נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מאיזה אחוז נכות ניתן לקבל פטור ממס ההכנסה?

מאיזה אחוז נכות ניתן לקבל פטור ממס ההכנסה

אחוזי נכות הם מדד שנועד לקבוע את כשירותו הגופנית של חולה. ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך הדבר מצביע על תפקוד לקוי יותר. בכל הנוגע לפטור ממס הכנסה, המדינה מטילה תנאים די מחמירים כדי לקבל את הפטור, גם למי שזכאים לאחוזי נכות בשיעור גבוה. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על פטור ממס בשל אחוזי נכות.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה כפי שניתן להבין מהשם שלו הוא פטור שניתן לאדם עובד במדינת ישראל מתשלום מס. הפטור הזה ניתן על משכורת בגובה מסוים, והוא מאפשר לכם להמשיך לעבוד בלי לשלם על כך מיסים. המשמעות המעשית של הפטור היא הגדלה של הכנסה באופן מידי בלי להרחיב את מספר שעות העבודה. יחד עם זאת, התנאים לקבלת הפטור הזה אינם פשוטים כלל ועיקר.

פטור ממס הכנסה

אחוזי נכות

אחת הסיבות המרכזיות לקבלת הפטור הזה אלו אחוזי נכות. עם זאת, השיעור שממנו ניתן לקבל פטור הוא רק 90 אחוז ומעלה, מה שאומר שרוב מי שזכאים לאחוזי נכות ונחשבים נכים מבחינות רבות, לא יכולים לקבל את הפטור ממס הכנסה. בנוסף, לא די בכך ששיעור אחוזי הנכות יהיה 90 אחוז, אלא יש צורך גם שהם ייפסקו לטוב החולה לתקופה של לא פחות מחצי שנה.

אחוזי נכות

קבלת האישור

מס הכנסה הוא כמובן לא הרשות שאחראית על קביעת אחוזי נכות, אולם כאשר תיגשו לקבל את הפטור בגין נכות יהיה עליכם לעבור וועדה רפואית. הוועדה הזו תעיין במסמכים שלכם, תוודא שאתם אכן מחזיקים בכל האישורים הרלוונטיים, ולאחר מכם ייתכן שהרופא של הוועדה יבדוק אתכם. הוועדה נועדה לוודא שאתם אכן עומדים בתנאים לקבלת הפטור, לאור המשמעות הרבה שיש לפטור הזה.

 

ייעוץ למימוש זכויות

גם אם אתם לא מקבלים את הפטור המלא, בתור נכים יש זכויות שמגיעות לכם בכל הנוגע לתשלומי מס. יתר על כן, ייתכן שהפטור אכן מגיע לכם על פי דין, אולם אתם לא מצליחים לקבל אותו בשל התנהלות בירוקרטית לקויה מול רשות המיסים. בכל המקרים הללו כדאי לפנות לאנשי מקצוע בתחום מימוש הזכויות.

מס הכנסה לא מתנהג בצורה נדיבה מידי, ואם לא נגלה מה הזכויות שלנו אנחנו פשוט נפסיד אותן. יועץ מקצועי יעזור לכם להבין מה בדיוק הזכויות שלכם, וכמובן מהי הדרך שבה תוכלו לקבל אותן במלואן.

 

לסיכום

קבלת פטור ממס הכנסה אפשרית רק עבור מי שמחזיק ביותר מ90 אחוזי נכות לתקופה שעולה על חצי שנה. כדי לקבל את הפטור יש צורך לעבור וועדה רפואית. הפטור הזה מאפשר לכם להמשיך לעבוד בלי להוסיף עוד שעות, ולהרוויח משכורת גבוהה יותר. כדי להגביר את הסיכוי שלכם לקבל את הפטור, מומלץ לבצע פגישות ייעוץ עם אנשי מקצוע לפני שאתם נדרשים להופיע מול הוועדה.

מאיזה אחוז נכות ניתן לקבל פטור ממס ההכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס פדרלי בארה"ב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

נושא המיסוי מאגד תחתיו מגוון מושגים, סעיפים ותתי סעיפים ואם לא די בכך, חלקם אף משתנים בין המדינות השונות