. אם אתם בוחרים לבקר את לייפציג בחודשים אלו מומלץ לקבוע מראש את המלון מכיוון שיכול להיווצר עומס תיירים בעיר וקושי במציאת מלון. גם בחודשי החורף לייפציג מאוד מזמינה, אמנם מזג האוויר קר למדי, אך תוכלו להנות משווקי חג המולד ופסטיבל האופרה המתרחש בעיר בינואר.

אין טיסות ישירות מישראל ללייפציג, אך תוכלו להגיע אליה דרך טיסות עם קונקשן במקומות אחרים בגרמניה או בארצות אחרות באירופה, או לטוס לברלין ולהגיע בדרך יבשתית ללייפציג. נסיעה ברכב שכור לוקחת כשעתיים וחצי, ונסיעה ברכבת לוקחת כשעה ורבע.

 

עיר תיירות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
יעד חם
המלצות חמות מהיעד החם

חצי האי סיני הינה יעד תיירות פופולארי בקרב תיירים רבים מרחבי העולם, המושך אליו גם תיירים רבים מישראל, כמעט

תל אביב
רק תל אביב?

לא מרבים לראות סיקורים על נופש בארץ? זה כי רובנו חושבים שטיסה לחו"ל עולה פחות ושווה הרבה יותר וכי

מגדלים
תכנון מסלול בדובאי

כלל ידוע לכל אחד שיצא לו לטייל אי פעם באחד היעדים בחו"ל, בעת בחירת היעד – צריך לבדוק את

דגל אירלנד
רילוקיישן לאירלנד

בשנים האחרונות ישראלים רבים מחפשים את עצמם מחוץ לישראל, חלק בגלל הזדמנויות טובות יותר שהוצעו להם מעבר לים וחלק

חדר סטנדרט
איך לבחור מלון באיטליה?

ארץ המגף הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים הפופולאריים והאהובים ביותר בקרב המטיילים הישראלים אשר פוקדים אותה לאורך השנה כולה