נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי סעיף בוררות צריך להופיע בהסכמים?

עורך דין הסכמים

חתמתם על הסכם כלשהו? בין אם מדובר על הסכם עסקי, הסכם על רכישת דירה, או הסכם הקשור לזוגיות, צריך לקחת בחשבון את העבודה שסכסוכים כאלו ואחרים תמיד עשויים לצוץ. אחד הפתרונות לפתרון סכסוכים עתידיים שעלולים לנבוע מההסכם, הוא הכנסת סעיף בוררות אליו. מתי סעיף בוררות צריך להופיע בהסכמים? זאת ועוד, בהמשך המאמר.

 

מהו הליך הבוררות?

הליך בוררות הוא הליך אלטרנטיבי ליישוב סכסוכים ומחלוקות. לרוב, כאשר פורץ סכסוך בין שני צדדים, הם צפויים להגיע לבית המשפט. שם, כל צד באמצעות עורך דינו, עדויות ועדים שונים, ינסה להגיע למצב בו הדמות הסמכותית בבית המשפט, כלומר השופט, יקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורו.

הליך הבוררות הוא הליך שונה, שהמטרה שלו היא להגיע למצב בו הצדדים, מסיבות כאלו ואחרות, לא יגיעו לבית המשפט. את הליך הבוררות מנהל בורר, שהוא דמות בעל הסמכות להכריע בסכסוכים, ועליו שני הצדדים הסכימו מראש. הבורר יכול להיות כל אדם, כאשר לרוב ימונה מישהו בעל בקיאות בתחום הסכסוך. עוד על בוררויות באתר https://www.borerut.com.

 

מהו סעיף הבוררות ומתי הוא צריך להופיע בהסכמים?

סעיף בוררות הוא סעיף אותו מכניסים להסכמים מסוימים. סעיף הבוררות מסדיר למעשה את הדרך בה הצדדים יהיו מעוניינים ליישב את המחלוקות העתידיות ביניהם. בסעיף הבוררות יוצהר כי שני הצדדים מתחייבים לקיים הליך בוררות במקרה של סכסוך. כמו כן, ניתן להכריז בהסכם זה על זהות הבורר מראש.

סעיף בוררות צריך להופיע בהסכמים הנחתמים מראש על ידי שני צדדים, שלא מעוניינים להגיע לבית המשפט כדי ליישב מחלוקות עתידיות. אפשר לחתום על סעיף הבוררות עוד בתחילת ההתקשרות כאשר נחתם הסכם בין שני צדדים, אך באמצעות שטר בוררות ניתן להסדיר הליך בוררות גם לאחר שמתגלה סכסוך בין שני צדדים.

 

ההבדל בין סעיף בוררות לשטר בוררות

העיקרון של סעיף בוררות ושטר בוררות הוא זהה – שניהם למעשה מהווים התחייבות והבעת נכונות של שני הצדדים ללכת להליך בוררות על מנת לפתור מחלוקות. ההבדל הוא שבעוד סעיף בוררות הוא סעיף המוכנס להסכמים, כדי להסדיר את עניין הבוררות מראש, שטר בוררות הוא הסכם נפרד, עליו חותמים הצדדים לאחר שפורץ ביניהם סכסוך.

 

צורך בסעיף בוררות

לצדדים החותמים הסכם אחד עם השני יש צורך מהותי לחתום על סעיף הבוררות. סעיף בוררות הוא סעיף המחייב את שני הצדדים. כמו כן, במידה ולא נחתם סעיף כזה, לא ניתן יהיה לחייב את אחד הצדדים ללכת דווקא להליך בוררות.

 

סעיף לגיטימי בהסכמים

הוספת סעיף בוררות להסכמים היא עניין לגיטימי ומקובל. לבוררות יש יתרונות רבים בפתירת סכסוכים מאשר בית משפט, מה שגורם לאנשים רבים לרצות ליישב את המחלוקות שלהם במסגרת הליך זה. במידה ואתם חותמים על הסכם ורוצים למנוע הליך משפטי עתידי, העלו בפני הצד השני את עניין סעיף הבוררות.

הסכמי בוררות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
יישום
מה זה הטמעת מערכות?

חברות ועסקים רבים מבינים את החשיבות שיש לשימוש במערכות מחשב מתקדמות על מנת לייעל תהליכים שונים בתוך העסק. השימוש