נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו מס פדרלי בארה"ב?

מס פדרלי בארה"ב

נושא המיסוי מאגד תחתיו מגוון מושגים, סעיפים ותתי סעיפים ואם לא די בכך, חלקם אף משתנים בין המדינות השונות בארה"ב. בין המושגים הנפוצים בתחום המיסוי, נמצא המושג מס פדרלי, בו מחויבים כל אזרחי ותושבי ארה"ב. מהו בדיוק מס זה ומה המשמעות שלו? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

מס פדרלי בארה"ב

תשלומי מס הכנסה מהווים תשתית כלכלית איתנה למרבית המדינות ברחבי העולם, ביניהן נמצאת גם ארה"ב, המתאפיינת בחובת מיסוי פרסונאלית, אשר אינה מבדילה בין עצמאים לשכירים וכוללת תחתיה גם משקיעים זרים ואזרחים אמריקאים אשר אינם מתגוררים בארה"ב.

כללי המיסוי השונים, על תנאיהם וסעיפיהם, מרכיבים יחדיו את המושג מס פדרלי בארה"ב ומאפשרים לרשויות המס לגבות מהאזרחים ומשקיעים בעלי הכנסות שמקורן בארה"ב, את שיעורי המס שנקבעו בחוק. במקביל למס הפדרלי, במרבית מדינות ארה"ב קיימת חובת מיסוי נוספת, בהתאם לחוקי המדינה.

 

מהם סוגי המס הפדרלי?

כללי המס השונים, כוללים הגדרות שונות למושג "הכנסה", כאשר לכל כלל ופירושו, קיימים ניכויים וחריגים שונים, היכולים להפחית או לייקר את חובת המס הקיימת לכם. ככלל, את המס הפדרלי ניתן לחלק ל – 3 מוקדי רווח: הכנסות ישירות, הכנסות מרכוש שנקנה וההון העצמי הקיים לכל אזרח.

בהתאם לכך, ניתן למצוא מגוון סוגים של מס פדרלי, שהנפוצים מביניהם הם – מס הכנסה, מס הענקה, מס עיזבון (ירושה) וכן מיסי תעסוקה, המממנים למעשה את קצבאות הביטוח הלאומי ותוכניות הרווחה הסוציאליות.

 

על מה צריכים לדווח ומתי?

כאמור, כל אזרח אמריקאי וכן תושבי קבע בעלי גרין קארד, מחויבים בהגשת דיווחי מס שנתיים לרשויות המס בארה"ב, כאשר חובת מיסוי זו נקבעת בהתאם לשיטות מיסוי שונות ובהתחשב בסטאטוס האישי של הנישום – רווקים, נשואים, אלמנים, ראשי משק בית ועוד.

חובת הדיווח העיקרית היא על הכנסות שנתיות ולעיתים אף על חשבונות זרים של אזרחים אמריקאים המתנהלים מוץ לגבולות ארה"ב, כאשר את הטפסים הרלוונטיים יש להגיש לרשות המיסים עד לתאריך ה – 15 באפריל, כאשר במקרים חריגים ניתן יהיה לקבל ארכה נוספת.

 

תכנון פיננסי נכון – המפתח לחיסכון

חוקי המיסוי השונים וחבות המס הנגזרת מהם כלפי כל ישות ספציפית, הם רבים ומגוונים ומחייבים את הקדשת מלוא תשומת הלב הראויה למילוי נכון ומפורט של הדו"חות הרלוונטיים והגשתם במועד המתאים, כאשר כל חריגה ומילוי לא מדויק, עלולים לגרור אחריהם קנסות וסנקציות משמעותיות.

לפיכך, תכנון פיננסי מיטבי עם חברה מקצועית, המתמחה בדיני המיסוי בארה"ב, יכולה להיות נקודת ההבדל בין תשלומי מס בשיעורים גבוהים, לבין תשלומי המס ההכרחיים ואף קבלת החזרי מס במקרים מסוימים.

 

לסיכום

מס פדרלי בארה"ב הוא מונח המתייחס לחובת הדיווח והתשלום של כל אזרח אמריקאי בגין הכנסותיו, רכוש שקנה והון עצמי, המרכיבים יחדיו מספר סוגי מס פדרלי, עליהם יש לדווח בטפסים הרלוונטיים ועד לתאריך ה – 15 באפריל. כמו כן, ראינו כי כדי להימנע מתשלומי מס בשיעורים גבוהים ו/או מיותרים, מומלץ לבצע תכנון פיננסי מיטבי עם חברה מקצועית.

מס פדרלי בארה"ב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים