נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה צריך לבצע הדברה באופן שוטף בבית?

חומרי הדברה

פעולות ריסוס והדברה הן מצוינות לחיסול מזיקים שנכנסים לבית, אך ישנן פעולות שוטפות שעליכם לבצע בכדי למנוע חדירה של מזיקים. פעם אחת לא תספיק כאשר מדובר בחיות כמו עכברים או מקקים ואפילו נמלים. במאמר זה נציג לכם את פעולות הריסוס שעליכם לעשות, מהו ריסוס מונע וכמה פעמים בשנה עליכם לבצע אותו.

 

ריסוס והדברה

כאשר שמים לב למזיקים בבית או בבניין, קוראים למדביר לעזרה. המזיקים הללו יכולים להיות ג'וקים, כמות גדולה של נמלים, עכברים, חולדות ועוד. למעשה, כל חיה שנכנסת לאזור המגורים ומחליטה לדור בו. לעתים מדובר בלובי של בניין או בחדרי מדרגות של בניינים גבוהים ולעתים מדובר בדירות פרטיות או גינה. כך או כך, ישנן מלכודות שונות בהן ניתן להשתמש ומדבירים שפועלים בדרכים שונות. הבעיה לרוב, היא שריסוס והדברה לא מחזיקים למשך תקופה ארוכה ועליכם לבצע פעולות נוספות או ריסוס שוטף.

 

למה צריך לחזק את הריסוס?

ריסוס הוא בעצם פעולה של שיגור חומרים כימיים, שהורגים את החיה המזיקה. החומרים הללו, מפוזרים בפינות הדירה, בארונות וכו'. אם מדובר בבניין, הוא ירוסס לרוב בפינות ובחיבור שבין הרצפה לקיר. לאחר זמן מה, החומרים שרוססו נספגים או מתאדים ומשאירים אתכם חשופים בשנית לאותם המזיקים.

לוכד מקצועי שתזמינו, לא רק ילכוד את המזיקים אלא יחקור את החלל המרוסס ויעדכן אתכם בכמות הפעמים שתצטרכו לרסס, מהם הזמנים הנכונים לעשות זאת ואיך להתנהל בצורה חכמה. חשוב להציף את השאלות שלכם, וכמה שיותר, במטרה להבין את חומרת כמות המזיקים ואילו פעולות משלימות עליכם לעשות כדי להימנע מחדירה שלהם כמו למשל סגירה של מוצרי מזון פתוחים וכדומה.

 

איך לנהל את הריסוס בצורה נכונה?

עליכם לעדכן את כל מי שסביבכם כי עתידים לבצע הדברה באזור. אם מדובר בבניין מגורים, צריך לתלות שלט בכניסה או בלוח המודעות, שמציין כי המקום יודבר במהלך התקופה הקרובה וכי יש לשים לב. זאת, מכיוון שרבים יכולים לתת לילדיהם להסתובב בצורה חופשית ליד החומרים המזיקים, או לכלביהם וכדומה. אם מדובר בבית פרטי או דירה, יש ליידע את כל מי שגר בבית כי ייעשה ריסוס, אולי אפילו ללכת לישון במשך יום יומיים אצל אחד החברים או המשפחה וכך, להימנע ממגע ישיר עם החומרים הכימיים. יתר על כן, חשוב מאוד לאוורר את המקום המודבר ולשים לב לא לשהות בחדר המודבר כשהוא סגור.

 

זהו את סוג ההדברה

ישנה הדברה שהורגת מזיקים וישנה הדברה מונעת. כשאנחנו מדברים על הדברה שוטפת, לרוב מדובר בהדברה המונעת. הדברה מונעת שמתבצעת בתדירות הנכונה ובאופן הנכון, תמנע מכם את הצורך ברעלים מזיקים מיותרים. ההמלצה היא לבצע אותה לפחות פעמיים בשנה כשמדובר במזיקים הגדולים כמו עכברים או מקקים, וארבע פעמים בשנה כשמדובר בנמלים. בנוסף, תרצו לאטום סדקים בבניין או בבית, למנוע דליפות מברזים, לפנות פחי אשפה ולהתקין רשתות, כפעולות שמטרתן למנוע התרבות של המזיקים בבית.

חומרי הדברה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הדברה