נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ניסור בטון באופן בטיחותי

ניסור בטון

לנסר בטון זה בהחלט מאתגר כפי שזה נשמע. מדובר בתהליך מורכב שדורש אנשי מקצוע מנוסים ומדויקים על מנת לחתוך את הבטון בצורה טובה. אולם, שמירה על גופם של המבצעים חשוב יותר מהצלחת התהליך ללא ספק. על כן, הטקסט הקרוב יתעסק בצורה הבטיחותית לנסר בה בטון.

 

חכם עיניו בראשו

חלק גדול ממשימת הניסור הבטיחותי נעוץ בהכנות לקראת הפעולה. תחילה יש לוודא שאת המשימה לא מבצע אדם אחד בלבד ללא עזרה או לפחות השגחה ופיקוח של אדם אחר. כלל זה נחוץ גם במקרים בהם חלילה יהיה צורך בהזעקת עזרה. בכל אופן, אסור בתכלית האיסור לנסר בטון ללא ידע, הכשרה מקצועית וניסיון מוקדם ולכן נרצה לפנות לבעלי מקצוע שיעשו זאת.

בנוסף, אסור בתכלית האיסור להתחיל לנסר בבטון ללא הכנת אסטרטגיית עבודה מפורטת באשר לשלבי ודרך העבודה. שיטת עבודה מוצלחת ובטיחותית של ניסור בטון לוקחת בחשבון מגוון פרמטרים חשובים דוגמת סוג הבטון, עובי הבטון, ציוד הניסור ומספר המשתתפים.

 

השטח הוא המפתח

יש להכין את השטח לקראת הניסור המתקרב. יש לשים לב האם הבטון המיועד לניסור אינו קריטי ליסודות המבנה כולו או למערכות אחרות הכלולות בו, דוגמת חשמל או גז. באם יש בעיה באחד הסעיפים הללו, יש לפנות למהנדס או קונסטרוקטור מוסמך להתייעצות.

חשוב גם לוודא שאין אף נפש חיה פרט לבעלי המקצוע בקרבת אזור העבודה. מעבר לחשש האינטואיטיבי מנפילה של לוח בטון, חשוב לזכור שכתוצאה מניסור הבטון נפלטים לאוויר חלקיקי אבק ובטון אשר שאיפתם מסוכנת למערכת הנשימה ולאיכות הסביבה. על כן יש להגדיר ולסמן את שטח העבודה, להרחיק חפצים קרובים ולמנוע כניסת אנשים אליו.

 

הכן גופך לעבודה

לבחירת הביגוד המתאים משקל קריטי בבטיחות עבודת הניסור. חשוב לוודא שכל הנוכחים בשטח הניסור יקפידו לעטות את כלל אמצעי הבטיחות ההכרחיים לביצוע תקין של ניסור הבטון: קסדה, כפפות המיועדות לעבודה, משקפי מגן, חולצה ארוכה, מכנסי עבודה ארוכים ונעלי עבודה אמידים.

 

לא לשכוח מים

חשוב להצטייד בהרבה מים בתהליך ניסור הבטון. אין הכוונה פשוט למי שתייה (עניין חשוב בפני עצמו), אלא למים המיועדים להרטבת מקום הניסור. השיטות והכלים לניסור בטון כוללים לרוב חיכוך מהיר מאוד עם המקום המנוסר, וכתוצאה מכך התחממות מהירה והבזקת גיצים. כדי למנוע מטמפרטורת המקום לצאת מכלל שליטה ולהוביל חלילה לנזקי חום, יש להרטיב את אזור הניסור מדי פעם ולהיות ערניים ודרוכים לנושא.

 

לא לשכוח לפנות

מעבר לנימוס, פינוי הפסולת הנגרמת במהלך ניסור הבטון חשובה גם לביצוע העבודה. שמירה על אזור נקי מונעת הצטברות של אבק ורסיסי בטון וכמובן הופכת את המקום לנעים ופנוי יותר לביצוע העבודה. כלל זה חשוב כמובן גם לסיום העבודה – הפעם, בעיקר לשם הנימוס.

בטון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
מנעולן אמין
6 טיפים למציאת מנעולן אמין

מציאת מנעולן אמין חיונית להבטחת הביטחון והבטיחות של הבית או העסק שלכם. בין אם אתם צריכים להתקין מנעולים חדשים,