נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם וירוס כופר – בלוג שירותי IT לעסקים

מנעול

אחד המקרים הטובים ביותר להדגמה מהו 'וירוס כופר' הוא מקרה בו האקר פרץ למערכת המנעולים של בית מלון, יצר איתם קשר, הוכיח להם שהשליטה על המנעולים בכוחו, ודרש מהם סכום כסף אדיר כתנאי לשחרור השוהים במלון מחדרם. הנהלת המלון המסכנה נאלצה בלית כורחה לעתור לדרישתו.

המקרה הזה נורא, אך הוא מייצג היטב את מה שנקרא בלשוננו 'וירוס כופר'. בקצרה, וירוס כופר זהו קובץ שמותקן על המחשב של גוף עסקי מסוים (סיפור המלון הוא רק דוגמא אחת מני רבות) או אפילו של אדם פרטי. הוירוס שהותקן על גבי המחשב התמים מאפשר למי שהתקין אותו על המחשב שליטה מוחלטת עליו.

 

כיצד הווירוס מגיע למחשב?

לרוב הווירוס הקטלני הזה יגיע דרך הדואר האלקטרוני. משתמש תמים נופל בפח של ההאקר כאשר הוא פותח את המייל הנגוע. לחיצה שכזו מאפשרת להאקר לשלוט על המחשב מרחוק ולעשות בו כל מה שהוא רוצה.

מרגע שהחליטו ההאקרים לבצע את זממם, יתחיל הווירוס לעבוד על המחשב שמן העבר השוני בצורה נסתרת. התוצאות עלולות להיות מידיות והרסניות, כגון: נזקים חמורים למחשב, ביצוע שינוי בתיקיות, התערבות בהצפנת קבצים, מחיקה של קובץ הוירוס עצמו – בכדי שלא יוכלו לזהות אותו, ואף החלפה של סיסמת נעילה למחשב.

 

האם יש דרך להימנע ממקרה כזה?

על מנת שלא תגיעו למצב דומה או אפילו קרוב למה שקרה לאותו בית מלון תמים, אנו מציעים בפניכם 3 דרכי פעולה יעילות:

הסברה

אילו חברי צוות המלון היו מודעים לאיומים האדירים שקיימים במרחב הרשת, ובייחוד בקרב עסקים גדולים, הם וודאי היו נזהרים יותר מלפתוח קובץ לא מזוהה. על כן, העלו את רמת המודעות לסכנות במרחב הרשת – הן כלפי עצמכם והן כלפי סביבתכם.

 

תוספת הגנה

כשם שכל מקום ציבורי מחזיק בשומר בכניסה מלבד מטפי האש והזרנוקים – ניתן להוסיף הגנה יתירה על ידי התקנה של תוכנת אנטי וירוס שמיועדת בדיוק למקרה כאלה. הגנה מסוג זה ללא ספק היא ההגנה החזקה והמקצועית בעולם המחשוב והתקשורת העסקית והפרטית.

 

מזעור היקף הפגיעה

גיבוי לאחר גיבוי. זו הדרך היחידה למנוע עוגמת נפש ושעות של עבודה שירדו לטמיון. אנו ממליצים לדאוג מעת לעת על גיבוי עקבי של הקבצים והמסמכים עמם הארגון או העסק מתנהל – כך תוכלו להימנע מתשלום כופר מיותר.

 

לצערי נדבקתי – יש תקנה?

במידה והתקיפו את המחשב שלכם בוירוס כופר, עליכם ליצור קשר באופן מידי עם שירותי IT לעסקים שינסו לסייע לכם לשחזר את הנתונים ולחזור למצב שהיה קודם הפגיעה. אם אתם מחזיקים בעסק קטן או בינוני – אתם מוזמנים לפנות ל'פסגות' – המקצוענים שלהם כבר יעזרו לכם לקבל את המידע החיוני על הווירוס ולהציע לכם פתרון לבעיה.

 

סיכום:

המידע היום על 'סודות' המחשב נפוץ לכל אדם. לצערנו, רבים האנשים המכונים 'האקרים' שבוחרים לעשות עם המידע הזה שימוש פגום לחלוטין. במידה ונפגעתם בדרך כל שהיא, שירותי IT לעסקים – זה הפתרון המידי והיעיל ביותר אליו אתם מוכרחים לפנות.

 

תוכן מאובטח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
יישום
מה זה הטמעת מערכות?

חברות ועסקים רבים מבינים את החשיבות שיש לשימוש במערכות מחשב מתקדמות על מנת לייעל תהליכים שונים בתוך העסק. השימוש