נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כללי ברזל בעיצוב לוגו לקהל ישראלי

לוגו ראשית

עיצוב לוגו לכל חברה הוא תהליך חשוב הדורש מחשבה במספר רבדים. שכן, לוגו שלא מתאים לחברה או ללקוחות החברה יכול לחזק או להחליש(בהתאמה) אותה. במאמר הקרוב נבדוק מהם הכללי הברזל לעיצוב לוגו המתאים לקהל ישראלי, מה הם העשה ואל תעשה של עולם הלוגואים הישראלי.

 

צבע

לצבע הלוגו השפעה גדולה על הצלחתו. צבעים משפיעים על הפסיכולוגיה של בני אדם באופן גורף לדוגמא בדרך כלל נעשה שימוש הצבע האדום לחברות העוסקות באוכל(מעורר תיאבון) אך יכול לשמש גם חברות אחרות.

עשה- לקהלים מסביב לעולם יש תפיסות שונות בנוגע לצבעים שונים. לדוגמא, אדום מייצג חתונה במדינות אסייתיות. להקל הישראלי אין שיוכים מיוחדים לצבעים ולא קיימת בעיה להשתמש בכל צבע העולה על רוחנו למעט שילוב הצבעים כחול-לבן אשר יכול לעורר גאווה לאומית.

אל תעשה- אמנם אין בעיה להשתמש בכל צבע אך שימו לב לשילוב בין צבע וצורה לדוגמא האות "ר" בצבע לבן ומסביבה אדום יכול לייצר קונוטציות מגרמניה הנאצית.

 

פונט

פונט הוא סגנון הטקסט בו נשתמש ויכול לשנות את הלוגו במידה ניכרת. סמליל עם פונט תנ"כי לדוגמא יכול להתאים לקהלים מסורתיים יותר בעוד שפונט אחר יכול להתאים לקהלים חילוניים.

עשה- מדינת ישראל ידוע בתור מדינת העם היהודי. לכן, ניתן ואף מומלץ להשתמש בפונטים הקשורים לעובדה זו. פונטים כמו "דוד" מזכירים במידה מסוימת כתב תנ"כי ויכולים לעורר תחושת קרבה ושייכות ללוגו שלנו.

אל תעשה- בגלל האופי היהודי של הקהל הישראלי לא מומלץ להשתמש בפונטים גוטיים המעוטרים בסמלים נוצריים דתיים או בפונטים מחוברים המזכירים אותיות ערביות. 

 

צורה

לוגו יכול גם להיות צורה. בין אם הסמל של "אגד" או "מגדל" לסמל יכולה להיות השפעה עמוקה יותר על המתבונן ממספר מילים, מכיוון והוא נאלץ לנתח את מה שהוא רואה בעצמו.

עשה- במידה ותשאל השאלה "מהו הסמל הכי ישראלי" כנראה שרוב התושבות יהיו "מגן-דוד". "מגן-דוד" הוא סמל מובהק של החברה הישראלית וככזה הוא מעטר לא מעט לוגואים ישראלים. אך, זו אליה וקוץ בה, משום שלפני שהלוגו שלנו ישראלי הוא לוגו ולוגו חייב להיות מקורי כדי להצליח. לכן, מומלץ לעשות שימוש חכם ב"מגן-דוד" כמו בסמל של "ההתאחדות הישראלית לצלילה".

אל תעשה- מומלץ לא ליצור לוגואים בעלי אופי מיני. שכן, חלקים רבים מהאזרחים הישראלים תופסים עצמם אנשי דת ורוח, לכן לוגאים אלו יכולים לפגוע בחיבור של קהל זה ללוגו ולחברה שלנו.

לוגו

לסיכום 

לוגו לקהל הישראלי דורש לא מעט מחשבה. שכן, שילוב בין צבעים וצורות מסויימות יכולים לגרום לקהלים בתוך ישראל לסלוד מהלוגו שלנו במידה וזה קורה כשלנו בעיצוב הלוגו שלנו. שימו לב לשימוש בצבעים כחול-לבן ולסמל "מגן-דוד", שניהם מעוררים תחושת שייכות אצל הרוב המוחלט של האזרחים במדינת ישראל.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
יישום
מה זה הטמעת מערכות?

חברות ועסקים רבים מבינים את החשיבות שיש לשימוש במערכות מחשב מתקדמות על מנת לייעל תהליכים שונים בתוך העסק. השימוש