נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יתרונות וחסרונות בטיפול רגשי למבוגרים

גבר מבוגר

כשמדברים על טיפול רגשי או על טיפול פסיכולוגי, מדברים תמיד גם על יתרונות וגם על חסרונות. האם הפסיכולוג שבחרתם מתאים לכם? אולי לא? אלו שאלות חשובות, שהתשובות עליהן קיימות אצלכם. בואו נדבר על זה (לא צריך לשכב על הספה):

אין ספק, בימינו טיפול רגשי הוא "מצרך" שאנשים רבים צורכים אות ברחבי העולם. אם בשנים עברו טיפול פסיכולוגי היה משהו שאנשים נהגו להסתיר שהם עוברים, הרי שהתמונה היום היא ממש אחרת לגמרי כבר. בעידננו הנוכחי, לא רק שאנשים כבר לא מסתירים את העובדה שהם עוברים טיפול רגשי או טיפול פסיכולוגי, אלא אפילו גאים בכך.

 

תהליך רגשי אצל מטפלת רגשית מוסמכת ומומלצת: כדאי?

אנשים עוברים תהליכים משמעותיים בעקבות טיפולים פסיכולוגיים שהם עוברים, אבל כמובן שחשוב לציין כי טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג מוסמך עשוי לקחת זמן-מה. כמה זמן? ובכן, זוהי בהחלט שאלה טריקית ולמעשה, כאן אנחנו הולכים לדבר על חסרון מסוים בטיפול הרגשי.

בעוד שהיתרונות בטיפולים רגשיים הם ברורים (מאפשר לאדם לפרוק לחצים, לאתר פתרונות לסיטואציות שונות בעזרת פסיכולוג וכו'), אחד החסרונות בטיפול רגשי הוא אורך הטיפול. כשפרויד המציא את שיטותיו הקליניות לטיפול באנשים, הוא דגל בכך שטיפול אפקטיבי חייב לארך שנים. כן, ממש ככה, לא חודשים, אלא שנים.

 

האם טיפול רגשי נמשך שנים גם כיום?

כיום, זה ברור לכולנו ששיטה זו היא מעט בעייתית. קודם כל, רצוי להגיע לתוצאות חיוביות לאחר תקופה יותר קצרה. שנית, אם אנשים נשארים בטיפולים קליניים או בטיפולים רגשיים במשך שנים, במקרים רבים במהלך אותן שנים, הם יחליפו מטפל אחד או שניים. בכל מקרה, מטפלת רגשית המתמחה בטיפול רגשי למבוגרים תלווה אתכם לזמן מה.

אם כך, טיפול רגשי אצל מבוגרים זה מה שאדם צריך אם הוא מעוניין לפרוק את לחציו, אבל לא רק. אחד היתרונות הברורים בטיפול רגשי נעוץ בעובדה שברוב המקרים, יהיה ניתן להציף רגשות מן העבר ולהתמודד איתם בסביבה מבוקרת ומפוקחת.

 

אפשר להציף תחושות ורגשות לבד בבית ולהתמודד עם זה?

בעוד שכשאתם בבית מאוד קשה לעשות זאת לבד, בעזרת פסיכולוג או מטפל רגשי מומלץ תוכלו לעשות זאת ולהתמודד עם ההשלכות. לידיעתכם, בדרך כלל אנשים לא מסוגלים להציף לבד רגשות ותחושות שמפריעות להם, מאחר וקיים בכולנו מנגנון הדחקה.

ברגע שמחשבה מסוימת או תחושה נעשות מורכבות מדי או קשות לעיכול, בדרך כלל המוח "ינדוד" למחשבות אחרות ולמחוזות אחרים. בשורה התחתונה, אנשים בימינו משלמים המון כסף על טיפול רגשי אצל מטפל, ככה שאין ספק שימי הבושה בטיפולים רגשיים נגמרו מזמן. למעשה, ניתן אפילו לקבל סבסוד מקופות החולים על טיפולים פסיכולוגיים. רוצים לעבור תהליך רגשי שהוא מסע לתוך הנפש? בהחלט מומלץ. בהצלחה ומסע נעים!

פגישה עם בעל מקצוע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
מנעולן אמין
6 טיפים למציאת מנעולן אמין

מציאת מנעולן אמין חיונית להבטחת הביטחון והבטיחות של הבית או העסק שלכם. בין אם אתם צריכים להתקין מנעולים חדשים,