נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חשבון המים גדל משמעותית? כנראה שיש לכם נזילה סמויה

אינסטלטור

מעטים יודעים אך לעיתים כאשר מתחוללת נזילה היא סמויה, כלומר, לא מבחינים בה ועל כן היא איננה מטופלת ועלולה לגרום נזקים בבית; פיצוצים בצנרת, נזקי רטיבויות, התנפחויות פרקטים וכמובן – חשבון מים שמן. נזילות סמויות עלולות להתרחש בביתכם שבועות ואף חודשים, לפניכם ספר טיפים לזיהוי נזילות אלה.

 

מה זו נזילה סמויה?

בדרך כלל כאשר מדובר על נזילות, האסוציאציות הראשוניות שעולות לרובנו הנן – ברז מטפטף, צינור גלוי שהתפוצץ, מים, שלוליות והצפות. אך כאשר מדובר בנזילה שהיא סמויה, כלומר, אינה נראית לעין, הסיבות הן בדרך כלל בלאי של הצנרת הביתית, חלודה ואבנית. לעיתים אנו מביאים על עצמנו את הנזילה, למשל – במידה ואנחנו מחליטים לקדוח עצמאית בקירות ביתנו, אך לרוע המזל, נקדח בנקודה בה עוברת צנרת המים, דבר שככל הנראה יוביל לפיצוץ צינור מים פנימי.

 

איך מאתרים נזילות?

ראשית נתחיל בהמלצה – הקפידו לבדוק את חשבון המים שלכם בקביעות על מנת למנוע נזילה ממושכת, יתכן והדבר יעזור לכם לאתר את הנזילה בחודשה הראשון ובכך תמנעו נזילה סמויה שיכלה להמשך חודשים רבים. מעבר לבדיקת החשבון, יתכן ותרגישו שינויים בבית – ריח של עובש, מקומות בהם קריר יותר בבית, כלומר, הבידוד לא במיטבו ואין ספק שהאינטואיציות והחושים שלכם יכולים לשחק תפקיד מכריע באיתור הנזילה.

 

אני חושד בנזילה, מה עליי לעשות?

במידה והחששות שלכם מהפסקה לעיל רקמו עור וגידים, יש לבדוק את שעון המים לאחר סגירה של כלל הברזים בבית, לרבות הברז הראשי בביתכם. במידה והשעון מסתובב על אף סגירת הברזים, הדבר מצביע על נזילה.

 

אילו שיטות נוספות קיימות לאיתור נזילה?

איתור נזילות מים עלול להיות דבר מורכב ומסובך שלא תמיד נוכל לעשות בעצמנו, על כן קיימים מכשירים מקצועיים  אשר כל בעל מקצוע מיומן יתפעל בקלות ויעילות, הפופולריים בינהם הנם –

  • מצלמה טרמית – מיכשור זה מזהה הבדלים בטמפרטורות, איך זה בעצם עובד? המצלמה קולטת את המים החמים באור אדום ואילו את המים הקרים באור כחול, כאשר בעל מקצוע משתמש במצלמה התרמית, הוא עוקב אחרי פיתולי הצנרת והמים הזורמים בה. כאשר יש נזילה, תהיה חריגה של המים מהמסלול הקבוע להם.
  • חיישן גז – בחיישן הגז ישתמש בעל המקצוע בדרך כלל במידה והמצלמה הטרמית לא תניב תוצאות מדויקות. שימוש בחיישן גז מתבצע לאחר שבעל המקצוע מרוקן את הצנרת מתכולתה ובמקום מים ממלא אותה בגז, לאחר מכן ישתמש בחיישן גז שיאתר את מקור הדליפה בצנרת.

מים בששון

לסיכום, אם התמזל מזלכם והצלחתם לאתר את הנזילה בקלות – מה טוב, אך אין ספק שלעיתים נזילות עלולות להיות חמקמקות ועל כן מוטב להשאירן למקצוענים אשר מומחיותם הנה איתור נזילות מים ביעילות בעזרת כלים מקצועיים – מצלמה טרמית, חיישן גז, רחפן, מכשירים אקוסטיים, בלוני לחץ ושאר מטעמים. הקפידו לבדוק את חשבון המים וכמובן זכרו שמדובר שמשאב חשוב, אין לנו מים לבזבז!

כלי עבודה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
מנעולן אמין
6 טיפים למציאת מנעולן אמין

מציאת מנעולן אמין חיונית להבטחת הביטחון והבטיחות של הבית או העסק שלכם. בין אם אתם צריכים להתקין מנעולים חדשים,