נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה זמן לוקחים לימודים של יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות

תחום ייעוץ המשכנתאות מתפתח עם השנים ודורש לא מעט אחריות למי שעוסקים בו. היועצים אמורים לספק ללקוחות שלהם את השירות הטוב ביותר בנושא המשכנתאות, יחד עם שיכלול ריביות, מסלולים והכנסות של הלקוח. אם מצאתם את עצמכם מתעניינים במקצוע ורוצים ללמוד עוד, במאמר זה נסביר לכם כמה זמן לוקחים לימודים של יועץ משכנתאות. 

 

תפקידו של יועץ משכנתאות

להיות יועץ משכנתא זה לא פשוט. האחריות הגדולה שקשורה ליכולת לקבלת החלטות לא מגיעה ברגע. היועץ צריך ללמוד את השוק ואת ערך המשכנתא מבחינה כלכלית גם לטווח הרחוק. תפקידו הוא לחבר את הנתונים של הלקוח מבחינת הוצאות והכנסות, ועל פי ההון העצמי לדעתי להתאים את גודל המשכנתא על פי פריסה  לשנים.

העניינים האלה הם מסובכים ויש עליהם אחריות ענקית על חייהם של אנשים רבים. לימודים מקצועיים הם אלה שמבדילים בין יועץ משכנתאות מוסמך לבין אחד לא מקצועי שלא בהכרח ידע לתת לך את השירות הטוב ביותר עם העסקה הטובה ביותר. יועץ משכנתאות יכול גם להמליץ לכם על ביטוח משכנתא במידה ותרצו ולהציל אתכם מבעיות עתידיות.

 

מה הן מטרות הלימודים?

אנשים שיתחילו ללמוד את המקצוע יכירו את תחום האשראי למשכנתאות והנדל"ן בישראל, דבר שיעזור ללוות את הלקוחות בצורה הטובה ביותר. הידע הנרחב והיישומים מחיי היום היום יעזרו לזהות את צרכי הלקוחות ולדעת כיצד לסייע ולבנות את המשכנתא המותאמת ביותר ללקוח.

בנוסף, הכרת מסלולי המיסים האפשריים בעת ההכנסות מהשכרת נכסי מקרקעין היא חשובה. כל הידע בתחום הפיננסים, שוק והבנקים חשובה מאוד ליועץ משכנתאות. עליו להיות ידו על העליונה בכל הנוגע לתחום שבו הוא מתיימר להבין ולהתעסק.

 

בחינות

המעוניינים להשתתף בלימודי ייעוץ משכנתאות צריכים לדעת כי לשכת יועצי המס מקיימת בחינות חיצוניות בתחום המשכנתאות אשר מתקיימות פעם ב-3 חודשים, ארבעה פעמים בשנה. מבחן זה מסמיך את התלמידים לעסוק במשכנתאות. הלימודים הארוכים מסתכמים לכדי מבחן אחד שבו צריך לתרגם את כל הידע שנרכש לאורך הזמן אל השאלות. השאלות הללו עשויות להיות קשות, ועל כן, רצוי ללמוד לפני כן.

הלימודים יכולים להיות עצמאיים או במסגרת קורס מסוים. ההמלצה היא לשלב גם וגם. אם יש לכם עבר מוצלח בלימודים עצמאיים מהבית, אולי קורס בתשלום הוא לא מומלץ. אבל אם אינכם מסוגלים ללמוד לבד, רצוי ללכת למסגרת שתעזור לכם לקבל את הכלים הנכונים לעבור את מבחן ההסמכה ליועץ משכנתאות.

 

לסיכום

אין הגדרת זמן מסוימת ללימודי ייעוץ משכנתאות, אך הדבר החשוב ביותר הוא לעבור את ההסמכה. לאחר ההסמכה ניתן להצטרף לאיגוד יועצי המשכנתאות, אך גם הכניסה לשם כוללת מבחן נוסף הבודק את הבקיאות של האנשים בתחום. לפני שאתם ניגשים למבחני ההסמכה, בדקו אם יש לכם את היכולות ואת הידע לכך.

ביטוח משכנתא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות